vineri, 2 octombrie 2015

Se pierde respectul pentru învățători și profesori




Zilele de 1 și 5 octombrie, în care am marcat și vom marca deschiderea unui nou an universitar, respectiv Ziua Internațională a Educației, l-au determinat pe deputatul oneștean Valerian Vreme să facă în plenul Parlamentului o declarație politică dedicată „dascălilor” și, totodată - după spusele sale -, „părinților mei, care au fost învățători la țară”.
„Declaraţia mea – a încput deputatul - aduce în atenţie o situaţie nefirească. Neconştientizată la timp, aceasta riscă să arunce o meserie înalt respectată pe vremuri în derizoriul unei societăţi care îşi pierde valorile. Vorbim constant despre învăţământul românesc, despre hibele şi lipsurile lui. Ne preocupăm de masterplanuri ambiţioase şi Strategii abstracte. Uităm, însă, că înainte de planuri, mai importanţi sunt oamenii. Oamenii care îl slujesc”.
Valerian Vreme a readus în discuție vremea bunicilor, în care dascălul, alături de preot, erau cele mai importante figuri ale comunităţii. Şi pe vremea copilăriei multora dintre noi dascălii aveau parte de respectul cuvenit. „Eu – a precizat deputatul - provin dintr-o familie de învăţători şi îmi amintesc cu câtă preţuire erau răsfăţaţi părinţii mei şi mândria pe care o simţeam eu, ştiindu-mă odrasla lor. Avem în România peste 100.000 de mii de profesori. Dacă fiecăruia dintre aceştia i s-ar oferi respectul pe care îl merită, România ar fi de peste 100.000 de ori mai bogată, de 100.000 de ori mai respectată!”.
Frumoase aprecieri! – i-a dat deputatului replica, pe Facebook, un profesor din Onești. În învățământ e multă.... teorie. Să vedem practic respectul pentru profesori!

Un comentariu: