sâmbătă, 6 octombrie 2018

Jurnalista din Onești care scrie cu pensula a expus în Bacău


Talentata și mereu surprinzătoarea jurnalistă Luminița Pătrățeanu, din Onești, care de câțiva ani buni, dacă nu chiar dintotdeauna cochetează cu artele plastice, a venit, la sfârșitul acestei săptămâni din nou în Bacău cu tablourile ei. După ce a mai expus, nonconformist, într-o spălătorie auto, apoi pe o stradă din Warminster (Anglia) și chiar pe acoperișul unei clădiri din Onești, Luminița a ajuns pe misterioasa terasă a pub-ului Snobbish Burger din Bacău cu o impresionantă galerie de portrete. Tot în acest an, o expoziție similară a ei s-a numit „Visage DES TOITS”, dar acum în Bacău a venit cu „The Story of Sung Eyes”. Și astfel am putut citi, pe viu, în galeria de portrete expuse „povestea unor suflete, în culori și lumini diferite” – cum remarca, recent, o comentatoare.

Momentul vernisajului a fost ales special la lăsarea întunericului. Grădina urbană Snobbish Burger a devenit, astfel, tărâmul în care puteai călători în voie printre chipuri de copii și adolescenți, de figuri remarcabile ale istoriei românilor, pe sub privirile stăruitoare ale unor oameni pe care parcă i-ai mai văzut undeva, dar pe care nu mai știi cum îi cheamă. Chipurile te priveau din tablouri .
Spectacolul vizual a fost moderat de actorul Bogdan Ghelu, el însuși cunoscut pentru o impresionantă doză de noncoformism. a fixat, din capul locului, regulile unui joc în care spectatorii puteau să-și spună părerea sau să facă orice fel de comentarii, fie în scris, fie desenând. A început jocul chiar Radu, care a schițat, pur și simplu, ochii jurnalistei care – după propria-i declarație - a început să scrie cu uneltele pictorului și, deci, nu se consideră chiar o pictoriță. Luminița demonstrează, însă, cât de puternic poate fi mesajul iconic, știu fiind că o imagine poate vorbi cât o mie de cuvinte. Iar cine a dorit a putut continua ad-hoc portretul inițiat de moderator.
„Este a doua expoziție pe care o fac în Bacău – a spus, invitaților, Luminița Pătrățeanu. M-am întors aici unde am suflete dragi, colegi, unde mi-am început cariera de jurnalist. Nu am făcut, până acum, portrete pe care să le expun. Îmi plac expozițiile nonconformiste, dar îmi place să merg și în galerii sau să panotez și pe simeze, dar cel mai mult îmi place să aduc culoarea în stradă. Tablourile sun frânturi din sufletul meu, impresii din călătoriile prin lume. Privirile personajelor din tablouri sunt minimaliste ca număr de culori, doar patru-cinci culori. «Ciupesc» portrete și priviri ale prietenilor de pe Facebook. Mie îmi place mai mult să scriu, dar dacă m-ați întreba ce aleg, pana sau pensula, n-aș mai ști să vă răspund”.
Atmosfera expoziției inopinate a fost conturată, în tonuri specifice momentului, de doi tineri muzicieni oneșteni, chitaristul Vlad Prisacariu și solista Karina Luncanu.
Despre eveniment, dar și despre artistă au vorbit prieteni și colegi de breaslă din presa băcăuană.
Din anul 2.000, Luminița Pătrățeanu a semnat nu mai puțin de nouă expoziții personale, dar și expoziții itinerante în Ungaria și Franța.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu