Afaceri croite pe șablon
de brand
Deschiderea
unei afaceri, lansarea unui produs sau a unui serviciu aduc cu sine, mai
devreme sau mai târziu, și ideea de brand. Cine dintre investitorii serioși și
onești nu visează la brandul care l-ar putea reprezenta pentru totdeauna? Noțiunea
ne-a chinuit atât de mult mințile în ultimii 26 de ani, încât am ajuns să facem
și din trăsături de personalitate veritabile „branduri”, iar pe unii îi
determină să se creadă ei înșiși un fel de branduri numai pentru că există.
Obsesia
brandului – cuvânt din engleza veche, dar la origine indo-european, care înseamnă
„a fi fierbinte” – rămâne însă un impuls firesc. Pentru că a-ți dori un brand înseamnă
a face un lucru serios, de marcă, ceva care să se impună în conștiința tuturor
sau a câtor mai mulți. Pentru că brandul este un blazon, ceva mai mult decât
marca, iar cele mai durabile semnificații ale lui sunt valorile pe care le
invocă, alături de cultură și personalitate.
Profesia
m-a adus deseori în preajma unor oameni creatori măcar în intenție de branduri.
Toți aveau un numitor comun: dorința fierbinte de a face ceva durabil,
important, original. De cele mai multe ori am văzut la ei reale urme de
pasiune. Iar pasiunea înseamnă jumătate din reușită.
Unii se întreabă, deseori, care
sunt brandurile care ne reprezintă. Pe noi, băcăuanii, de exemplu. Și astfel
apar în liste berea de Mărgineni, produsele de la Agricola, nume ca Dedeman –
liderul retailului din bricolaj, industrii ca cele de la Aerostar sau
Chimcomplex și câte altele. În acest număr al ziarului nostru veți găsi un
asemenea exemplu, al unei creatoare de brand local, Cofetăria Story, al unei
doamne care și-a descoperit o pasiune rămasă în stare latentă ani întregi.
Doamna a venit în Bacău din Timișoara, dintr-o zonă în care cofetăriile sunt la
mare rang, evident și cofetarii sau patiserii. A descoperit și în Moldova
minunate rețete de cozonaci, de plăcinte și de cornete. Peste tot există
rafinamente culinare. Dar a le aduce acolo unde le este locul, adică în topul
produselor de calitate, sănătoase, adică al celor de brand, ține de o
preocupare din care se poate naște un brand. De exemplu al unei cofetării care
spune povești despre tot ce oferă, chiar prin ceea ce oferă. Citiți această
poveste în paginile ziarului nostru, pentru că și Deșteptarea este, până la urmă,
un brand.
Conferința Afaceri.ro Bacău 2016 la
Centrul de Afaceri
Conferința Afaceri.ro 2015, din Bacău |
Centrul
de Afaceri și Expoziții (CAEx) „Mircea cancicov”, din Bacău, va fi, pe 26
februarie, gazda Conferinței Afaceri.ro 2016. Evenimentul, organizat de
compania Arhipelago în parteneriat cu societatea Centrul de Afaceri și Expozițional
Bacău, va avea loc în tandem cu manifestarea promoțională Expo Design, de la
CAEx, de aceea temele abordate în conferință vor fi cantonate în zona de
construcții. „Anul 2016 – spune Marius
Alexa, CEO al Arhipelago - se anunță un an important, cu o prognoză de creștere
economică, cu două rânduri de alegeri politice, cu noi programe de finanțare
deschise și cu un nou val de antreprenori care vor să obțină perfomanță în mai
multe domenii. Toate aceste lucruri ne ambiționează să ridicăm nivelul întâlnirilor
și de aceea am invitat alături de noi specialiști, antreprenori ambițioși și
lideri vizionari.”
Temele conferinței sunt Soluții online pentru vânzări și
marketing, Noile finanțări active 2014 – 2020, Soluții IT de productivitate, Modificările
Codului Fiscal 2016 și Tendințe în domeniul contrucțiilor și amenajărilor.
Acestea și dezbaterile vor fi susținute de speakerii Marius Alexa (analist economic, CEO Arhipelago), Nick Vercruyssen
(CEO în grupul de firme ISSCO), Marius Sescu (Online Marketing
Specialist, Advertica), Corneliu Pricope (director general al CAEx), Dana Ghineț (manager partener, Acces Project
Investmens), Mirabela Miron (manager general, AVISSO), Valentin Burlacu
(fondator Rofilco) și Alexandru Lăzescu (analist economic).
Conferința va cuprinde și două workshop-uri.
Afaceri.ro este o rețea socială
dezvoltată de compania Arhipelago, în care intră oameni de afaceri și specialiști
din diverse domenii legate de domeniul afacerilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu