Aeroportul
Internațional „George Enescu”, din Bacău, cel mai mare din nord-estul României,
a fost deschis pentru transportul public de pasageri și bunuri pe data de 1
aprilie 1946, dar actualul său sediu a fost deschis oficial în anul 1971. Pe 30
decembrie 1975, aeroportul din Bacău a fost desemnat prin decret prezidențial
„aeroport internațional”. În 2002, prin decizia
guvernului, acest statut a fost reconfirmat, pentru ca o nouă confirmare să fie
emisă, de la Ministerul Transporturilor
si Infrastructurii, în anul 2011. În anul 1997, Aeroportul Internațional
„George Enescu” a devenit membru al ACI (Airports Council International).
Amplasarea sa geografică, în central
Moldovei, la mică distanță de orașele principale ale regiunii, Galați, Suceava,
Iași, Piatra Neamț, Vaslui și Focșani, și conectarea ușoara la linia feroviară și
la drumul european E85 facilitează accesul populației la aeroport. Până în
1990, aeroportul era placa turnantă pentru transferul de turiști străini care
veneau în stațiunile balneologice din estul României, Slănic Molova și chiar
stațiunile de peste munți, precum Sovata, fiind cele mai căutate. De asemenea,
de pe acest aeroport se făcea un trafic intens de mărfuri, mai ales către țări
din Orientul Mijlociu.
Astăzi, aeroportul Bacău procesează mai
mult de 250.000 de pasageri anual, numărul acestora fiind în creștere. Plecarea
la muncă în străinătate a sute de mii de băcăuani și de locuitori ai județelor învecinate
întrețin traficul de pasageri la cote înalte. Compania Blue Air operează
zilnic, din Bacău, curse către și dinspre Bologna, Bruxelles, Catania, Dublin,
Paris, Londra, Roma, Torino și Milano. Dar, cursele charter fac legătura și cu
alte zone ale lumii.
Traficul de mărfuri este, însă, cu mult mai mic,
iar o revigorare poate fi întrevăzută numai în condițiile dezvoltării economice
a zonei Moldova și dacă proiectul modernizării aeroportului, a cărui aplicare
trenează de ani buni, va fi pus în aplicare. Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău, destinat atât traficului
civil de călatori și marfă, cât si celui militar, este in administrarea
Consiliului Județean Bacău. Proiectul de modernizare a lui constă în
construirea unui nou terminal cu o capacitate minimă de 450 pasageri/flux/ora; modernizarea
pistei cu o capacitate portantă de 65 PCN și cu sistem de iluminat conform CAT
II; modernizarea căilor de rulare pentru a facilita dezvoltarea viitoare a
traficului, extinderea platformelor în vederea asigurării spațiilor de parcare
si operare la sol aeronavelor, construirea de noi facilitați si utilități PSI ,
Cargo ,Turn de Control precum și a rețelei de drumuri interne și amenajarea în
zona publică a unei parcări cu o suprafață de 6.500 mp.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu