- deși Starea de Urgență a instituit anumite reguli, funcționarul a somat hotelierii cu un audit financiar
- la scurt timp, „somația” a fost retrasă, iar primarul Gheorghe Baciu a declarat că aceasta a fost trimisă fără știrea sa
Primăria Slănic Moldova |
În
plină stare de urgență impusă de pandemia de coronavirus, joi, 2 aprilie, hotelierii
din stațiunea Slănic Moldova au primit de la Compartimentul de audit intern al
Primăriei o somație fermă de a se supune „unui audit public intern asupra
modului de administrare a impozitelor și taxelor locale”. S-a precizat că era
vorba de „taxa pentru promovarea turismului, întreținerea stațiunii și
izvoarelor minerale, aferentă anilor 2018 și 2019”. Somația primăriei a găsit,
însă, ușile hotelurilor și pensiunilor ferecate, pentru că în această perioadă
astfel de locații nu mai funcționează.
Angajații
unităților de cazare sunt de câteva zile acasă, dar lor li s-a cerut să se
prezinte la unitatea administrativ Teritorială (UAT) cu patru rânduri de
documente fiscale și contabile. În finalul adresei de la Primărie, se atrăgea
atenția că altfel se vor aplica „prevederile art. 62 din legea 672/2002”.
Adresa a fost semnată de auditorul public intern Ana-Maria Militaru.
Am
luat și noi, imediat, legătura cu managerul principalului hotel al stațiunii,
Andreea Alexandru, de la Hotelul Perla, pentru a afla cum au primit hotelierii
„somația”.
„Fac
de la început precizarea – ne-a declarat Andreea Alexandru – că la ora la care
stăm noi de vorbă am primit deja, de la Primărie, răspuns că s-a făcut o
greșeală. Se știe că în perioada Stării de Urgență orice misiune de audit se
suspendă. Noi nici nu mai avem cu cine lucra acum, în hotel, pentru că unitatea
are activitatea suspendată până pe 16 aprilie. Ce trebuia să fac, să chem
oamenii de acasă și să-i adun laolaltă în compartimentul de contabilitate, deși
regulile impuse de Starea de Urgență nu permit? Da, am înțeles că a fost o
întâmplare hilară, dar noi nu vrem să o trecem cu vederea și vom acționa UAT-ul
în judecată. Oricum îi informasem imediat după ce am primit somația că vom
apela la instanța de judecată, după care ei au revenit și ne-au spus că a fost
o greșeală”.
Hotelul Perla |
Până
la răspunsul care a corectat eroarea inițială, hotelierii au fost puși – cum se
spune – pe jar. Cu auditul financiar nu te joci! „Deși – a precizat managerul
Hotelului Perla -, primăria nici nu ar avea dreptul să ne ceară acele documente.
Numai Curtea de Conturi are acest drept. Pentru a nu mai spune că art. 62 din
legea invocată nici nu există, pentru că legea aceea are numai 27 de articole.
Iată cât de pregătit profesional este funcționarul primăriei, pe care eu nici
nu-l cunosc personal”.
Greșeala recunoscută este – se spune - pe
jumătate iertată, dar fapta a încins puternic spiritele. De aceea, un răspuns
am vrut să-l aflăm și de la primarul orașului, Gheorghe Baciu. „Eu nu am știut
de această adresă trimisă hotelierilor – ne-a declarat primarul. Adresa trimisă
nu este semnată, aprobată de mine. Ceea ce s-a întâmplat este o faptă
regretabilă și de aceea imediat ce am aflat de ea am dat dispoziție să fie
retrasă, iar funcționarul să-și ceară scuzele cuvenite. Se pare că angajatul
nostru are și o pregătire profesională precară și vom lua măsurile disciplinare
cuvenite. Noi avem, într-adevăr un plan de control anual, dar funcționarul nu a
înțeles că în această perioadă nu se fac asemenea controale”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu