Iluzoriul, dar fermecătorul balcon al Julietei |
Sărbătoarea
de Sf. Valentin, pentru care tocmai ne pregătim, a devenit și la noi, de peste
20 de ani, într-un context în care mai apare și neaoșul Dragobete (24
februarie), dar și apropiatele zile de 1 și 8 martie, un fascinant teren de
marketing.
Despre
astfel de eveimente se dă șfară în țară cum mult înainte. O fac negustorii sau,
mă rog, specialiștii în marketing. Toți își freacă palmele, cu gândul la
câștiguri. Magazinele online – se spune – speră la vânzări mai mari cu 80% în
această perioadă, față de perioada similară a anului trecut, când media pe
comandă a ajuns la 180 de lei. Și rafturile magazinelor reale se vor înroși de
inimioare și pachețele ambalate în roșu. Iar oferta CFR-ului pentru
îndrăgostiți este, tot acum, la modul „50% reducere la două bilete (adică în
cuplu!) pentru trenurile InterRegio”. Și câte și mai câte oferte… comerciale,
de parcă dragostea ar fi ceva de vânzare sau măcar un roditor teren de
marketing.
Însă,
poate cel mai elocvent exemplu de superbă iluzie rămâne tot povestea lui Romeo
și a Julietei. La Verona, presupusa casă a celebrei îndrăgostite a fost
desemnat un imobil din Piazza delle Erbe, care a aparținut familiei Capello
prin anii 1300, pentru că numele acestei familii este apropiat de cel al
adevăratei familii a Julietei, Capulet. Iar pentru că iluzia trebuia să fie
deplină, acestei case i s-a adăugat și un balcon, în care Julieta ar fi
ascultat romanțele trubadurului Romeo. Sub acest balcon, îndrăgostiții de
astăzi sunt răpuși: fac poze cu o statuie a marii înamorate, lipesc pe un
perete, cu guma pe care tocmai au mestecat-o, bilețele cu mesaje de dragoste
sau prind, de un gărduleț, câte un lăcățel al dragostei.
Acum înțeleg mai bine un mesaj de acolo: „În gara vieții opresc multe trenuri. Doar unul este cel al dragostei. Chiar dacă pare că nu ne așteaptă, merită să alergăm după el.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu