vineri, 22 aprilie 2016

Agricola a crescut vânzările cu 19% în primul trimestru



  • Grupul de firme din Bacău a avut creșteri de 21% la carnea de pui, de 32% la salamuri crude-uscate și de 17% la semipreparate
Grigore Horoi

După primele trei luni ale acestui an, creșterea cifrei de afaceri a Grupul de firme Agricola este de 19% față de anul trecut, comparativ cu numai 2% în perioada similară din 2015. Astfel, s-a ajuns la vânzări de circa 165,555 de milioane de lei. Accelerarea ritmului de creștere a fost determinată de creșterea volumelor vândute și, respectiv, a cifrelor de afaceri ale companiilor Grupului, Agricola Internațional (producâtor de carne pasăre), SALBAC (salamuri crude-uscate și specialități de carne), EUROPROD (semipreparate și produse ready-meals din carne și vegetale).

Cifra de afaceri a companiei Agricola Internațional atinge, după trei luni, 99,643 de milioane de lei, față de 80,542 de lei anul trecut. Vânzările de carne de pui au crescut cu 21% în volum, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piața internă, cât și pe piața europeană. „Suntem – spune Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola - consecvenți programului asumat pentru acest an, care vizează atingerea a 40.000 de tone carne de pui comercializate. Datele de până acum arată că obiectivele noastre se vor realiza. Din păcate, efortul de creștere a volumelor și a cifrei de afaceri la carnea de pui nu a fost susținut de un preț de valorificare comparabil cu cel din trimestrul întâi 2015. Oferta de carne venită din țări membre ale UE la prețuri (și calitate!) de destocare au influențat evoluția firească a pieții în detrimentul marjelor realizate de producătorii interni și al teritoriului rămas la dispoziția acestora pentru investiții, creșteri salariale etc. La carnea de porc în viu, prețurile s-au poziționat la un minim istoric: 3,5 lei/ kg în viu, adică puțin mai mult de jumătate din cost.”

SALBAC
Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut cu 28%, ajungând la 26,887 de milioane de lei (față de 20,915 de milioane de lei în 2015), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crude-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 33,28% creștere în valoare, respectiv 32,32% în volum. Pentru prima dată, grupa salamurilor fierte-afumate înregistrează o creștere a volumelor vândute de 18% după trendul de scădere înregistrat în piața internă în ultimii ani. „Menținem - a precizat Grigore Horoi - tendinţa de creștere la grupa salamurilor crude-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu Agricola își pătrează poziția de lider detașat în segment, cu o cotă media de piață de 50% de câțiva. Finalizăm, după jumătatea acestui an, o nouă investiție de creștere cu 35% a capacității de producție a salamurilor crude-uscate”.   

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28% (8,089 de milioane de lei față de 6,300 de milioane de lei în primul trimestru al anului trecut). Vânzările acestor produse au înregistrat 17 % creștere în volume, respectiv 27,64% creştere valorică. „Vorbim în continuare de o ușoară revigorare a pieței și de creșterea exporturilor la această categorie de produse” - arată președintele Agricola.

Lumina Constanța
Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 2% mai mare decât anul trecut (7,491 de milioane de lei). Au fost vândute 15,367 de milioane de ouă proaspete, cu un preț mediu mai mic cu 14% față de cel înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia. „La ouă consum, tot ca urmare a reacțiilor pieții la schimbările geopolitice – spune Grigore Horoi - prețurile au atins niveluri nefiresc de mici, acesta și pe fondul atitudinii nefirești a organelor abilitate să protejeze consumatorii, care nu au intervenit la intrarea în piața internă a unor produse cu o calitate cel puțin discutabilă.”.

Compania Agricola Magazine a menținut, în 2016, cifra de afaceri înregistrată și în primul trimestru al anului trecut, 6,800 de milioane de lei, cu aceleași 35 de magazine în care operează.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu