Creșterile generate de vânzările companiilor
proprii au adus cifra de afaceri a Grupului Agricola Bacău la aproape 345,5
milioane de lei în primele șase luni ale anului. Creșterea este de 12,7% față
de aceeași perioadă a anului trecut, când sporul a fost de numai 3,5%. Nu sunt
luate în calcul rezultatele Avicola Lumina Constanța, unde cifra de afaceri a
scăzut cu 11% prin scăderea prețurilor de vânzare în piața de profil, și ale companiei
Agricola Magazine, cu același procent de scădere.
Agricola Internațional,
cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul
de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic, a înregistrat o cifră
de afaceri mai mare cu 17,6% față de anul trecut și s-a ajuns la circa 202 milioane
de lei. „Cifra de afaceri a crescut datorită vânzărilor de carne de pui în creștere cu aproape 15% în volum (21.248
de tone), comparativ cu perioada similară din 2015, în contextul menținerii
unui preț mediu al pieței la carnea de pasăre, mai mic decât cel de anul trecut,
atât în piața internă cât și pe piața europeană, influențat de politicile
regionale europene. Agricola și-a asumat în continuare un program de creștere,
care vizează depășirea a 40.000 de tone de carne de pui comercializate și creșeterea
cantităților de produse difirențiatoare vândute (Puiul Fericit și Puiul
Fermierului în special). Începând cu septembrie 2016 vom crește din nou producția
de Pui Fericit” - spune Grigore
Horoi, președintele Grupului Agricola.
Cifra de afaceri a
companiei Salbac a crescut cu 26% și a ajuns la aproape 60 de milioane
de lei (față de 47,5 milioane de lei în 2015), în condițiile
în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate au avut cea mai mare creștere: 31% creștere în
valoare, respectiv 29% în volum. În
același timp, grupa salamurilor fiert-afumate au avut o creștere a volumelor de
22%, respectiv o creștere valorică de aproape 18%. „Menținem tendința de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde
suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu Agricola este în continuare lider detașat
în segment (o cotă de piață medie de 50%)” – a precizat Grigore Horoi.
Categoria
semipreparate și produse de tip ready-meal, obținute la fabrica Europrod, a înregistrat o creștere a
cifrei de afaceri de 29% (18,222 mil. lei față de 14,044 mil. lei în primul
semestru din 2015). Vânzările acestor produse au înregistrat 17% creștere în
volume, în special din exporturi în țările UE.
„În luna
septembrie finalizăm o investiție de aproape 5 milioane de euro în dezvoltarea capacității business-ului de salamuri crud-uscate cu 80 de tone
lunar. Producerea a 1.000 de tone pe an este un obiectiv pe care conducerea
companiei Salbac își propune să-l atingă până în 2018. Astfel, dacă în anul
2015 Salbac a vândut, în medie, 190 de tone de salamuri crud-uscate pe lună,
estimările pentru 2016 indică o medie de 210 tone lunar, iar obiectivele
stabilite sunt 240 tone pe lună în 2017, respectiv 270 tone pe lună în 2018.
Actuala fabrică de salamuri crude Salbac va rămâne exclusiv pentru producerea
Salamului de Sibiu Agricola.”
Grigore
Horoi, președintele Grupului Agricola
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu