Aniversarea a zece
ani de la deschiderea magazinului Selgros a fost, la sfârșitul săptămânii
trecute, unul dintre evenimentele de marcă ale Bacăului. Timp de trei zile (12
– 14 august) parteneri și clienți profesioniști ai magazinului (proprietari de
restaurante, de pensiuni, de hoteluri etc.), reprezentanți ai circa 30 de crame
și producători de brânzeturi și alte preparate culinare, membri ai Legatului
Moldova și ai Scaunului cavaleresc Bacău ale Consulatului România al Ordinului
European al Cavalerilor Vinului (OECV), dar și foarte mulți vizitatori s-au
bucurat de produsele expuse pe aleea principală a magazinului și de manifestările
susținute de maeștri bucătari, de somelieri de marcă și de personalități ai
artei și literaturii.
Prima
zi a manifestărilor a fost dedicată prezentării și comercializării vinurilor –
una dintre tendințele noi abordate în strategia de dezvoltare a rețelei Selgros
Cash & Carry din România -, motiv pentru care aleea principală a
magazinului din Bacău a fost ocupată, la propriu, de reprezentanții celor mai
cunoscute crame din România, din Republica Moldova și din Bulgaria, care au
etalat produsele lor tradiționale, dar și cele mai noi produse scoase pe piață.
Aproape fiecare cramă a avut alături un producător de brânzeturi, pentru că -
spunea directoarea complexului comercial, Irina Stănciuc – vinul și
brânzeturile fac casă bună. Nu au lipsit de pe alee barurile de eveniment,
producătorii de băuturi aperitiv și de cafea și nici cei de țigări de foi. „Am
sărbătorit – ne-a declarat Irina Stănciuc - zece ani de la deschiderea
mnagazinului din Bacău, dar și 15 ani de prezență a Selgros Cash&Carry în
România. Evenimentul ne-a găsit într-o situație bună, cu creșteri de vânzări, într-un
an foarte bun pentru noi. Am făcut acțiuni masive de rebranding, ne-am schimbat
culorile firmei, am renunțat la combinația galben cu albastru, am optat pentru
roșu cu alb, iar și acum, în zile de sărbătoare, totul în magazin a fost
obsesiv alb-roșu. Să se vadă că ne-am schimbat proprietarii, dar și culorile
reprezentative și sigla”.
Statuile vii și
somelierii au întreținut petrecerea
Pentru
a da și mai multă culoare manifestării, printre clienții magazinului și printre
invitați și-au făcut apariția actorii băcăuani, care au întruchipat statui vii în
ipostaze subsumate temei principale a evenimentului: plăcerea și arta degustării
vinurilor.
A
putut fi văzut la lucru, însă, și pictorul Daniel Relenschi, care împreună cu
ajutoarele sale a realizat, în două zile, o lucrare inedită pentru o rețea
comercială (o premieră națională în rețeaua Selgros): primul tablou 3D în care
apare o cramă, desenată chiar pe podeaua magazinului, ca și cum aceasta s-ar
afla în chip real la subsol.
Punctul
forte al programului primei zile de manifestări a fost, însă, cursul susținut în
fața clienților interesați, dar și a unui grup de chelneri și bucătari din
restaurantele băcăuane, de somelierul Sergiu Nedelea, pe tema asezonării
felurilor de mâncare cu cele mai potrivite vinuri pe masa unui local. Cursul a
fost finalizat cu prezentarea primei promoții de somelieri din rețeaua
Selgros-districtul Moldova și din unele unități de alimentație publică din județul
Bacău, prilej cu care noii somelieri au primit și diplomele de absolvire a
cursului profesional susținut acum circa două luni tot de maestrul Sergiu
Nedelea.
Gastronomia la ea
acasă în Selgros
Sergiu Nedelea și Adruan Pop, demonstrație de gastronomie |
Zilele
de sâmbătă și duminică au fost dedicate, la aniversarea magazinului Selgros,
gastronomiei. În fața clienților au venit, pe rând, chef Adrian Pop (din
Cluj-Napoca) împreună cu Sergiu Nedelea și chef Marian Bratu, de la
restaurantul Dumbrava. În primul show gastronomic, Sergiu Nedelea și Adrian Pop
au demonstrat cum se face asocierea corectă a mâncării cu băutura. Maestrul bucătar
a preparat în fața asistenței un duet de piept de pui cu carne de porc împachetat
în prosciuto cu semințe și ierburi aromatice și a dezvăluit rețeta sa, iar cei
doi maeștri au susținut apoi dialoguri cu publicul.
„Am
venit la aniversarea magazinului Selgros din Bacău cu cele mai bune idei și intenții - ne-a
declarat, la final, președintele Legatului Moldova al OECV, Cristian Bunea. A
fost un eveniment deosebit, foarte bine organizat, în care vinul a fost vedeta
numărul unu. {i cred că a fost evenimentul cu cea mai mare amploare în rețeaua
Selgros. Au fost prezente, între alții, peste 20 de crame, astfel încât s-a depășit
aici orice expoziție dedicată vinului din regiunea Moldova”.
Mircea Dinescu și Irina Stănciuc |
„Întreaga companie promovează, de la începutul anului,
vinurile și gastronomia, carnea și produsele proaspete pentru clienții
profesioniști. De aceea, vedetele evenimentului de la Bacău au fost tocmai
vinurile și gastronomia. Chiar în magazinul nostru avem carmangerie proprie,
foarte căutată, dar și un raion de vinuri în care vor fi văzuți și somelirii noștri.
De altfel, eu lucrez în acest magazin cu o echipă foarte bună, cu oameni care
au o experiență de zece ani sau aproape zece ani, pe diverse trepte ierarhice,
cu oameni care au pornit de jos, care cunosc unitatea cu ochii închiși, dar
care sunt și foarte creativi și au multă inițiativă.”
Irina Stănciuc,
director de district în rețeaua Selgros Cash&Carry
În plină vară,
Mircea Dinescu a venit cu capra în Bacău
În
stilul caracteristic, adică nonșalant, degajat și prietenos, poetul Mircea
Dinescu a purtat, alături de chef Marian Bratu, de la Restaurantul Dumbrava, un
spumos dialog cultural-gastronomic cu băcăuanii prezenți duminică în incinta
magazinului Selgros.
Mircea
Dinescu nu a venit la întâlnire cu mâna goală, ci cu un set de trei vinuri
produse pe domeniul propriu, La Cetate, vinuri din gama Fifi. Numele Fifi este,
de fapt, al unei suave căprițe din satul Cetate, de pe malul Dunării, care acum
câțiva ani a dat să guste o gură de vin produs de poetul podgorean, direct din
cana cu care se serveau în parte și scriitorul și căprarul satului. Fifi a rămas
numele vinului, dar în această gamă Mircea Dinescu are trei sortimente, Fifi
capra neagră, Fifi en rose și Fifi ca zăpada, după culorile licorilor. Vinurile
au fost lansate în acest an la Selgros Brașov, iar acum se găsesc numai în
rafturile rețelei cu acest nume.
În
Bacău, Mircea Dinescu a oferit autografe direct pe etichetele sticlelor cumpărate
de clienții magazinului Selgros, dar numai după ce și-a mai prezentat o creație,
un CD cu mai multe colinde și cântece de lume interpretate de el însuși. Poetul
și-a dovedit live și talentul de cântăreț, oferind băcăuanilor șase-șapte
dintre melodiile de pe CD.
„M-am
apucat de podgorie – a spus Mircea Dinescu – pentru simplul motiv că nu am vrut
să stau cu mâna întinsă la cei care se fac că îi plătesc pe scriitori.” Iar
pentru că poetul este și un vestit bucătar, pasionat de rețete originale, dar
mai ales rețetele neaoșe, s-a aliat, pentru evenimentul de ieri, cu chef Marian
Bratu și au gătit, în fața publicului, un preparat pe bază de fructe de mare.
Dialogul care s-a încins, duminică, între participanții la
eveniment și cei doi realizatori ai show-ului gastronomico-artistic și literar
a fost unul la fel de spumos ca monologurile inevitabile ale lui Mircea
Dinescu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu