vineri, 9 decembrie 2022

Inventatorul băcăuan Ion Neculcea este revoltat de gestul Austriei în JAI

Votul negativ pentru accederea României în spațiul Schengen dat în Consiliul JAI a stârnit, deja, în țara noastră un boicot la adresa Austriei și a companiilor austriece. Vă declarați și dumneavoastră, domnule Neculcea, unul dintre oamenii de afaceri dezamăgit de gestul Austriei.

Sunt extrem de dezamăgit de atitudinea Austriei față de România! Am sperat până în ultimul moment că politicienii din Austria se vor pune de acord și nu vor introduce țara mea, România, în jocul lor politic. Ca om de afaceri am sperat că Austria, care s-a bucurat de roadele acestei țări în perioada 1878-1918, dar și după anul 1989, beneficiind de foarte multe facilități, ne este un partener de încredere. Dar, după cum se poate observa ne-a plasat pe lista țărilor neprietenoase.

Cunoașteți, însă, această țară, aveți relații cu firme de acolo, aveți chiar prieteni printre austrieci.

Aș vrea să vă spun că prima țară pe care am vizitat-o după 1989 a fost Olanda (astăzi Țările de Jos – n. n.), iar a doua țară Austria. Ironia sorții a făcut ca ambele țări să se opună aderării României la Schengen, doar că din Olanda reprezentanții ei politici au venit în România și, după ce au constatat că îndeplinim toate condițiile impuse pentru aderarea la spațiul Schengen, ne-au acordat votul. În timp ce Austria, făcând doar jocul lor mizerabil a votat împotrivă. Am vizitat Austria, unde mi-am făcut și prieteni. Chiar acum, pe 20 decembrie un partener al meu vine să facem împreună Crăciunul, la mine acasă. Acest om îmi este ca un frate. Ne cunoaștem de 24 de ani. Și este unul dintre cei mai importanți oameni de afaceri din Austria.

În ce se va concretiza protestul dumneavoastră?

Am fost de zeci de ori în această țară, dar acum mi-am propus ca nici măcar să nu o mai tranzitez. Mai mult, din 9 decembrie am pus stop oricăror tranzacții cu această țară sau firme care au ca acționari cetățeni austrieci. Firmelor din grupul pe care îl reprezint le este interzis să mai alimenteze carburanți sau alte produse de la OMV Petrom sau să facă tranzacții bancare prin Raiffeisen Bank sau prin BCR Erste Bank.

Consider că Austria a scuipat pe harta Europei acolo unde este poziționată România. Însă și noi, românii, ar trebui să punem pe hartă în locul Austriei o bulină neagră – una a obrăzniciei și a rușinii. Aceasta pentru că cei doi politicieni – cancelarul Austriei și ministrul lor de interne s-au comportat ca doi copii de grădiniță. Ei s-au rătăcit prin istorie, în Secolul al 19-lea, și au uitat că Austria avea de atunci o parte din România.

Nu cred că voi mai vizita vreodată Austria. Filosofia mea față de această entitate este următoarea: „Mi-ai luat dreptul de a mă deplasa liber spre tine, nu am nevoie de tine! Dar nici tu nu mai ai dreptul să scoți măcar un cent profit din tranzacțiile cu mine”. Voi refuza categoric să lucrăm cu firmele care au conturi deschise la băncile amintite mai sus și nu am nevoie de serviciile sau produsele fabricate în Austria sau în România de firme cu acționari austrieci. Toți salariații și partenerii mei de afaceri au fost informați despre aceste acțiuni. Însă consider că statul român nu are voie să treacă peste această obrăznicie ieșită din comun. Iar Austria trebuie să înțeleagă că noi, românii, avem demnitatea noastră și nu permitem nimănui să ne umilească, mai cu seamă de cei bine-primiți și respectați în țara noastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu