Servicii





Doctorii de ascensoare au ajuns în Bacău

General Managerul Valerică Ciobănucă 
prezintă viitorilor clienți
elementele de automatizare a ascensoarelor noi
Grupul de firme Valcris Ascensoare, din Oradea, și societatea Lift Prod Bacău – membră a Grupului - au organizat o sesiune de prezentare a produselor și serviciilor proprii, cu tema „Soluții tehnice pentru modernizarea ascensoarelor”. Principalii invitați la eveniment au fost reprezentanții asociațiilor de proprietari și locatarii blocurilor de locuințe prevăzute cu ascensoare, care au putut afla amănunte privind Plata în rate fără dobândă a lucrărilor de modernizare, Calitatea garantată a lucrărilor de montaj, de modernizare și de întreținere și Service-ul asigurat de Grup pentru ascensoare în municipiul Bacău.

Ascensoarele din România sunt în prag de pensionare. Folosite zilnic, viața lor nu poate dura la infinit. Durata de funcționare a ascensoarelor este cam de 20 de ani. Montate și puse în funcțiune acum aproape 40 de ani, multe dintre lifturile din Bacău au limita de funcționare depășită. Se vede însă de la o poștă că ascensoarele sunt obosite, inestetice și se defectează des. Iar locatarii de la etajele superioare numai ei știu ce poate însemna un lift defect. În unele blocuri, astfel de situații trenează de mulți ani.
Grupul Valcris Ascensoare a venit în Bacău să arate celor din blocurile cu mai multe etaje că pentru astfel de situații se găsesc ușor soluții de remediere. „Modernizarea unui ascensor – spune managerul general al Grupului, Valerică Ciobănucă, el însuși băcăuan la origine – aduce confort și siguranță în funcționare, dar și protecția instalației pe timp lung, iar de aici apare reducerea costurilor de funcționare și de întreținere”.
În definitiv, un ascensor este ca orice aparat electrocasnic: cu cât este mai nou sau modernizat, cu atât este mai bun.

Cea mai modernă fabrică de ascensoare din România

Echipa Valcris care a venit în Bacău
Fondat în anul 2009, Grupul Valcris este un important furnizor de ascensoare și servicii conexe în țara noastră. În anul 2013 a inaugurat cea mai modernă fabrică de ascensoare din România, dotată cu cea mai nouă tehnologie în domeniul prelucrării tablelor, cu utilaje CNC (cu comandă numerică) pentru debitare, ștanțare, îndoire și sudare. „Noi, de la Oradea – spune Valerică Ciobănucă -, livrăm componente de ascensoare în țară, dar și în Europa. Firma noastră se ocupă cu tot ce înseamnă instalații de ridicat pentru transport de persoane și mărfuri. Toate componentele provin din Italia, Germania și Croația, cu declarații de conformitate europeană, unde se vede clar cine este producătorul”.
Compania este abilitată să efectueze servicii de verificare și încercări tehnice la toate categoriile de echipamentele din sfera ISCIR. Un astfel de proiect servește atât beneficiarilor care dețin un echipament a cărui durată de viață normată se apropie de final, cât și pentru acele echipamente care, din diverse motive, nu dețin o carte tehnică valabilă.

Modernizări cu plata în rate

Liftul, înainte și după modernizare
Valcris și Lift Prod Bacău au prezentat în Bacău cabine de ascensor, kit-uri electrice și automatizări pentru a îmbunătăți funcționarea lor, dar și sistemul de rate pe care vrea să-l promoveze în sprijinul asociațiilor de proprietari, sistem care poate ajunge și la 24 de rate lunare, fără dobânzi.
Firmele din Grup au echipe specializate și oferă soluții complete de asistență, de proiectare, de montaj și de mentenanță. De asemenea, asigură garanții și postgaranții. Prețurile și tarifele sunt personalizate, în funcție de fiecare lucrare. Iar, prețul unei cabine de lift pleacă de la 4.000 de lei. Partea electrică, în întregime, este de aproximativ 15.000 de lei, iar un kit de troliu ajunge la circa 14.000 de lei. Dar, sunt pachete de bază și opțiuni pentru acestea, în funcție de care se fac prețurile. Iar pentru o funcționare corespunzătoare trebuie plecat întotdeauna de la kitul electric și de la troliu. Cabina liftului este doar elementul de decor.

„Vom găsi soluții suportabile pentru asociațiile de proprietari. Ne adaptăm situației economice a zonei. Obiectivul nostru este să înlocuim aproape toate ascensoarele. și sperăm să reușim, pentru că personalul pe care îl avem și suportul nostru tehnic ne permit. În plus, vrem să aducem un anume grad de confort în casele locatarilor. Oamenii trebuie să înțeleagă, în primul rând, că ascensorul este o mașină care trebuie să funcționeze în condiții de siguranță. Este în joc viața copiilor, dar și a tuturor celor care ies și intră într-un bloc de locuințe cu ascensor. Funcționarea în siguranță a unui asecensor îneamnă viață. Dar și liftul are viața lui și aceasta trebuie îmbunătățită cu timpul”.
Valerică Ciobănucă, general Manager Valcris


Lift Prod este societate băcăuană în Grupul Valcris

Mihăiță Șotîrcă este directorul societății Lift Prod, parte a Grupului de firme din Oradea și reprezentantul acesteia în Bacău. „Ascensoarele Valcris – ne-a spus directorul Lift Prod - sunt fabricate din componente autohtone sau aduse din străinătate, dar care corespund normelor de calitate impuse de Uniunea Europeană. Noi vrem să aducem ascensoarele din Bacău la astfel de standarde de siguranță în funcționare, în condiții financiare convenabile (inclusiv în rate, fără dobândă). Firmele din Grup, inclusiv societatea din Bacău, sunt autorizate ISCIR și au personal autorizat. Astfel, putem asigura în cele mai une condiții și lucrările de modernizare și, ulterior, pe cele de service la ascensoarele din Bacău. Ne găsiți pe Strada 22 Decembrie, nr. 18”.

Lucrările durează maxim șase săptămâni

Timpul de realizare a unei lucrări – am aflat de la reprezentanții Lift Prod Bacău - este în funcție de complexitatea modernizării. „Putem începe imediat dacă avem în stoc materialele necesare sau în maxim patru-șase săptămâni dacă facem comenzi pentru unele piese – spunea directorul general al fabricii din Oradea, Adrian Dumiter. Important este că firma din Bacău se află deja pe piață și poate începe imediat lucrările. Ea are deja experiență în domeniu, este autorizată din 2014 și a operat cel puțin șase modernizări de ascensoare, pentru că lucrările noastre ne recomandă. În plus, Lift Prod are lucrări de întreținere și în alte asociații de proprietari”.

„Locuiesc din 2004 într-un bloc turn cu șapte etaje. De 20 de ani, la noi nu merge liftul. Se îngrijea o firmă de el, dar era singură, fără concurență. Nici asociația de proprietari nu ne-a dat vreo mână de ajutor. Acum doi ani, însă, ne-a pus la dispoziție o sumă de bani, numai că cine trebuia să se ocupe să pornim treaba a plecat din țară. Așa a trecut timpul și am ajuns până astăzi tot fără lift în bloc. Acum am găsit firma Lift Prod Bacău, care aduce tot materialul necesar modernizării ascensorului și este material nou. Vom plăti, în rate, doar câte 1.200 de lei de fiecare apartament. E convenabil. Plătim ratele la asociația de locatari. Ne ajunge mai ieftin decât ne-a cerut o altă firmă, cu care am stat de vorbă inițial. Și contribuția lunară, pentru mentenanță, este mai mică la Lift Prod Bacău decât la firma de până acum”.
Floarea Jenică, Asociația de proprietari nr. 73, Bacău
 
Poșta a modificat tarifele

Poşta Română a actualizat unele tarife la produse din sfera serviciului universal. Această actualizare înseamnă atât creşterea unor tarife, cât şi reducerea altora. În plus – spune Departamentul Comunicare al companiei -, majorările au survenit în condiţiile în care aceste tarife nu au suportat niciun fel de modificare în ultimii 12 ani.

Principalele modificări tarifare:

Trimiteri interne din sfera serviciului universal (tarife scutite de TVA):
Colete poştale interne, cu greutate până la 10 kg (inclusiv)
·         ultima modificare operată: în 2008
·         tariful fix/trimitere s-a majorat de la 1,20 lei/trimitere la 4,30 lei/trimitere, în timp ce tariful pe fiecare kilogram sau fracţie de kilogram s-a diminuat de la 1,20 lei/kg la 0,50 lei/kg;
·         s-a modificat structura tarifară a trimiterilor RETUR, având ca obiect colete poştale cu greutate până la 10 kg (inclusiv), prin introducerea, pe lângă tariful pe fiecare kilogram sau fracţie de kilogram de 0,50 lei a unui tarif fix/trimitere de 1,50 lei/trimitere;
·         în cazul prezentării unui volum de colete poştale interne, cu greutate până la 2 kg (inclusiv) de peste 50 trimiteri/lună, clienţii Poştei Române pot accesa noua grilă de tarife speciale, beneficiind astfel de tarife reduse cu până la 30%.

Trimiteri internaţionale din sfera serviciului universal (tarife scutite de TVA):
1. Trimiteri internaţionale de corespondenţă neprioritară/prioritară, cu greutate până la 2 kg (inclusiv)
·         ultima modificare operată: în 2004
·         s-a eliminat tarifarea diferenţiată pentru Europa/Restul lumii, în cazul trimiterilor prioritare.
2. Trimiteri internaţionale de imprimate internaţionale neprioritare/prioritare, cu greutate până la 2 kg (inclusiv)
·         ultima modificare operată: în 2004
·         s-a eliminat tarifarea diferenţiată pentru Europa/Restul lumii, în cazul trimiterilor prioritare;
·         tarifele practicate pentru trimiterile internaţionale de imprimate neprioritare/prioritare cu greutate până la 2 kg (inclusiv) vor fi la acelaşi nivel cu cele aferente trimiterilor de corespondenţă internaţională neprioritară/prioritară, cu greutate până la 2 kg (inclusiv).
3. Trimiteri internaţionale recomandate prioritare
·         ultima modificare operată: în 2004


Spitalul Moinești ar putea primi finanțare pentru Unitatea de rezonanță magnetică


Spitalul Municipal de Urgență Moinești
Ministerul Sănătății ar putea sprijini Spitalul Municipal de Urgență Moinești pentru realizarea investiției „Unitate de rezonanță magnetică”. Deputatul PSD de Bacău, Miron Smarandache, a primit răspuns din partea ministrului Sănătății, Patriciu-Andrei Achimaș-Cadariu, la interpelarea trimisă pe această temă și prin care se solicita suplimentarea sumelor alocate pentru anul 2016 cu trei milioane de lei. „În anul 2016 - a răspuns ministrul Sănătății -, la solicitarea Spitalului Municipal de Urgență Moinești, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Bacău și cu avizul de cofinanțare al administrației publice locale precum și funcție de evoluția procesului bugetar și de posibilitatea de susținere financiară a costurilor, alocarea de fonduri din bugetul Ministerului Sănătății pentru achiziționarea unei Unități de Rezonanță Magnetică ar putea fi avută în vedere”. Patriciu-Andrei Achimaș-Cadariu a amintit, însă, că acestui spital i-au fost deja alocate și finanțate prevederi bugetare în sumă totală de 1.360 de mii de lei, pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.

„Spitalul Municipal de Urgență Moinești, al treilea ca mărime din județul Bacău, constituie un complex multidisciplinar, multifuncțional, care deservește o zonă întinsă pe o raza de peste 50 de kilometri, într-o suprafață industrializată și urbanizată din cauza zăcămintelor naturale existente. Necesitatea unității de rezonanță magnetică este bine fundamentată de conducerea spitalului și de autoritățile locale, însă eforturile acestora sunt zadarnice fără finanțarea investiției de către Ministerul Sănătății”.
Miron Smarandache, deputat de Bacău


Număr unic gratuit pentru sesizări la E.ON



0800 800 929

„După o furtună un copac s-a rupt şi a căzut peste reţeaua electrică de pe strada mea, iar cablurile au ajuns la pământ. Ce ar trebui să fac, cum ar trebui să procedez?” Mai mult ca sigur, mulţi dintre noi am fost puşi într-o astfel de situaţie, iar poate unii am trecut impasibili mai departe considerând că nu e nimic de făcut.
Dacă informaţia nu ne parvine la timp astfel încât să putem interveni operativ pentru remediere, asemenea circumstanţe pot duce la incidente cu urmări dintre cele mai grave. „De aceea – spune Departamentul de Comunicare Corporatistă al E.ON România -, apelăm la spiritul civic al cetăţenilor pentru a apela de urgenţă dispeceratul E.ON Distribuţie România la numărul de telefon 0800 800 929 atunci când observă aspecte neconforme în instalaţiile de distribuţie a energiei electrice. De asemenea, la acelaşi număr de telefon preluăm şi sesizările clienţilor din Moldova privind deranjamentele în alimentarea cu energie electrică.”
Dispeceratul E.ON Distribuţie România este disponibil non-stop, numărul de telefon 0800 800 929 fiind apelabil din principalele reţele de telefonie fixă sau mobilă, fără costuri pentru client.



Romprest a anunțat programul de lucru în Onești

Colectarea deşeurilor reziduale în Onești, de la platformele de colectare dotate cu recipiente, se va face zilnic, de luni până sâmbătă, iar de la populaţia din zona caselor săptămânal, în ziua de luni - au anunțat, împreună, Primăria municipiului și compania prestatoare de astfel de servicii, Romprest. Preluarea deșeurilor reziduale din Onești a început din 11 ianuarie, conform Contractului de concesionare pentru delegarea gestiunii serviciilor de colectare şi transport al deşeurilor municipale în judeţul Bacău.


Primarul interimar al municipiului, Alexandru Cristea, a emis, la sfârșitul anului trecut, un comunicat către oneșteni, referitor la situatia noului sistem de management al deșeurilor, după ce preluarea acestui serviciu de firma Rompres a declanăat opoziții inclusiv din partea locuitorilor orașului. „Acest lucru – spunea primarul - a fost necesar pentru că se impunea alinierea serviciilor de salubritate la legislaţia europeană. În acest sens, în anul 2010, Consiliul Local a adoptat un proiect de Hotărâre prin care municipiul devine parte a ADIS, alături de toate localităţile din judeţul Bacău şi de Consiliul Judeţean. Scopul Asociaţiei este organizarea, monitorizarea şi gestionarea în comun a serviciului de salubrizare pe raza de competenţă a unităţilor administrativ teritoriale membre şi realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice.” Consiliul Judeţean a accesat proiectul “Sistem Integrat de Management al deşeurilor solide în judeţul Bacău”, finanţat de Comisia Europeană şi Guvernul României, prin Programul Operaţional Sectorial Mediu cu aproximativ 40 de milioane de euro, de care beneficiază toate localităţile membre ale ADIS, implicit şi municipiul Oneşti. Ca rezultate ale acestui proiect s-au operat închiderea Depozitului neconform de deşeuri din Oneşti, construcţia unei Staţii de transfer, a unei Staţii de sortare şi a unei Staţii de compostare, în Onesti, construcţia Celulei 2 a Depozitului conform de deşeuri, unde vor fi depozitate inclusiv deşeurile generate în Oneşti, achiziţionarea de containere pentru deşeurile menajere, pubele pentru deşeurile biodegradabile şi containere pentru deşeurile reciclabile, investiţii a căror valoare însumată depăşeşte 7 milioane de euro şi de care beneficiază în mod direct şi cetăţenii Oneştiului. ADIS a organizat licitaţia pentru selectarea operatorilor de salubritate, câștigată de Romprest.
Acum, oneștenii vor achita o taxă de salubritate de 9,25 lei/persoană/lună, la 15 martie (pentru lunile ianuarie, februarie, martie), la 15 iunie (pentru lunile aprilie, mai, iunie), la 15 septembrie (pentru lunile iulie , august, septembrie) şi la 15 decembrie (pentru lunile octombrie, noiembrie, decembrie).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu