Compania
Aerostar, din Bacău, a marcat, la sfârșitul săptămânii trecute, împlinirea a 20
de ani de la zborul inaugural în programul de modernizarea a avioanelor MiG 21
LanceR, program aplicat de Ministerul Apărării Naționale prin parteneriatul
dintre Aerostar și compania izraeliană Elbyt Systems. "Prin definirea specificațiilor
și conceptul de design și implementare în parteneriat
dintre Aerostar, Ministerul Apărării Naționale
și Elbit Company – a declarat președintele Aerostar,
Grigore Filip, citat de Agerpres -, acest program este cel mai larg și cel mai avansat în modernizarea
unei aeronave în Europa de Est, prin care sistemul de navigare
dotarea cu armament au devenit compatibile
cu cele de la nivelul
țărilor occidentale ".
Grigore Filip susține că MiG-21 LanceR este încă modern după 20 de
ani, funcționa, a continuat să
participe cu succes în misiuni internaționale.
Compania
Aerostar a modernizat 110 aeronave MiG-21 LanceR
și care sunt încă utilizate de Forțele
Aeriene Române. De asemenea, versiuni
mai recente au fost produse și pentru
alte țări. Avionul de lupta MiG-21 a fost, la
Aerostar, în toate versiunile. Au fost reparate peste 3.500
de astfel de avioane, au fost effectuate lucrări pentru prelungirea resursei de
zbor, modernizari și noi pachete de avionică, pentru reparația tuturor
sistemelor și agregatelor și pentru testarea pe bancuri de probă specializate.
De asemenea, au fost effectuate lucrări de îmbunatățire a tehnologiei de reparație,
inspecții și controale nedistructive și implementarea de metode moderne de
inspecție, au fost produse piese din cauciuc, cablaje și piese de schimb și s-a
asigurat suport logistic integrat pe toată durata de viață a produsului.
Tot în Bacău, Baza Aeriană 95 a fost centrul de formare
pentru peste 500 de piloți tineri pentru avionul "Fishbed" (numele de cod NATO pentru avionul sovietic
Mikoian-Gurevici MiG-21), între care și primele
două femei din România autorizate să piloteze aeronave militare
supersonice.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu