joi, 5 august 2021

Dorinel Umbrărescu - vocație de constructor

Miercuri, 04.08.2021, CNAIR a făcut recepția la terminarea lucrărilor de construcție a VO Bacău, punându-se în trafic ultimii 3,177 km ai acestui obiectiv de investiții. Constructor: Dorinel Umbrărescu. Pe 07.01.2019, CNAIR a semnat cu ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL contractul pentru proiectarea și execuția VO Bacău în lungime de 30,842 km din care 16,269 km la profil de autostrada. Termenul contractual de finalizare al acestui proiect care conține 7 poduri, 9 pasaje și un nod rutier era 22.01.2022.

Compania Spedition UMB a familiei omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu a depășit anul trecut pragul de un miliard de lei al cifrei de afaceri, conform datelor financiar-contabile. Cifra de afaceri a fost majorată de patru ori față de anul 2019. Profitul a urcat de la 556 de milioane de lei în 2019 la peste 31 de milioane în 2020, dar numărul de salariați a rămas sub 50.

Creșterea a avut loc în contextul în care familia Umbrărescu și-a adjudecat cele mai mari contracte de achiziții publice încheiate de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) în 2020. Iar proiectele au fost câștigate prin intermediul firmelor Spedition UMB și Sa & Pe Construct și erau de peste 1,66 de miliarde de lei.

Însă „perla coroanei“ afacerilor acestei familii este contractul pentru proiectarea și execuția autostrăzii Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, în care Spedition UMB este responsabilă de câteva tronsoane.

Alte contracte preluate

Anul trecut, firmele familiei Umbrarescu au fost desemnate de CNAIR câștigătoarele a opt contracte, în valoare de 5,4 miliarde de lei.

  • Contractul de 670 de milioane de lei pentru 31 km ai tronsonului 3 din Drumul Expres Craiova-Pitești și 617 km pentru lotul 4. În trei ani, SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade trebuie să finalizeze lucrările.
  • Contractul pentru secțiunile Mihăilesti-Suplacu de Barcău, Zimbor-Poarta Sălajului, 12 km, cu o valoare de 680 de milioane de lei.
  • Contractul pentru secțiunile Nădășelu-Mihăești și Topa Mică-Zimbor, din Autostrada Transilvaniei. Traseul de 30 km valorează 1,3 miliarde de lei, pentru trei ani.
  • Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade a semnat contractul de 705,2 milioane de lei pentru 33,6 km ai Centurii orașului Galați și două noduri rutiere la intersecția cu drumurile naționale, 34 de poduri, pasaje și viaducte, în patru ani și șase luni.
  • Contractul de 371,4 milioane de lei pentru proiectarea si execuția drumului expres Brăila-Galați. Firmele SA&PE Construct, Spedition UMB și Tehnostrade trebuie să construiască 11 km, plus trei poduri, un pasaj și două viaducte, pentru 371,4 milioane de lei, în trei ani.

  • Contractul de 831,9 miliarde de lei pentru proiectarea și execuția lotului 2 din sectorul de nord al Autostrăzii de centură a Capitalei. Asocierea de firme SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade va realiza 19 km în trei ani.
  • Contractul de 312,6 milioane de lei pentru 4,4 km ai lotului 4 din sectorul de nord al Autostrăzii de centură a Capitalei.

Afaceri de top

După rezultatele anului 2019, Dorinel Umbrărescu era numit, în „Top 300 Capital – cei mai bogați români”, ca fiind „Cel mai tare constructor român”, iar Șoseaua de centură a Bacăului stă la mâna sa ca o brățară de platină. În „Top 300 Companii”, realizat tot de revista Capital, cu rezultate din 2019, apare însă și cealaltă firmă a familiei, Tehnostrade, despre care realizatorii topului spun că a avut „o creștere beton”. Constructoarea de infrastructură de transport a ajuns pe locul al 91-lea în top, dar este a treia firmă importantă în domeniul construcțiilor, în 2019 cifra ei de afaceri fiind dublată.

În videoclip: Declarația inginerei Otilia Nuncă, director adjunct la Direcția Implementare-Drumuri Naționale a CNAIR.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu