Doctorii
de ascensoare au ajuns în Bacău
General Managerul Valerică Ciobănucă prezintă viitorilor clienți elementele de automatizare a ascensoarelor noi |
Grupul
de firme Valcris Ascensoare, din Oradea, și societatea Lift Prod Bacău – membră a Grupului - au organizat o sesiune de prezentare
a produselor și serviciilor proprii, cu tema „Soluții tehnice pentru
modernizarea ascensoarelor”. Principalii invitați la eveniment au fost
reprezentanții asociațiilor de proprietari și locatarii blocurilor de locuințe
prevăzute cu ascensoare, care au putut afla amănunte privind Plata în rate fără
dobândă a lucrărilor de modernizare, Calitatea garantată a lucrărilor de
montaj, de modernizare și de întreținere și Service-ul asigurat de Grup pentru
ascensoare în municipiul Bacău.
Ascensoarele din România sunt în
prag de pensionare. Folosite zilnic, viața lor nu poate dura la infinit. Durata
de funcționare a ascensoarelor este cam de 20 de ani. Montate și puse în funcțiune
acum aproape 40 de ani, multe dintre lifturile din Bacău au limita de funcționare depășită. Se vede însă de la o poștă că
ascensoarele sunt obosite, inestetice și se defectează des. Iar locatarii de la
etajele superioare numai ei știu ce poate însemna un lift defect. În unele
blocuri, astfel de situații trenează de mulți ani.
Grupul Valcris Ascensoare a venit în
Bacău să arate celor din blocurile cu mai multe etaje că pentru astfel de situații
se găsesc ușor soluții de remediere. „Modernizarea unui ascensor – spune
managerul general al Grupului, Valerică Ciobănucă, el însuși băcăuan la origine
– aduce confort și siguranță în funcționare, dar și protecția instalației pe
timp lung, iar de aici apare reducerea costurilor de funcționare și de întreținere”.
În definitiv, un ascensor este ca
orice aparat electrocasnic: cu cât este mai nou sau modernizat, cu atât este
mai bun.
Cea
mai modernă fabrică de ascensoare din România
Echipa Valcris care a venit în Bacău |
Fondat în anul 2009, Grupul Valcris
este un important furnizor de ascensoare și servicii conexe în țara noastră. În
anul 2013 a inaugurat cea mai modernă fabrică de ascensoare din România, dotată
cu cea mai nouă tehnologie în domeniul prelucrării tablelor, cu utilaje CNC (cu
comandă numerică) pentru debitare, ștanțare, îndoire și sudare. „Noi, de la
Oradea – spune Valerică Ciobănucă -, livrăm componente de ascensoare în țară,
dar și în Europa. Firma noastră se ocupă cu tot ce înseamnă instalații de
ridicat pentru transport de persoane și mărfuri. Toate componentele provin din
Italia, Germania și Croația, cu declarații de conformitate europeană, unde se
vede clar cine este producătorul”.
Compania este abilitată să efectueze
servicii de verificare și încercări tehnice la toate categoriile de
echipamentele din sfera ISCIR. Un astfel de proiect servește atât beneficiarilor
care dețin un echipament a cărui durată de viață normată se apropie de final, cât
și pentru acele echipamente care, din diverse motive, nu dețin o carte tehnică
valabilă.
Modernizări
cu plata în rate
Liftul, înainte și după modernizare |
Valcris și Lift Prod Bacău au
prezentat în Bacău cabine de ascensor, kit-uri electrice și automatizări pentru
a îmbunătăți funcționarea lor, dar și sistemul de rate pe care vrea să-l
promoveze în sprijinul asociațiilor de proprietari, sistem care poate ajunge și
la 24 de rate lunare, fără dobânzi.
Firmele din Grup au echipe
specializate și oferă soluții complete de asistență, de proiectare, de montaj și
de mentenanță. De asemenea, asigură garanții și postgaranții. Prețurile și
tarifele sunt personalizate, în funcție de fiecare lucrare. Iar, prețul unei
cabine de lift pleacă de la 4.000 de lei. Partea electrică, în întregime, este
de aproximativ 15.000 de lei, iar un kit de troliu ajunge la circa 14.000 de
lei. Dar, sunt pachete de bază și opțiuni pentru acestea, în funcție de care se
fac prețurile. Iar pentru o funcționare corespunzătoare trebuie plecat întotdeauna
de la kitul electric și de la troliu. Cabina liftului este doar elementul de
decor.
„Vom
găsi soluții suportabile pentru asociațiile de proprietari. Ne adaptăm situației
economice a zonei. Obiectivul nostru este să înlocuim aproape toate
ascensoarele. și sperăm să reușim, pentru că personalul pe care îl avem și
suportul nostru tehnic ne permit. În plus, vrem să aducem un anume grad de
confort în casele locatarilor. Oamenii trebuie să înțeleagă, în primul rând, că
ascensorul este o mașină care trebuie să funcționeze în condiții de siguranță.
Este în joc viața copiilor, dar și a tuturor celor care ies și intră într-un
bloc de locuințe cu ascensor. Funcționarea în siguranță a unui asecensor îneamnă
viață. Dar și liftul are viața lui și aceasta trebuie îmbunătățită cu timpul”.
Valerică
Ciobănucă, general Manager Valcris
Lift
Prod este societate băcăuană în Grupul Valcris
Mihăiță Șotîrcă este directorul
societății Lift Prod, parte a Grupului de firme din Oradea și reprezentantul acesteia
în Bacău. „Ascensoarele Valcris – ne-a spus directorul Lift Prod - sunt
fabricate din componente autohtone sau aduse din străinătate, dar care
corespund normelor de calitate impuse de Uniunea Europeană. Noi vrem să aducem
ascensoarele din Bacău la astfel de standarde de siguranță în funcționare, în
condiții financiare convenabile (inclusiv în rate, fără dobândă). Firmele din
Grup, inclusiv societatea din Bacău, sunt autorizate ISCIR și au personal
autorizat. Astfel, putem asigura în cele mai une condiții și lucrările de
modernizare și, ulterior, pe cele de service la ascensoarele din Bacău. Ne găsiți
pe Strada 22 Decembrie, nr. 18”.
Lucrările
durează maxim șase săptămâni
Timpul de realizare a unei lucrări –
am aflat de la reprezentanții Lift Prod Bacău - este în funcție de
complexitatea modernizării. „Putem începe imediat dacă avem în stoc materialele
necesare sau în maxim patru-șase săptămâni dacă facem comenzi pentru unele
piese – spunea directorul general al fabricii din Oradea, Adrian Dumiter.
Important este că firma din Bacău se află deja pe piață și poate începe imediat
lucrările. Ea are deja experiență în domeniu, este autorizată din 2014 și a
operat cel puțin șase modernizări de ascensoare, pentru că lucrările noastre ne
recomandă. În plus, Lift Prod are lucrări de întreținere și în alte asociații
de proprietari”.
„Locuiesc
din 2004 într-un bloc turn cu șapte etaje. De 20 de ani, la noi nu merge
liftul. Se îngrijea o firmă de el, dar era singură, fără concurență. Nici
asociația de proprietari nu ne-a dat vreo mână de ajutor. Acum doi ani, însă,
ne-a pus la dispoziție o sumă de bani, numai că cine trebuia să se ocupe să
pornim treaba a plecat din țară. Așa a trecut timpul și am ajuns până astăzi
tot fără lift în bloc. Acum am găsit firma Lift Prod Bacău, care aduce tot
materialul necesar modernizării ascensorului și este material nou. Vom plăti, în
rate, doar câte 1.200 de lei de fiecare apartament. E convenabil. Plătim ratele
la asociația de locatari. Ne ajunge mai ieftin decât ne-a cerut o altă firmă,
cu care am stat de vorbă inițial. Și contribuția lunară, pentru mentenanță,
este mai mică la Lift Prod Bacău decât la firma
de până acum”.
Floarea Jenică, Asociația de proprietari nr. 73, BacăuPoșta a modificat tarifele
Poşta Română a actualizat
unele tarife la produse din sfera serviciului universal. Această actualizare
înseamnă atât creşterea unor tarife, cât şi reducerea altora. În plus – spune Departamentul
Comunicare al companiei -, majorările au survenit în condiţiile în care aceste
tarife nu au suportat niciun fel de modificare în ultimii 12 ani.
Principalele
modificări tarifare:
Trimiteri interne din sfera serviciului universal (tarife
scutite de TVA):
Colete
poştale interne, cu greutate până la 10 kg (inclusiv)
·
ultima modificare operată: în
2008
·
tariful fix/trimitere s-a majorat de la 1,20
lei/trimitere la 4,30 lei/trimitere, în timp ce tariful pe fiecare kilogram sau
fracţie de kilogram s-a diminuat de la 1,20 lei/kg la 0,50 lei/kg;
·
s-a modificat structura tarifară a trimiterilor
RETUR, având ca obiect colete poştale cu greutate până la 10 kg (inclusiv), prin
introducerea, pe lângă tariful pe fiecare kilogram sau fracţie de kilogram de
0,50 lei a unui tarif fix/trimitere de 1,50 lei/trimitere;
·
în cazul prezentării unui volum de colete
poştale interne, cu greutate până la 2 kg (inclusiv) de peste 50 trimiteri/lună,
clienţii Poştei Române pot accesa noua grilă de tarife speciale, beneficiind
astfel de tarife reduse cu până la 30%.
Trimiteri internaţionale din sfera serviciului universal
(tarife scutite de TVA):
1.
Trimiteri internaţionale de corespondenţă neprioritară/prioritară, cu greutate
până la 2 kg (inclusiv)
·
ultima modificare operată: în
2004
·
s-a eliminat tarifarea diferenţiată pentru
Europa/Restul lumii, în cazul trimiterilor prioritare.
2. Trimiteri
internaţionale de imprimate internaţionale neprioritare/prioritare, cu greutate
până la 2 kg (inclusiv)
·
ultima modificare operată: în
2004
·
s-a eliminat tarifarea diferenţiată pentru
Europa/Restul lumii, în cazul trimiterilor prioritare;
·
tarifele practicate pentru trimiterile
internaţionale de imprimate neprioritare/prioritare cu greutate până la 2 kg
(inclusiv) vor fi la acelaşi nivel cu cele aferente
trimiterilor de corespondenţă internaţională neprioritară/prioritară, cu
greutate până la 2 kg (inclusiv).
3.
Trimiteri internaţionale recomandate prioritare
·
ultima modificare operată: în 2004
Spitalul Moinești ar putea primi finanțare pentru Unitatea de rezonanță magnetică
Spitalul Municipal de Urgență Moinești |
Ministerul Sănătății ar putea sprijini Spitalul Municipal
de Urgență Moinești pentru realizarea investiției „Unitate de rezonanță
magnetică”. Deputatul PSD de Bacău, Miron Smarandache, a primit răspuns din
partea ministrului Sănătății, Patriciu-Andrei Achimaș-Cadariu, la interpelarea
trimisă pe această temă și prin care se solicita suplimentarea sumelor alocate pentru
anul 2016 cu trei milioane de lei. „În anul 2016 - a răspuns ministrul Sănătății
-, la solicitarea Spitalului Municipal de Urgență Moinești, prin Direcția de Sănătate
Publică a Județului Bacău și cu avizul de cofinanțare al administrației publice
locale precum și funcție de evoluția procesului bugetar și de posibilitatea de
susținere financiară a costurilor, alocarea de fonduri din bugetul Ministerului
Sănătății pentru achiziționarea unei Unități de Rezonanță Magnetică ar putea fi
avută în vedere”. Patriciu-Andrei Achimaș-Cadariu a amintit, însă, că acestui
spital i-au fost deja alocate și finanțate prevederi bugetare în sumă totală de
1.360 de mii de lei, pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.
„Spitalul Municipal
de Urgență Moinești, al treilea ca mărime din județul Bacău, constituie un
complex multidisciplinar, multifuncțional, care deservește o zonă întinsă pe o
raza de peste 50 de kilometri, într-o suprafață industrializată și urbanizată
din cauza zăcămintelor naturale existente. Necesitatea unității de rezonanță
magnetică este bine fundamentată de conducerea spitalului și de autoritățile
locale, însă eforturile acestora sunt zadarnice fără finanțarea investiției de
către Ministerul Sănătății”.
Miron
Smarandache, deputat de BacăuNumăr unic gratuit pentru sesizări la E.ON
0800 800 929 |
„După o furtună un copac s-a rupt şi a căzut peste
reţeaua electrică de pe strada mea, iar cablurile au ajuns la pământ. Ce ar
trebui să fac, cum ar trebui să procedez?” Mai mult ca sigur, mulţi dintre noi am fost puşi într-o astfel de
situaţie, iar poate unii am trecut impasibili mai departe considerând că nu e nimic
de făcut.
Dacă informaţia nu ne
parvine la timp astfel încât să putem interveni operativ pentru remediere, asemenea
circumstanţe pot duce la incidente cu urmări dintre cele mai grave. „De aceea –
spune Departamentul de Comunicare Corporatistă al E.ON România -, apelăm la
spiritul civic al cetăţenilor pentru a apela de urgenţă dispeceratul E.ON
Distribuţie România la numărul de telefon 0800 800 929 atunci
când observă aspecte neconforme în instalaţiile de distribuţie a energiei
electrice. De asemenea, la acelaşi număr de telefon preluăm şi sesizările
clienţilor din Moldova privind deranjamentele în alimentarea
cu energie electrică.”
Dispeceratul E.ON
Distribuţie România este disponibil non-stop, numărul de telefon 0800 800 929
fiind apelabil din principalele reţele de telefonie fixă sau mobilă, fără costuri pentru client.
Romprest
a anunțat programul de lucru în Onești
Colectarea deşeurilor reziduale în
Onești, de la platformele de colectare dotate cu recipiente, se va face zilnic,
de luni până sâmbătă, iar de la populaţia din zona caselor săptămânal, în ziua
de luni - au anunțat, împreună, Primăria municipiului și compania prestatoare
de astfel de servicii, Romprest. Preluarea
deșeurilor reziduale din Onești a început din 11 ianuarie, conform Contractului
de concesionare pentru delegarea gestiunii serviciilor de colectare şi
transport al deşeurilor municipale în judeţul Bacău.
Primarul interimar al municipiului,
Alexandru Cristea, a emis, la sfârșitul anului trecut, un comunicat către oneșteni,
referitor la situatia noului sistem de management al deșeurilor, după
ce preluarea acestui serviciu de firma Rompres a declanăat opoziții inclusiv
din partea locuitorilor orașului. „Acest lucru – spunea primarul
- a fost necesar pentru că se impunea alinierea serviciilor de salubritate la
legislaţia europeană. În acest sens, în anul 2010, Consiliul Local a
adoptat un proiect de Hotărâre prin care municipiul devine
parte a ADIS, alături de toate localităţile din judeţul Bacău
şi de Consiliul Judeţean. Scopul Asociaţiei este organizarea,
monitorizarea şi gestionarea în comun a serviciului de salubrizare pe raza de
competenţă a unităţilor administrativ teritoriale membre şi realizarea în comun
a unor proiecte de investiţii publice.” Consiliul Judeţean a accesat proiectul
“Sistem Integrat de Management al deşeurilor solide în judeţul Bacău”, finanţat
de Comisia Europeană şi Guvernul României, prin Programul Operaţional Sectorial
Mediu cu aproximativ 40 de milioane de euro, de care beneficiază toate
localităţile membre ale ADIS, implicit şi municipiul Oneşti. Ca rezultate ale
acestui proiect s-au operat închiderea Depozitului neconform de deşeuri din Oneşti,
construcţia unei Staţii de transfer, a unei Staţii de sortare şi a unei Staţii
de compostare, în Onesti, construcţia Celulei 2 a Depozitului conform de
deşeuri, unde vor fi depozitate inclusiv deşeurile generate în Oneşti,
achiziţionarea de containere pentru deşeurile menajere, pubele pentru deşeurile
biodegradabile şi containere pentru deşeurile reciclabile, investiţii a căror
valoare însumată depăşeşte 7 milioane de euro şi de care beneficiază în mod
direct şi cetăţenii Oneştiului. ADIS a organizat licitaţia pentru selectarea
operatorilor de salubritate, câștigată de Romprest.
Acum, oneștenii vor achita o taxă
de salubritate de 9,25 lei/persoană/lună, la 15 martie (pentru lunile
ianuarie, februarie, martie), la 15 iunie (pentru lunile aprilie, mai, iunie), la
15 septembrie (pentru lunile iulie , august, septembrie) şi la 15 decembrie
(pentru lunile octombrie, noiembrie, decembrie).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu