Mai mult de 2.000
de oameni au trecut pragul primului Târg de joburi organizat în Bacău de
Agenția de recrutare de forță de muncă ECIM timp de două zile la finalul
săptămânii abia încheiate. A fost un succes – au apreciat la final și
organizatorii, dar și participanții, angajatori sau solicitanți de locuri de
muncă. Târgul a fost organizat pe o matrice originală, în care un loc important
l-au avut discuțiile relaxate dintre angajatori și solicitanți, la o cafea. De
aceea, evenimentul s-a și numit „Cafeneaua cu joburi”. La cele 25 de standuri
la care au luat loc angajatori din diferite domenii de activitate au fost oferite
peste 700 de locuri de muncă.
Ideal Feroluc |
Greu
găseai, astfel, un loc liber la standurile târgului de joburi. Coadă era și la
standul Coffee Point, la care o cafea sau un ceai se puteau comanda gratuit. Ulterior,
la o cafea, solicitantul unui loc de muncă putea sta relaxat de vorbă cu orice reprezentant
al unui angajator, de multe ori chiar cu managerul sau cu administratorul
firmei. Mai întâi sau poate și la final, se putea discuta și cu un consultant
care să-i arate solicitantului cum se întocmește un CV sau cum trebuie să arate
o scrisoare de recomandare.
Dan
Umbrărescu are numai19 ani. A mai lucrat, însă, și un timp chiar în
străinătate. „A fost bine că un asemenea eveniment ne-a adunat pe toți la un
loc: solicitanți și angajatori – ne-a spus el despre acest eveniment. Eu am
vizat din start compania Aerostar. Am vrut să văd ce aș putea face în echipa
lor și unde aș putea ajunge. Am mai lucrat și la Urgent Cargus, unde am fost
sorter operator, dar și în străinătate. Am permis de conducător auto, am studii
liceale și am căutat ceva potrivit pentru mine”.
Și angajatorii au
apreciat târgul
Lugera |
La
standul firmei Ideal Feroluc, din Bacău, importator și distribuitor de
accesorii pentru mobilier, l-am cunoscut în prima zi chiar pe administratorul
acesteia, Lucian Măriuț. „Noi – ne-a declarat administratorul - avem nevoie de
lucrători pe posturi de operator manual, operatori în depozit, consilieri de
vânzări, șofer, agenți de vânzări, director de vânzări etc. Am găsit din prima
zi candidați, dar mai ales pentru meseriile cu mai puțină pregătire
profesională, pentru lucrători comerciali, manipulanți, mai puțini pentru
agenți și director de vânzări. Noi căutăm și oameni cu studii superioare pentru
agenții de vânzări, de exemplu. Oricum, am fost pentru prima oară la un
asemenea târg de forță muncă, pentru că firma noastră e numai din 2012
înființată”.
Aerostar |
Iar
pentru că telecomunicațiile sunt, astăzi, în centrul atenției, am stat de vorbă
și cu reprezentanta unei firme care recrutează pentru compania Orange. „La
eveniment a venit mult mai multă lume decât ne așteptam, oameni de toate
vârstele, cu mai multă sau mai puțină experiență – ne-a spus Cristina Nichita,
team leader la firma Lugera. Dar au fost oameni care își doresc un loc de muncă
și stabilitate financiară. A fost un târg de joburi reușit, un pic altfel decât
altele. A fost mai multă relaxare, iar oamenii au fost astfel ceva mai
interesați de locuri de muncă. Noi urmărim pe toată lumea doritoare de locuri
de muncă diverse”.
Evident,
nu puteam ocoli standul celui mai căutat angajator, compania Aerostar. Acolo am
discutat cu Dan-Paul Mălin Popa, director de Inginerie industrială și de
Resurse umane al companiei. „Am fost bucuroși că în Bacău s-a organizat un
eveniment de acest fel, într-o altfel de matrice decât cele clasice – ne-a spus
domnul director. Manifestarea a fost chiar la un standard mai ridicat decât
altele, timp de două zile și cu o mediatizare foarte bună. Astfel și afluxul de
solicitanți a fost ceva mai mare. Aerostar a primit peste 200 de solicitanți la
standul său, cam 30% cu studii superioare. Noi îi vom selecta în funcție de
calificare și experiență profesională. Căutăm personal cu pregătire tehnică
pentru a fi licențiați pentru mentenanța de avioane civile, dar și operatori
CNC, prelucrători prin așchiere, electroniști, ingineri de mai multe domenii,
persoane pentru inspecția calității și altele. În listă sunt circa 20 de
calificări și ocupații”.
„Noi,
organizatorii evenimentului Cafeneaua cu joburi, am creat un context în care
firmele care caută să angajeze oameni să se întâlnească direct cu ei relaxat,
la o cafea. Am reușit la această primă ediție a evenimentului să depășim 2.000
de participanți, oameni care au căutat locuri de muncă. Au fost lăsate peste
1.000 de CV-uri angajatorilor și s-au făcut și angajări pe loc. Pentru noi este
un succes și vom repeta evenimentul în luna martie la Suceava, dar în mai vom
reveni în Bacău și intenționăm să-l dezvoltăm la nivel național.”
Marius Petrea, managerul Agenției ECIM
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu