- Grupul de firme din Bacău a avut creșteri de 21% la carnea de pui, de 32% la salamuri crude-uscate și de 17% la semipreparate
Grigore Horoi |
După primele trei luni ale acestui an,
creșterea cifrei de afaceri a Grupul de firme Agricola
este de 19% față de anul trecut, comparativ cu numai 2% în
perioada similară din 2015. Astfel, s-a ajuns la vânzări de circa 165,555 de milioane
de lei. Accelerarea ritmului de creștere a fost determinată de creșterea
volumelor vândute și, respectiv, a cifrelor de afaceri ale companiilor Grupului,
Agricola Internațional (producâtor de carne pasăre), SALBAC (salamuri crude-uscate
și specialități de carne), EUROPROD (semipreparate și produse ready-meals din
carne și vegetale).
Cifra de afaceri a companiei Agricola Internațional atinge,
după trei luni, 99,643 de milioane de lei, față de 80,542 de lei anul trecut. Vânzările
de carne de pui au crescut cu 21% în volum, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în
valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de
pasăre atât pe piața internă, cât și pe piața europeană. „Suntem – spune Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola - consecvenți
programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 de tone
carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre
se vor realiza. Din păcate, efortul de creștere a volumelor și a cifrei de
afaceri la carnea de pui nu a fost susținut de un preț de valorificare
comparabil cu cel din trimestrul întâi 2015. Oferta de carne venită din țări
membre ale UE la prețuri (și calitate!) de destocare au influențat evoluția
firească a pieții în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni și
al teritoriului rămas la dispoziția acestora pentru investiții, creșteri
salariale etc. La carnea de porc în viu, prețurile s-au poziționat la un minim
istoric: 3,5 lei/ kg în viu, adică puțin mai mult de jumătate din cost.”
SALBAC |
Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut cu 28%, ajungând la 26,887
de milioane de lei (față de 20,915 de milioane de lei în 2015),
în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crude-uscate
realizate au înregistrat
cea mai mare creștere la acest început de an: 33,28% creștere în valoare,
respectiv 32,32% în volum. Pentru
prima dată, grupa salamurilor fierte-afumate înregistrează o creștere a
volumelor vândute de 18% după trendul de scădere înregistrat în piața internă în
ultimii ani. „Menținem - a precizat
Grigore Horoi - tendinţa de creștere la grupa
salamurilor crude-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață.
Salamul de Sibiu Agricola își pătrează poziția de lider detașat în segment, cu
o cotă media de piață de 50% de câțiva. Finalizăm, după jumătatea acestui an, o
nouă investiție de creștere cu 35% a capacității de producție a salamurilor
crude-uscate”.
Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, a înregistrat în
primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28% (8,089 de milioane de
lei față de 6,300 de milioane de lei în primul trimestru al anului trecut).
Vânzările acestor produse au înregistrat 17 % creștere în volume, respectiv
27,64% creştere valorică. „Vorbim în continuare de o ușoară revigorare
a pieței și de creșterea exporturilor la această categorie de produse” -
arată președintele Agricola.
Lumina Constanța |
Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri
înregistrată este cu 2% mai mare decât anul trecut (7,491 de milioane de lei). Au
fost vândute 15,367 de milioane de ouă proaspete, cu un preț mediu mai mic cu
14% față de cel înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind
importurile masive la acest produs, în special din Polonia. „La ouă consum, tot ca urmare a reacțiilor
pieții la schimbările geopolitice – spune Grigore Horoi - prețurile au atins niveluri nefiresc de
mici, acesta și pe fondul atitudinii nefirești a organelor abilitate să
protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea în piața internă a
unor produse cu o calitate cel puțin discutabilă.”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu