- asigurații pot cere înapoi, de la Astra, o parte din bani până la aprobarea falimentului sau de la Fondul de Garantare a Asiguguraților;
- insolvența Astra nu a fost încă hotărâtă de o instanță de judecată
Sucursala Bacău a societății Astra Asigurări |
Asigurații societății Astra Asigurări, care are o
sucursală și în Bacău, agenții în Comănești și Onești, un punct de lucru în
Sascut și un Centru de daune în Bacău, pot să denunțe polițele și vor primi înapoi,
de la companie, o cotă parte din prime, dacă operațiunea are loc până când
instanța decide falimentul asigurătorului, sau de la Fondul de Garantare a
Asiguraților (FGA), dacă solicitarea este transmis ulterior. Autoritatea de
Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat, miercuri, 26 august, decizia de
dizolvare a acestei companii și deeschiderea procedurii de faliment. Intrarea în
insolvență și declararea falimentului sunt, însă, de competența instanțelor
judecătorești, care se vor pronunța după parcurgerea procedurilor de rigoare.
Până la clarificarea
situației, la Astra atmosfera este apăsătoare, dar reacțiileî ncă nu apărut.
Joi, 27 august, la sucursala din Bacău era liniște absolută. Directorul
sucursalei, Florin Misăilă, este în concediu medical. Sarcinile sale de
serviciu au fost preluate de Iulian Matanie, director delegat. „Deocamdată -
spune Iulian Matanie –, nu avem o poziție oficială a conducerii companiei. Ceea
ce putem spune acum este că polițele de asigurări merg în continuare. Ele sunt
valabile până la expirare. Până va fi declarată insolvența și se va ridica
licența societății, daunele și tot ce ține de aceasta vor fi preluate în
continuare de Astra. După declararea insolvenței vor fi preluate de Fondul de
Garantare a Asiguraților. Insolvența trebuie declarată printr-o hotărâre judecătorească.
Până acum, despre insolvență s-a vorbit numai într-o conferință de presă”.
Milioane de clienți stau cu ochii pe Astra
Directorul delegat nu
poate preciza câți clienți și câți solicitanți de despăgubiri de daune are
Astra în Bacău. Dar, la nivel național, solicitările de despăgubire se ridică
la 76 de milioane de lei, potrivit datelor furnizate de ASF miercuri. Iar instanța
se va pronunța într-un termen care variază de la 10 la 20 de zile. Astra Asigurări
are 1,8 milioane de asigurați, cu 2,5 milioane de polițe valabile.
Cert este că, în caz de
faliment, toate dosarele de daune vor fi preluate de FGA. Solicitanții se vor
adresa direct acestui Fond (București, 020805 Str. Popa Petre nr. 24, Sector 2
– progra luni-joi 8,30 – 17,15, vinerea 8,30 – 16,00, tel. 021.211..60.37). ~ncă
nu știm foarte exact care este procedura, pentru că nu avem un precedent.
Astra se apără, comentatorii o critică
Astăzi, 28 august, Astra
a convocat o întâlnire, la București, cu factorii de conducere din țară, pentru
noi clarificări. Până atunci, cei de la Astra se apără. „O hotărâre de intrarea
în insolvență și faliment – a opinat Iulian Matanie - va fi dată pentru ca
firma să fie preluată de altcineva fără acționarul actual. Sunt interese mari
aici”.
Observatorii din afara
societății văd, însă, altfel lucrrile, iar unii o spun direct. „De clienții
acestei societăți nu ne este milă, cu excepția celor care solicită plata pentru
daunele auto, pentru că ceilalți sunt genul de clienți care vor acoperire maximă
în cazul unei asigurări, dar pe bani puțini sau chiar deloc – a opinat bokerul
de asigurări băcăuan Zorin Pușcașu. Toată lumea știa că acolo este o problemă.
La Astra au fost plătite prost daunele nu de azi de ieri, ci de ani. Calitatea
serviciilor lăsa de dorit. Oamenii s-au dus acolo la ieftin. Dar, ieftin iei,
ieftin porți! Acum toți trebuie să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților,
dar totul va dura. Trebuie să se pronunțe clar insolvența, falimentul. Însă banii
vor fi recuperați. Au mai fost asemenea cazuri, de exemplu al falimentului
societății Grup As. Și atunci s-a stat la rând. Noi, atunci, am avut două
dosare în cauză, care, pe un parcurs absolut normal, s-au rezolvat în vreo
cinci ani. Acum, însă, tehnica de calcul s-a mai dezvoltat și cred că lucrurile
pot merge mai repede, chiar dacă e vorba de o societate cu aproape două
milioane de clienți”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu