Transporturi



După atentatele din Belgia, cursa aeriană Bacău - Bruxelles a fost amânată

Aeroportul Zaventem, la momentul exploziilor
Compania Blue Air a anulat marți, 22 martie, cursa aeriană Bacău – Bruxelles - Bacău, după atentatele teroriste care au avut loc în capitala Uniunii Europene. Cursa avea ora de decolare din Bacău 14,30, iar ora aterizării la ora 16,20. Cursa OB 224 din Bruxelles trebuia să decoleze la ora 17,10 ăi să aterizeze în Bacău la ora 20,50. „Pentru moment – au spus oficialii companiei - transportul în orașul Bruxelles este complet blocat, fiind astfel în imposibilitatea de a organiza transferul pasagerilor către alte aeroporturi. Cursa este momentan anulată, pasagerii find rugați să ne contacteze pentru a le oferi alternative în următoarele zile. Pe măsură ce vom avea noi informații relevante, vom reveni cu un nou comunicat”.
Compania Blue Air poate fi contactată pe Facebook (https://www.facebook.com/BlueAirSmartFlying/), pe Twitter (https://twitter.com/BlueAirWeb) și la Call Center: Romania 0903 760 130, Belgia 0032 2 2177273.
„În primul rând – au spus oficialii de la Blue Air - dorim să ne exprimăm profunda dezamăgire față de atentatele sângeroase din această dimineață de la Bruxelles și să transmitem gândurile noastre de compasiune victimelor și famiilor acestora”.


Program prelungit la Registrul Auto Român

Registrul Auto Român Bacău
În fiecare zi de joi, clienţii Registrului Auto Român (RAR) vor putea beneficia de serviciile acestuia până la ora 20,00.
„În funcţie de interesul publicului faţă de această iniţiativă, vom evalua posibilitatea extinderii ei” – a precizat ing. George Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.
Până la această măsură, reprezentanţele RAR lucrau cu publicul în intervalul orar 8,00 – 16,00, de luni până joi, respectiv 8,00 – 13,30 în zilele de vineri.
Obţinerea unei programări pentru activităţile RAR este posibilă completând corect şi complet toate datele din formularul pus la dispoziţie pe pagina www.rarom.ro sau apelând serviciul Call Center la numărul cu tarif normal 021-9672.


Autostrăzile Moldovei în dezbatere la Conferința Afaceri.ro, la Centrul de Afaceri

Construcția măcar a unui segment de autostradă care să unească Moldova cu Transilvania va fi una dintre temele propuse pentru dezbatere la Conferința Afaceri.ro 2016, organizată vineri, 26 februarie, la Centrul de Afaceri și Expoziții din Bacău.
„O societate civilă activă face parte dintr-un ecosistem social local cu impicații directe asupra mediului antreprenorial și a calității vieții în comunitate” – spun organizatorii conferinței în preambulul care anunță Sesiunea Comunitate în care vor avea loc dezbaterile asupra proiuectelor de infrastructură de care are nevoie zona Moldova. Aici vor fi prezentate proiectele „Moldova vrea autostradă”, o petiție online care susține construirea autostrăzii Iași – Târgu Mureș, dar și proiectul Modernizare DN 11, lansat de omul de afaceri și politicianul oneștean Cezar Olteanu, care susține de asemenea o petiție online pentru modernizarea drumului Brașov - Onești – Bacău (DN 11).
La Conferința Afaceri.ro 2016, organizată de compania Arhipelago în parteneriat cu societatea Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău, vor veni speakeri care vor dialoga cu cei prezenți despre provocările anului, despre oportunitățile de finanțare europeană, despre cum pot fi îmbunătățite strategiile de marketing cu ajutorul mediului online și despre care sunt tendințele în domeniul construcțiilor și amenajărilor. Vor avea, astfel, loc cinci sesiuni de dezbateri: Reglementările noului Cod fiscal 2016, Tehnologie, new media & marketing online, Sesiunea întreprinzători.ro, Sesiunea finanțare.ro și Sesiunea comunitate.
Acestea și dezbaterile vor fi susținute de speakerii Marius Alexa (analist economic, CEO Arhipelago), Nick Vercruyssen (CEO în grupul de firme ISSCO), Marius Sescu (Online Marketing Specialist, Advertica), Corneliu Pricopie (director general al CAEx), Dana Ghineț (manager partener, Acces Project Investmens), Mirabela Miron (manager general, AVISSO), Valentin Burlacu (fondator Rofilco), Marius Maier (manager general CMC Grup Broker de Asigurare), Cătălin Tăbăcaru Oficiul Teritorial pentru IMM Iași), Flaviu Manea (administrator la ICONS-Port) și Vladimir Mîndru (arhitect, fondator al studioului Yellow Office).


Centura Bac\ului `ntre primele 31 de proiecte de investi]ii na]ionale

{oseaua de centur\ a Bac\ului se afl\ pe pozi]ia 31 `n Lista actualizat\ a celor 120 de proiecte, în valoare de peste 100 de milioane de lei, publicat\ acum de Ministerul Finan]elor Publice. Ordinea `n list\ este dat\ de punctajul ordonator principal de credite, care `n cazul proiectului „Construc]ia variantei de ocolire Bac\u” este de doar 87,5 puncte. Ordonatorul principal de credite, `n acest caz, este Ministerul Finan]elor, iar beneficiar Compania Na]ional\ de Autostr\zi [i Drumuri Na]ionale din România.
Din aceea[i list\ a ministerului mai afl\m c\ stadiul fizic al realiz\rii proiectului din Bac\u era, la momentul decembrie 2015, zero, iar stadiul valoric ajunsese la numai 1,08%. Pentru acest proiect cheltuielile totale actualizate prev\zute sunt de 745,3 milioane de lei, iar `n programul pentru anul 2016 sunt alocate 80 de milioane de lei. Proiectul are termen de finalizare `n anul 2020.
Lucr\rile au fost `ncredin]ate antreprenorului EKO Insaat VE Ticaret AS, din Turcia, pentru aproape 31 km de drum. Oricum, lucr\rile – se spune – sunt suspendate pân\ la prim\var\, dar prim\vara bate la u[\.


Țara fără peron al autostradă

Autostrada Soarelui
„În România s-ar fi construit mai repede autostrăzi dacă nu ar fi existat corupție” - a declarat, recent, ambasadorul SUA la București, Hans Klemm. Excelența Sa a spus bine, dar nu a venit cu o noutate. Știm cu toții că așa este la noi, că se fură în fel și chip din banul public, știm și ne văităm, mai și înjurăm, ne lamentăm și arătăm cu degetul. Știm că se fură enorm tocmai din punga rezervată infrastructurii rutiere, pentru că din altă parte s-ar cunoaște că iei cu japca. Pe drum se pune un pospai de asfalt, câteva zile (măcar până se taie panglica) arată „neckermann”, apoi se prăbușesc efectiv tronsoane întregi și rămânem mască.
Iar domnul ambasador tocmai felicita România pentru lupta anticoruție.
Toți știu și acum o știm și noi că fără infrastructură ca lumea ne ducem de râpă. Păi, unde altundeva să ne ducem dacă o pornim pe autostradă și deodată cade un tronson? ~n râpă ne ducem, la propriu! Iar pentru că aceasta este un mare adevăr, pentru că o simplă constatare a devenit dorință națională, în scenă au intrat și politicienii. Să lăsăm, însă, promisiunile pe seama autostrăzilor și a drumurilor occidentale pe care le fac ei, să observăm ce lupte pe față, dar mai ales pe ascuns, se duc pe acaestă temă. Ce logică, ce calcule, ce studii de fezabilitate, ce realități flagrante? Cine e mai tare pune piciorul în prag și trage spuza pe turta lui. Așa se bat între ele grupările din sud cu cele din est, cei din Țara de Sus cu cei din Țara de Jos etc. Nu-i mult de când, la Piatra Neamț, gruparea politică din Iași a convocat o sesiune de dezbatere pe tema susținerii proiectului autostrăzii Târgu Mureș - Iași. Singurele voci care s-au auzit „din opoziție”, au fost din Bacăul în care se visa la autostrada spre Brașov. Pe urmă au început campanii mediatice, s-au lansat liste de susținere de proiecte, de o parte și de alta. Au mai fost, pe ici, pe colo, dezbateri pe aceeași temă, dar până astăzi nici Iașul nu are peron la autostradă, nici Bacăul. Adică, nici Moldova. {i cine știe când vor avea.
O franțuzoaică venită să lucreze în România ne făcea, verde-n-față, o recomandare: „Să procedăm cum s-a făcut în alte țări. Să creăm o nouă instituție, de la zero, nu sub tutela CNADNR, ci a primului ministru, ceva independent. Cu oameni noi, cu specialiști buni, recunoscuți, cu foarte buni juriști, foarte buni economiști, cu oameni care sunt independenți, nu puși politic”.


Aeroportul Bacău în subsolul clasamentului la creșterea traficului

Aeroportul Bacău
Creșterea traficului de pasageri pe Aeroportul Internațional „George Enescu”, din Bacău, a fost anul trecut la mai puțin de jumătate din cea de pe Aeroportul Internațional din Iași, dar peste media la nivel național. În 2015, față de anul precedent, pe aeroportul din Bacău au tranzitat cu 16,38% mai mulți pasageri, comparativ cu numai 13% pe toate cele 17 aeroporturi din țară, dar în Moldova cea mai mare creștere o are Aeroportul din Iași, cu 39,75%, în condițiile în care aeroportul din Suceava a fost în modernizare, redeschis în 2014 cu numai 219 pasageri și cu numai 2.359 în anul 2015. Creșterea traficului pe aeroportul din Bacău a fost cea mai mică între cele de pe toate aeroporturile citate de Asociația Aeroporturilor din România, inclusiv cele din Satu Mare, Sibiu și Tuzla. Totuși, anul trecut a adus în Bacău un spor de opt ori mai mare față de anul precedent, în anul 2014 creșterea traficului de pasageri față de 2013 fiind, pe Aeroportul George Enescu, de numai 2%.
Cel mai tranzitat aeroport al României este Otopeni, urmat de aeroporturile din Cluj-Napoca, din Timișoara și din Iași.


Iarna care ne învinge mereu

„În mijlocul iernilor înghețate am învățat că există în mine o vară fără putință de învins” – spunea Albert Camus. Anii și, mai ales, ierinile pe care le-am parcurs până acum ne-au arătat însă că dincolo de poezie există o realitate cruntă, pe care încă nu o putem învinge. Și acum, ca și altădată, iarna cade ca o barieră necruțătoare, închide drumuri mai ales, țintuiește bolnavi și gravide pe paturile de acasă, ține la distanță medicii și ambulanțele.
Încă nu avem ce face cu succes împotriva naturii.
Precum cei mai mulți dintre români, vedem mai ales la televizor iernile cumplite pe acolo pe unde se aciuiază. Dacă te încumeți să treci prin acele locuri, fie și după ce iarna s-a lăsat străpunsă, te crucești. Eu am ajuns, într-o asemenea iarnă de la Bacău la Buzău, printre pereții de zăpadă sapați de utilajele speciale ca printr-un canal dintre cele din minunata Veneție. Pereții aceia erau cu mult mai mari decât casa. În altă iarnă am ajuns, în munți, la Coșnea, la vreo 18 kilometri de Agăș, cu mare greutate. Pe drum ne-am întâlnit cu o ambulanță. Ducea un bolnav la dializă și am aflat că face lucrul acesta de multe ori într-o lună. Când o poate face.
În aceste zile, iarna s-a cuibărit amarnic în mai multe zone din sud-estul țării. În Bacău e liniște și pace, cât o mai fi, dar uite cum o iarnă grea, fie și numai pe la alții, ne rupe de restul țării mai abitir decât o fac guvernanții care nu ne vor puși și pe noi pe o hartă a drumurilor bune, pentru a nu mai spune a autostrăzilor. Tot într-un miez de iarnă, după un revelion la malul Mării Adriatice, la Vodice, am dat să trecem și prin minunata Bosnie. Pe unde fusesem în acele zile, prin minunata Croație, prin Bosnia și Herțegovina, numai drumuri ca la carte, autostrăzi de poveste am văzut. Dar atunci, pe un vârf de munte, pe un drum cum ar fi la noi multe șosele județene sau chiar naționale, mai-mai că ne strâmta iarna calea. Ne-am gândit în acele momente cu groază, fiecare, la multe prin câte am trecut în viață, dar și la drumurile noastre din România, pe care, nu știm cum se face, am rămas de multe ori blocați. Și ne-am tot gândit și la întoarcerea spre casă, prin minunata noastră țară, pentru că și pe la noi se zbârlise vremea.
Numai la vorba lui Camus nu ne-am mai gândit atunci, din păcate, cum în mijlocul iernilor înghețate am învățat că există în noi o vară fără putință de învins. Poate pentru că de la o vreme nici verile nu le mai putem învinge.