duminică, 19 februarie 2012

Cum vede FAPT dezvoltarea turismului românesc în 2012


Corina Martin
Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT) şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) au hotărât, la recentul Forum Naţional de Turism, monitorizarea  funcţionării sistemului de înregistrare şi evidenţă a turiştilor, pentru eliminarea încălcării prevederilor legislative legate de confidenţialitatea datelor personale. De asemenea, s-a hotărât lansarea de programe speciale noi, în parteneriat cu ANAT, gen "Seniori în România", şi promovarea unui circuit turistic marca FAPT, cu sprijinul ANAT, în vederea promovării destinaţiei Transilvania şi Bisericile fortificate. Cele două asociaţii profesionale vor lansa campania "O 9 atitudine în turism" în toate regiunile româneşti, cu implicarea asociaţiilor de promovare membre ale FAPT, şi deschiderea unor centre de informare pentru turişti ca proiect pilot în cateva agenţii de turism membre ANAT. De asemenea, se va lansa conceptul de Hotel recomandat de Asociaţia de promovare regională, după modelul "Hotel / Pensiune recomandat(ă) de Asociaţia Bucovina". 
Forumul a subliniat necesitatea atragerii de investiţii importante în zona balneo, care a încheiat anul 2011 cu o creştere de 16% şi a găsit esenţial pentru dezvoltarea turismului românesc susţinerea investiţiilor prin facilităţi fiscale, atât de necesare în contextul economic prezent, facilităţi solicitate de patronate în propunerile legislative, dar care nu au fost preluate în Legea Turismului. 
De asemenea, dezvoltarea parteneriatelor cu consiliile locale şi judeţene în toate regiunile turistice din România este văzută pe modelul parteneriat public-privat pe care funcţionează şi sunt constituite asociaţiile regionale de dezvoltare şi promovare a turismului. "Parteneriatul public-privat este soluţia rapidă şi durabilă pentru dezvoltarea şi promovarea turismului românesc - a spus Corina Martin, preşedintele FAPT. Asociaţiile regionale membre FAPT reprezintă modelul de dezvoltare de care avem nevoie pentru a genera o nouă atitudine în turismul românesc - trecerea de la gândirea şi soluţiile centralizate, generate de autoritatea centrală în turism, la cele locale şi regionale."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu