marți, 3 martie 2015

Și marketingul are poezia lui




Pe Tatiana Șoldeanu, unul dintre cei mai buni specialiști în marketing din Bacău, am redescoperit-o acolo unde acum nu mă mir că a fost posibil, dincolo de morga unei profesii misterioase pentru mulți, dincolo de rigorile impuse de aceasta într-o lume atât de mercantilă, a businessului. Pentru că Tatiana are un suflet de artist. Cine a auzit-o vorbind despre proiectele de marketing ale companiilor pentru care a lucrat a putut deduce ușor aceasta. Tatiana Șoldeanu își tratează meseria ca pe un prieten, o face cu plăcere și cu dedicație, dar și cu delicatețea pe care o și afișează prin felul ei de a fi. Unii ar spune: da, este femeie, iar delicatețea cochetează cu feminitatea. Tatiana Șoldeanu, însă, traiește și gândește delicat.
Am văzut aceasta într-un proiect lansat anul trecut în Bacău, în care farmecul istoriei urbei a fost repus pe tapet într-un lanț de magazine. Concurenții firmei n-au mai avut atunci ce face decât să se adapteze schimbării, să țină pasul cu noul. Ideea Tatianei Șoldeanu a impus schimbarea esențială a felului de a face comerț. A făcut-o cu delicatețe, dar și cu rafinament. Doamna directoare de marketing a rescris astfel poezia unei profesii și a unui întreg domeniu economic.
Uneori  i-am observat aparatul de fotografiat pe care nu-l uita la nici-o lansare de proiect. Părea un instrument obișnuit în mâna unui director de marketing în astfel de ocazii. Acum, de puțin timp, am descoperit, pe o rețea de socializare, cum Tatiana Șoldeanu chiar scrie poezie cu imagini. Fotografiile ei ne arată chipul unui univers miraculos, natural, redat, evident, cu aceeași delicatețe depre care vorbeam mai înainte. Toate construiesc un portret al fericirii pe care o căutăm cu toții și pe care, de multe ori, o aflăm în ceea ce vedem, în ceea de auzim. Elemente pe lângă care Tatiana nu trece fără să le observe și fără să le imortalizeze. Pentru una dinre aceste fotografii a și ales un motto dintr-o operă a scriitoarei americane Margaret Lee Runbeck: „Fericirea nu este o destinație la care ajungi, ci un mod de a călători.” (Happiness is not a station you arrive at, but a manner of traveling). Pentru Tatiana Șoldeanu fericirea apare în peisajele rurale idilice din munții României, în imaginile parcă desprinse din tablourile lui Pieter Bruegel, în fotografiile din care norii se aventurează halucinant peste culmile munților, în „portretul” unui cățel care „păzește depărtările”.
Tatiana Șoldeanu are, astfel, felul ei de a face marketing. Prin artă, prin poezie. Pentru că, nu-i așa, marketingul este, în definitiv, „știința și ARTA de a convinge clienții să cumpere”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu