joi, 27 august 2015

Astra Asigurări este amenințată cu falimentul. Ce va fi cu clienții ei?


  • asigurații pot cere înapoi, de la Astra, o parte din bani până la aprobarea falimentului sau de la Fondul de Garantare a Asiguguraților; 
  • insolvența Astra nu a fost încă hotărâtă de o instanță de judecată


Sucursala Bacău a societății Astra Asigurări
Asigurații societății Astra Asigurări, care are o sucursală și în Bacău, agenții în Comănești și Onești, un punct de lucru în Sascut și un Centru de daune în Bacău, pot să denunțe polițele și vor primi înapoi, de la companie, o cotă parte din prime, dacă operațiunea are loc până când instanța decide falimentul asigurătorului, sau de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), dacă solicitarea este transmis ulterior. Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat, miercuri, 26 august, decizia de dizolvare a acestei companii și deeschiderea procedurii de faliment. Intrarea în insolvență și declararea falimentului sunt, însă, de competența instanțelor judecătorești, care se vor pronunța după parcurgerea procedurilor de rigoare.

Până la clarificarea situației, la Astra atmosfera este apăsătoare, dar reacțiileî ncă nu apărut. Joi, 27 august, la sucursala din Bacău era liniște absolută. Directorul sucursalei, Florin Misăilă, este în concediu medical. Sarcinile sale de serviciu au fost preluate de Iulian Matanie, director delegat. „Deocamdată - spune Iulian Matanie –, nu avem o poziție oficială a conducerii companiei. Ceea ce putem spune acum este că polițele de asigurări merg în continuare. Ele sunt valabile până la expirare. Până va fi declarată insolvența și se va ridica licența societății, daunele și tot ce ține de aceasta vor fi preluate în continuare de Astra. După declararea insolvenței vor fi preluate de Fondul de Garantare a Asiguraților. Insolvența trebuie declarată printr-o hotărâre judecătorească. Până acum, despre insolvență s-a vorbit numai într-o conferință de presă”.

Milioane de clienți stau cu ochii pe Astra

Directorul delegat nu poate preciza câți clienți și câți solicitanți de despăgubiri de daune are Astra în Bacău. Dar, la nivel național, solicitările de despăgubire se ridică la 76 de milioane de lei, potrivit datelor furnizate de ASF miercuri. Iar instanța se va pronunța într-un termen care variază de la 10 la 20 de zile. Astra Asigurări are 1,8 milioane de asigurați, cu 2,5 milioane de polițe valabile.
Cert este că, în caz de faliment, toate dosarele de daune vor fi preluate de FGA. Solicitanții se vor adresa direct acestui Fond (București, 020805 Str. Popa Petre nr. 24, Sector 2 – progra luni-joi 8,30 – 17,15, vinerea 8,30 – 16,00, tel. 021.211..60.37). ~ncă nu știm foarte exact care este procedura, pentru că nu avem un precedent.

Astra se apără, comentatorii o critică

Astăzi, 28 august, Astra a convocat o întâlnire, la București, cu factorii de conducere din țară, pentru noi clarificări. Până atunci, cei de la Astra se apără. „O hotărâre de intrarea în insolvență și faliment – a opinat Iulian Matanie - va fi dată pentru ca firma să fie preluată de altcineva fără acționarul actual. Sunt interese mari aici”.
Observatorii din afara societății văd, însă, altfel lucrrile, iar unii o spun direct. „De clienții acestei societăți nu ne este milă, cu excepția celor care solicită plata pentru daunele auto, pentru că ceilalți sunt genul de clienți care vor acoperire maximă în cazul unei asigurări, dar pe bani puțini sau chiar deloc – a opinat bokerul de asigurări băcăuan Zorin Pușcașu. Toată lumea știa că acolo este o problemă. La Astra au fost plătite prost daunele nu de azi de ieri, ci de ani. Calitatea serviciilor lăsa de dorit. Oamenii s-au dus acolo la ieftin. Dar, ieftin iei, ieftin porți! Acum toți trebuie să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților, dar totul va dura. Trebuie să se pronunțe clar insolvența, falimentul. Însă banii vor fi recuperați. Au mai fost asemenea cazuri, de exemplu al falimentului societății Grup As. Și atunci s-a stat la rând. Noi, atunci, am avut două dosare în cauză, care, pe un parcurs absolut normal, s-au rezolvat în vreo cinci ani. Acum, însă, tehnica de calcul s-a mai dezvoltat și cred că lucrurile pot merge mai repede, chiar dacă e vorba de o societate cu aproape două milioane de clienți”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu