Afaceri



Afaceri croite pe șablon de brand

Deschiderea unei afaceri, lansarea unui produs sau a unui serviciu aduc cu sine, mai devreme sau mai târziu, și ideea de brand. Cine dintre investitorii serioși și onești nu visează la brandul care l-ar putea reprezenta pentru totdeauna? Noțiunea ne-a chinuit atât de mult mințile în ultimii 26 de ani, încât am ajuns să facem și din trăsături de personalitate veritabile „branduri”, iar pe unii îi determină să se creadă ei înșiși un fel de branduri numai pentru că există.
Obsesia brandului – cuvânt din engleza veche, dar la origine indo-european, care înseamnă „a fi fierbinte” – rămâne însă un impuls firesc. Pentru că a-ți dori un brand înseamnă a face un lucru serios, de marcă, ceva care să se impună în conștiința tuturor sau a câtor mai mulți. Pentru că brandul este un blazon, ceva mai mult decât marca, iar cele mai durabile semnificații ale lui sunt valorile pe care le invocă, alături de cultură și personalitate.
Profesia m-a adus deseori în preajma unor oameni creatori măcar în intenție de branduri. Toți aveau un numitor comun: dorința fierbinte de a face ceva durabil, important, original. De cele mai multe ori am văzut la ei reale urme de pasiune. Iar pasiunea înseamnă jumătate din reușită.
Unii se întreabă, deseori, care sunt brandurile care ne reprezintă. Pe noi, băcăuanii, de exemplu. Și astfel apar în liste berea de Mărgineni, produsele de la Agricola, nume ca Dedeman – liderul retailului din bricolaj, industrii ca cele de la Aerostar sau Chimcomplex și câte altele. În acest număr al ziarului nostru veți găsi un asemenea exemplu, al unei creatoare de brand local, Cofetăria Story, al unei doamne care și-a descoperit o pasiune rămasă în stare latentă ani întregi. Doamna a venit în Bacău din Timișoara, dintr-o zonă în care cofetăriile sunt la mare rang, evident și cofetarii sau patiserii. A descoperit și în Moldova minunate rețete de cozonaci, de plăcinte și de cornete. Peste tot există rafinamente culinare. Dar a le aduce acolo unde le este locul, adică în topul produselor de calitate, sănătoase, adică al celor de brand, ține de o preocupare din care se poate naște un brand. De exemplu al unei cofetării care spune povești despre tot ce oferă, chiar prin ceea ce oferă. Citiți această poveste în paginile ziarului nostru, pentru că și Deșteptarea este, până la urmă, un brand.


Conferința Afaceri.ro Bacău 2016 la Centrul de Afaceri

Conferința Afaceri.ro 2015, din Bacău
Centrul de Afaceri și Expoziții (CAEx) „Mircea cancicov”, din Bacău, va fi, pe 26 februarie, gazda Conferinței Afaceri.ro 2016. Evenimentul, organizat de compania Arhipelago în parteneriat cu societatea Centrul de Afaceri și Expozițional Bacău, va avea loc în tandem cu manifestarea promoțională Expo Design, de la CAEx, de aceea temele abordate în conferință vor fi cantonate în zona de construcții. „Anul 2016 – spune Marius Alexa, CEO al Arhipelago - se anunță un an important, cu o prognoză de creștere economică, cu două rânduri de alegeri politice, cu noi programe de finanțare deschise și cu un nou val de antreprenori care vor să obțină perfomanță în mai multe domenii. Toate aceste lucruri ne ambiționează să ridicăm nivelul întâlnirilor și de aceea am invitat alături de noi specialiști, antreprenori ambițioși și lideri vizionari.”
Temele conferinței sunt Soluții online pentru vânzări și marketing, Noile finanțări active 2014 – 2020, Soluții IT de productivitate, Modificările Codului Fiscal 2016 și Tendințe în domeniul contrucțiilor și amenajărilor. Acestea și dezbaterile vor fi susținute de speakerii Marius Alexa (analist economic, CEO Arhipelago), Nick Vercruyssen (CEO în grupul de firme ISSCO), Marius Sescu (Online Marketing Specialist, Advertica), Corneliu Pricope (director general al CAEx), Dana Ghineț (manager partener, Acces Project Investmens), Mirabela Miron (manager general, AVISSO), Valentin Burlacu (fondator Rofilco) și Alexandru Lăzescu (analist economic).
Conferința va cuprinde și două workshop-uri.
Afaceri.ro este o rețea socială dezvoltată de compania Arhipelago, în care intră oameni de afaceri și specialiști din diverse domenii legate de domeniul afacerilor.