A patra ediție a târgului „Cafeneaua cu Joburi”
în Bacău, organizată vineri, 14 februarie, de Agenției de recrutare și consultanță ECIM, în parteneriat
cu OLX, a primit peste 2.500 de vizitatori. În standurile târgului au venit 19
angajatori din Bacău sau care lucrează și în Bacău. Târgul și-a propus să
eficientizeze procesul prin care o companie își găsește angajații potriviți,
indiferent de domeniul de activitate.
„În Bacău – a opinat Event
manager-ul Cafenelei cu Joburi, Marius Petrea -, forța de muncă are încă
tendința să migreze spre Vest, dar sunt tot mai mulți care își doresc să rămână
acasă, din diverse motive. Mulți își doresc să și câștige ceva mai mult din
munca lor, un motiv pentru care vin să caute oportunități de angajare, chiar
dacă au deja un job. Unii se gândesc la completarea veniturilor, la munca în
part-time. De aceea, la această ediție a târgului s-au format cozi la intrare
chiar la deschiderea manifestării”.
Așa cum s-a întâmplat și la
celelalte ediții, vizitatorii au putut sta de vorbă cu angajatorii la o cafea,
s-au informat, și-au prezentat abilitățile și pregătirea profesională, după
care au depus cv-uri pentru angajare.
Ofertele au fost din domenii diverse:
producție, retail, transport intern și internațional, finanțe-bănci, asigurări,
BPO (business process outsourcing -
activități externalizate de o companie către un terț), industria aeronautică, domeniul medical, industria
lemnului, industria grea, confecții, HoReCa, agricultură și zootehnie,
construcții, industria petrolieră, IT, industria alimentară, inginerie și
proiectare. Iar angajatorii au fost Aerostar,
Lidl, Salbac, Almaviva, Lugera & Makler (Orange), Metalbac & Farbe, SCC
Services România, Elmet Internațional, Valoris Center, A-E Electronics,
Universitatea „George Bacovia”, NJoy Studio, NN Asigurări de viață, E-Cablaje
Bistrița Năsăud, Fast Despatch Logistics, Cristal, FARMGrup Cumlabor, Cersanit
și Hidroizolații REM.
Accent pe calificare
profesională
Cei
mai mulți dintre angajatori au căutat forță de muncă ajunsă la un anumit nivel de
calificare, oameni cu studii superioare sau medii. „Peste tot e nevoie de
oameni – ne-a spus Cristina Băluță, specialist în Resurse umane la Metalbac
& Farbe. Suntem fabrică de lacuri și vopsele, avem două secții de producție
(producție de vopsele și de materiale termoplastice) și avem nevoie de personal
atât în secțiile de producție, cât și pentru echipele noastre specializate în
aplicarea de marcaj rutier. Avem nevoie de gestionari, de agenți de pază, de responsabili
de vânzări vorbitori de limba franceză, pentru că facem și comercializare de
produse, acum mai ales în Franța, dar avem vorbitori de mai multe limbi
europene”.
ELMET
Internațional, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul prelucrărilor
mecanice, avea pe listă șase meserii, între care frezori și strungari, dar și
ingineri pentru centre de prelucrat automate. În schimb, pe lista Aerostar erau
15 meserii.
Șanse
și pentru necalificați
Compania
Salbac, din Grupul Agricola caută și personal calificat, dar și necalificat. Delia
Dumbravă, referent de Resurse umane la Salbac, ne-a vorbit de nevoia companiei
de tranșatori, dar și de electricieni, lăcătuși mecanici și sudori, precum și de
ingineri de industrie alimentară. „La noi – a precizat referentul - fluctuația
de personal nu este foarte mare, dar e mai greu astăzi să găsești oameni
calificați în anumite meserii. Foarte greu, de exemplu, se găsesc tranșatori
calificați, oameni care pe lângă cunoștințele profesionale trebuie să aibă și
anumite abilități. Am primit cv-uri și le punem în baza comună de date ale
Grupului Agricola din Care face parte și Salbac, pentru că se pot ivi oferte și
din alte societăți ale grupului. Au venit la noi și tineri absolvenți, dar și
tineri cu ceva experiență în producție, chiar și câte un pensionar care mai
poate lucra și își mai poate completa veniturile”.
De
nevoia de personal indiferent de calificare și pregătirea profesională, chiar
și cu studii mai puține, ne-a vorbit și Ciprian Cimbru, administratorul
societății Cristal, din Bacău, firmă din Tehnologia Comunicației și a
Informației, importator și distribuitor de soluții de supraveghere sub brandul
RoVision (camere și kit-uri de supraveghere). „Căutăm oameni care să
demonstreze în primul rând inteligență – ne-a spus administratorul. Contează
mai puțin școala absolvită. Pentru noi contează ca angajatului să-i placă ceea
ce trebuie să facă și nu să profeseze doar pentru bani. De aceea căutăm și
oameni fără o anumită pregătire de specialitate. Ei trebuie să știe să
vorbească cu clienții, să învețe caracteristicile produselor noastre, să facă
prezentarea lor, să cunoască ce se întâmplă cu produsele de la comandarea lor
până la asigurarea de garanții tehnice. Învață toate acestea la locul de muncă”.
„Am avut un flux foarte mare de
vizitatori, din toate categoriile care își doresc un loc de muncă. Am ajuns la
a patra ediție în Bacău și la a 14-a manifestare de acest gen la nivel
național. Feedbackurile pe care le-am primit de la participanți sunt pozitive
și ne așteptăm la cel puțin 200-300 de angajări în firmele participante. Următoarea
ediție în Bacău va fi în toamnă, dar în programul pe 2020 sunt deja cuprinse alte
19 manifestări, în tot atâtea orașe. Numai în luna februarie, Cafeneaua cu
Joburi va fi deschisă în Piatra Neamț, Suceava, Ploiești și Brașov.”
Marius Petrea, Event Manager la „Cafeneaua cu Joburi”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu