Marcel Bulinschi, Cristian Dan Petrea, Brânduşa Cercelaru şi Conastantin Păstrăv (directorul executiv al CECCAR Bacău), la dezbaterea ReviSal (Foto: Petru DONE) |
Transmiterea registrului general de evidenţă a salariaţilor se poate face şi online. Pentru aceasta - au spus specialiştii de la ITM -, sunt necesare obţinerea unui nume de utilizator şi a unei parole, care se obţin pe baza unei împuterniciri conform acestui model, semnată şi ştampilată de reprezentatul legal al angajatorului, însoţită de o copie a certificatului de înmatriculare, codul de identificare fiscală sau a actului de identitate, după caz. Dacă angajatorul a obţinut, deja, de la ITM un nume de utilizator şi o parolă, trebuie să solicite acest lucru la sediul ITM.
Registrul în format electronic se completează în ordinea încheierii, modificării sau încetării contractelor individuale de muncă. În cazul în care, pentru înfiinţarea şi completarea registrului angajatorii folosesc aplicaţii informatice proprii de gestiune a salariaţilor, aceste aplicaţii trebuie să cuprindă şi să furnizeze elemente obligatorii, similar aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de Inspecţia Muncii. Structura şi formatul de fişier aferent registrului în format electronic care trebuie transmis la inspectoratul teritorial de muncă, în cazul angajatorilor care utilizează aplicaţii informatice proprii, se pune la dispoziţie de către Inspecţia Muncii. Specificaţiile tehnice ale fişierului pot fi obţinute şi de pe pagina de internet a Inspecţiei Muncii sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
Specialiştii de la ITM au oferit detalii cu privire la completarea formularelor pentru depunerea registelor de evidenţă. Întrebările participanţilor la masa rotundă au avut la bază şi cazuri concrete pe care le-au întâlnit în activitatea pe care o au în societăţile comerciale pentru care prestează servicii sau în care lucrează.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu