vineri, 11 martie 2011

Contabilii învaţă să gestioneze evidenţa salariaţilor

Filiala Bacău a Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR) a organizat, la mijlocul acestei săptămâni, o masă rotundă pe tema "Gestionarea evidenţei salariaţilor prin aplicaţii online ReviSal la ITM". Invitaţii profesioniştilor contabili la această acţiune au fost Cristian Dan Petrea, director coordonator adjunct al Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Bacău pentru relaţiile de muncă, şi Brânduşa Cercelaru, inspector la Corpul de control al acestei instituţii.

Marcel Bulinschi, Cristian Dan Petrea, Brânduşa Cercelaru
şi Conastantin Păstrăv (directorul executiv
al CECCAR Bacău), la dezbaterea ReviSal (Foto: Petru DONE)
Fiecare angajator are obligaţia să înfiinţeze un registru general de evidenţă a salariaţilor în format electronic şi să-l transmită la ITM. Acest registru poate fi completat de angajatori fie cu un program gratuit, numit ReviSal, produs de Inspecţia Muncii, care poate fi descărcat direct de pe serverul ITM sau cu aplicaţii informatice proprii ale angajatorului pentru gestiunea datelor aferente registrului general de evidenţă a salariatilor. "Angajatorii trebuie să transmită la ITM fişiere care să respecte un anumit format şi o anumită structură. Sunt destule aspecte de clarificat, iar noi, în spiritul care ne caracterizează, vrem să punem toate lucrurile la punct, cu sprijinul specialiştilor. De aceea am asiostat şi la explicarea problematicii în discuţie, dar şi la o aplicaţie practică" - a precizat preşedintele filailei CECCAR, Marcel Bulinschi.
Transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor se poate face şi online. Pentru aceasta - au spus specialiştii de la ITM -, sunt necesare obţinerea unui nume de utilizator şi a unei parole, care se obţin pe baza unei împuterniciri conform acestui model, semnată şi ştampilată de reprezentatul legal al angajatorului, însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare, codul de identificare fiscală sau a actului de identitate, după caz. Dacă angajatorul a obţinut, deja, de la ITM un nume de utilizator şi o parolă, trebuie să solicite acest lucru la sediul ITM.
Registrul în format electronic se completează în ordinea încheierii, modificării sau încetării contractelor individuale de muncă. În cazul în care, pentru înfiinţarea şi completarea registrului angajatorii folosesc aplicaţii informatice proprii de gestiune a salariaţilor, aceste aplicaţii trebuie să cuprindă şi să furnizeze elemente obligatorii, similar aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de Inspecţia Muncii. Structura şi formatul de fişier aferent registrului în format electronic care trebuie transmis la inspectoratul teritorial de muncă, în cazul angajatorilor care utilizează aplicaţii informatice proprii, se pune la dispoziţie de către Inspecţia Muncii. Specificaţiile tehnice ale fişierului pot fi obţinute şi de pe pagina de internet a Inspecţiei Muncii sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
Specialiştii de la ITM au oferit detalii cu privire la completarea formularelor pentru depunerea registelor de evidenţă. Întrebările participanţilor la masa rotundă au avut la bază şi cazuri concrete pe care le-au întâlnit în activitatea pe care o au în societăţile comerciale pentru care prestează servicii sau în care lucrează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu