marți, 21 iulie 2015

Agricola: recalibrarea activității firmelor din grup ține pe loc cifra de afaceri



  • sub brandul Agricola, însă, în unitățile Grupului din Bacău vânzările de carne de pui au crescut cu 7%, iar cele de salamuri crud-uscate cu 19% în primul semestru

Calibrarea activității în funcție de contextul de piață a firmelor din Grupul Agricola Bacău a dus, în pimul semestru al anului, la o ușoară diminuare a creșterii acestui indicator la nivel de grup, comparativ cu ritmul înregistrat în aceeași periodă a anului trecut.

Grigore Horoi
Dacă în prima jumătate a anului 2014 Agricola avea o creștere a cifrei de afaceri de 4% față de perioada similară din 2013, după primele șase luni ale acestui an creșterea cifrei de afaceri cumulate este de doar 3,4% față de anul 2014, până la 306,766 de milioane de lei.
Companiile grupului care realizează vânzări mai mici sunt Aicbac (societate pentru creșterea vacilor de lapte și culturi agricole – 0,41%), Suinprod Siret (creșterea porcinelor – 13%) și Agricola Magazine (rețeaua de magazine Agricola – 20%).
Pe de altă parte, însă, companiile Grupului care produc și vând sub brandul Agricola au înregistrat creșteri semnificative ale cifrelor de afaceri/vânzărilor față de prima jumătate a anului 2014. Astfel, Agricola Internațional, cea mai importantă companie a Grupului, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre și operatorul logistic, a înregistrat în primele șase luni o cifră de afaceri similară celei din semestrul I al anului trecut și a ajuns la circa 172 mil. lei.
“ Cifra de afaceri - a arătat Grigore Horoi, președintele Agricola - se menține la nivelul anului trecut, situație cauzată în principal de diminuarea vânzărilor de nutrețuri combinate la terți. Cu toate acestea, în primele șase luni ale anului vânzările de carne de pui au crescut cu 6,8% în volum (19.043 de tone), comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 5,2%, în contextul unei scăderi a prețului mediu al pieței la carnea de pasăre, tendință manifestată atât în piața internă cât și pe piața europeană. Suntem consecvenți programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 36.000 de tone de carne de pui comercializate. Dorim să creștem procentul de sortimente cu valoare mare (tranșate, fără piele) în portofoliul nostru de produse comercializate și, de asemenea, să creștem vânzarea de produse diferențiatoare Agricola. Aproape 10% din totalul vânzărilor de carne de pui sunt reprezentate de produsele noastre inovatoare: Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres și Gama Ușor de gătit. Începând cu septembrie vom dubla producția de Pui Fericit, deoarece piața cere acest produs valoros”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu