miercuri, 27 aprilie 2011

Afacerile Grupului Agricola au crescut cu 10 procente

Cifra de afaceri a Grupului de firme Agricola Bacău a fost, în primul trimestru al anului, cu 10% mai mare decît în aceaşi poerioadă a anului trecut şi a juns la aproximativ 104,850 de milioane de lei. Practic, rezultatele înregistrate sînt în linie cu obiectivele stabilite la începutul anului. Agricola şi-a bugetat, pentru 2011, o creştere a cifrei de afaceri cu 7% la carnea de pasăre, 19% la semipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscate şi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouă de consum. {i vînzările de carne de pui au crescut în primele trei luni ale acestui an, comparativ cu anul 2010, cu 39% în volum, respectiv cu 48% în valoare.

Grigore Horoi: "Matematic, carnea de pasăre
ar trebui să fie mai scumpă decît în 2009"
"Creşterile la carnea de pasăre sînt explicabile, deoarece în perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere, stocuri în creştere - spune preşedintele companiei, Grigore Horoi. Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar cînd am conştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului la carnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vîndute, cu scopul de a eficientiza activitatea".

Salamul de Sibiu ţine cota sus

Vînzările de salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din Grupul Agricola, au înregistrat, tot în trimestrul I, faţă de perioada similară a anului trecut, creşteri de 25% în volum, respectiv de 23% în valoare, chiar dacă piaţa în domeniu a scăzut cu cîteva procente.
În această categorie, Salamul de Sibiu Agricola continuă să-şi consolideze poziţia de lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România, pe care o deţine din iunie 2009. Conform măsurătorilor din decembrie 2010 - ianuarie 2011, acesta a atins o cotă valorică de 42% (după datele MEMRB România).
În cazul vînzărilor de preparate fierte afumate, Salbac a avut uşoare scăderi, respectiv 5% în volum şi 2% în valoare, în linie cu tendinţa pieţei acestor produse.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, pe fondul lansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-a înregistrat o creştere în volum a vînzărilor cu 19% şi o majorare valorică de 32%, pe fondul unui avans de 11% a preţului mediu de vînzare a acestor produse.
{i vînzările de produse vegetale, în perioada Postului Paştelui, au avut creşteri de 49%, comparativ cu perioada similară de anul trecut. Iar la ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a raportat o scădere de 20% a vînzărilor. Motivaţia este creşterea masivă a importurilor, care concurează neloial producătorii autohtoni.

Presiune pe costurile de producţie

"După eliminarea subvenţiilor, anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime aprecizat Grigore Horoi. Deşi cheltuielile cu principalele resurse (cerealele) au crescut în 2011, în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an cu doar 11% faţă de anul trecut şi este încă mai mic cu 3%faţă de preţul mediu din 2009. În condiţiile în care materiile prime au o pondere de peste 50% în formarea preţului final, impactul negativ al scumpirii resurselor în costul kilogramului de carne este de 27%, în 2011 faţă de 2009. Matematic, astăzi carnea de pasăre ar trebui să fie cu 27% mai scumpă decît în 2009 pentru ca producătorii să-şi consolideze marja netă care şi aşa nu era foarte mare.
În aceste condiţii, pentru o echilibrare a situaţiei producătorilor autohtoni este nevoie de măsuri economice active care să determine reducerea preţului la resursele de bază".
Grupul Agricola şi-a propus, pentru anul 2011, investiţii în toatal de aproximativ 7 milioane de euro. Pe lanţul de producţie al cărnii de pasăre se vor investi 3,2 milioane de euro (în modernizare de ferme de creştere, achiziţii de utilaje şi modernizarea unor depozite frigorifice), iar la producerea salamurilor crude uscate 600.000 de euro (în extinderea capacităţii de producţie pentru Salamul de Sibiu), dar şi în dezvoltarea reţelei de magazine proprii (500.000 de euro) şi în modernizarea fermelor de găini ouătoare (2,5 milioane de euro).
Investiţiile pentru dezvoltare reprezintă peste 75% din valoarea totală, restul fiind constituit din alocări pentru reducerea costurilor ori pentru cerinţe impuse de legislaţie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu