duminică, 16 octombrie 2016

Istorie și elegență pe patru roți la Retroparada Toamnei, în Bacău



Piațeta din fața Casei de Cultură din Bacău a căpătat, sâmbătă, 15 octombrie, pentru trei ore, din nou un aer de epocă pentru că acolo Filiala Bacău-Neamț a Retromobil Club România a expus mai bine de 20 de mașini clasice din colecțiile unor împătimiți ai domeniului. Evenimentul s-a numit Retroparada Toamnei 2016 și a fost susținut de membri ai clubului din județele Bacău și Neamț. Zeci de băcăuani s-au oprit să admire frumoasele clasice, au urcat la volan, au deschis capotele, s-au fotografiat lângă aceste bijuterii și au stat de vorbă cu proprietarii lor.

Neculai Marin, cu Fiatul său de epocă
Un autoturism Simca, fabricat în 1937 sub licență Fiat Balilla, câteva Cadiillac-uri și Mercedes-uri și alte mărci foarte cunoscute, precum Chrysler, Ford, Fiat 1300, Volkswagen, un ARO bine întreținut și chiar istorica dacia 1300 etc. au putut fi văzute pe îndelete. „Avem în club oameni inimoși, pasionați – ne-a spus Neculai Marin, reprezentantul Retromobil România pentru județele Bacău și Neamț. A deține o mașină istorică este o bucurie pentru suflet, pentru a petrece timpul liber într-un mod plăcut. Pentru prima oară am avut expusă și o mașină de pompieri. În primăvară am atestat o autoscară pentru pompieri, o mașină Steyr-D-Puch, fabricată în 1982, foarte frumoasă, adusă din Austria, folosită numai în manifestări gen Retroparada. Avem și o mașinuță Moskvich, din 1984, o mașină de jucărie, cu pedale, pentru copii. Cea mai veche mașină expusă este un fiat din 1937, a unui elvețian care trăiește la noi, o Simca Balilla, o copie fidelă a unui Fiat Balilla, iar cele mai noi mașini admise sunt din 1984 – 1985”. Evenimentul a fost încheiat cu un tur de oraș la volanele mașinilor expuse.

Cătălin Popa și frumoasa sa marca Ford
„Mireasa” decapotabilă

În materie de autoturisme, fie ele și de epocă, gusturile pot fi diferite. Personal am rămas fascinat de un Ford decapotabil, zvelt și elegant, o copie fidelă (inclusiv șasiul de lemn) a memorabilului modelul Morgan. Albă, suplă, mașina parcă prta o rochie de mireasă. Proprietarul frumoasei englezoaice este inginerul Cătălin Popa, din Piatra Neamț. „Sunt pasionat de mașini în general, dar în special de mașinile clasice – ne-a spus Cătălin. Sunt inginer de autovehicule, poate și de aici pasiunea mea pentru mașini. Întotdeauna mi-am dorit să am o mașină clasică, dar numai la 35 de ani am reușit. Prima achiziție a fost un Citroen 2CV, model franțuzesc, apoi am adus din Marea Britanie Ford-ul. Este o mașină pe benzină, cu motor de doi litri, cu un carburator clasic, aspirat, cu tracțiune pe spate. Modelul este din 1970, un cabriolet. Eeste o plăcere să o conduci. Este mașina mea de suflet. Acasă circulăm frecvent cu o Skoda, pe care însă o parcăm în fața casei. În garaj stau mașinile clasice”.

Simca elvețianului Felix Peter, din Crihan
Prințesa din grajd

Mașina Simca aparține elvețianului Felix Peter, care a ales să-și trăiască anii de pensionar în satul Crihan, din comuna Măgura. „Am adus mașina din Avignon (Franța) – ne-a spus Felix. A fost o ruină și încă mai are nevoie de intervenții. Am avut mult de lucru la ea, pentru a o recondiționa, pentru că sunt îndrăgostit de astfel de bijuterii. Aici, în România, am adus-o în anul 2006. Eu am găsit-o, la cei de la care am preluat-o, într-un grajd, abandonată. Era ruginită toată. Dar, mi-a plăcut și am luat-o. Sigur, acum trebuie să-i mai reglez carburatorul și bujiile, dar pentru aceasta trebuie să apelez la un specialist.”
În acest an, Retromobil Club a mai organizat și Retroparada de Primăvară, tot în Bacău.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu