Municipiul Bacău va avea în
circa trei ani un sistem de management care va permite prioritizarea
coridoarelor de transport public local și a deplasărilor cu bicicleta.
Proiectul noului sistem de management a fost prezentat vineri, 20 septembrie,
la Masa rotundă cu tema „Mobilitate Urbană în Municipiul Bacău
- Proiecte, Percepții și Perspective”, organizată de Agenția
de Dezvoltare Locală (ADL), acțiune care face parte din campania „Săptămâna
Europeană a Mobilității 2019”. Proiectul are o valoare de 19,5 milioane de euro
și este aplicat cu finanțare Prin Programul Operațional Regional.
Proiecțiile viitoare ale traseelor
de bicicletă în municipiul Bacău și conexiunile din transportul public local fac
parte din perspectiva Planului de Mobilitate Urbană. Dezbaterea asupra
proiectului a vizat și oportunitățile de finanțare care privesc
infrastructura viitoare de transport în municipiu și în împrejurimile acestuia.
Constantin-Adrian Anghel și Maria Ionos |
„Prin acest proiect – a spus
Constantin-Adrian Anghel, directorul ADL Bacău – urmărim reducerea emisiilor de
dioxid de carbon, prioritizarea mijloacelor de transport public local,
transferul unei părți din transportul privat către transportul public și cel
nemotorizat. Dorim și crearea unei rețele coerente de piste și trasee pentru
biciclete și crearea/modernizarea unor spații pietonale sau predominant
pietonale confortabile”.
Municipiul Bacău a depus, deja, pe
mobilitatea urbană, proiecte în valoare totală de 48,45 de milioane de euro.
Proiectul dezbătut vineri este, însă, cel mai important.
În proiect vor fi modernizate
stații de transport public, va fi creat un traseu pentru deplasări nemotorizate
din Centru în zona Aeroport, un coridor pentru nemotorizate Centru-Gară-Cartier
CFR-Sala Polivalentă-Centrul de Afaceri și Expoziții-Parcul Industrial-CFR,
coridorul Centru-Șerbănești, coridorul Centru-Insula de Agrement-Letea Veche
(traseu de agrement) și alt coridor Parcul Cancicov-Stadion-Bazinul de
Înot-Universitatea „Vasile Alecsandri” (Traseul tineretului și sportului). Va
fi creat un traseu semicircular pentru biciclete în zona Miorița și va fi
reamenajată strada Prieteniei din cartierul Miorița pe modelul „zonă
rezidențială”.
De asemenea, vor fi 88 de puncte
semaforizate (27 modernizate, 61 noi), dar și un centru de comandă al
managementului traficului. Semaforizarea va fi sincronizată și va asigura
prioritate mijloacelor de transport public și bicicliștilor, vor fi amplasați
senzori de detectare a autovehiculelor, iar în mijloacele de transport public
și în stații vor fi amplasate sisteme de informare a pasagerilor.
Despre beneficiile unui astfel de
sistem de transport urban a vorbit și reprezentanta Agenției pentru Protecția
Mediului (APM), Maria Ionos, care a prezentat și o situație actualizată a
monitorizării calității aerului în Bacău, dar și pericolul poluării dat de tot
mai multe vehicule vechi, care folosesc doar carburanți. „Să exersăm mersul pe
jos și cu bicicleta – ne îndeamnă reprezentanta APM. Cu beneficii asupra
sănătății, asupra mediului natural și al celui economic”.
Maria Ionos a amintit și că zilele
de 21 și 22 septembrie vor fi „Un week-end fără mașină”. În aceste zile va fi
restricționat accesul autoturismelor în zona centrală a orașului și vor avea
loc diferite activități sportive.
Asupra unor prevederi ale proiectului noului sistem de
management al transportului vom reveni.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergere