Compania internațională 4 Service
Group, cu experiență în domeniul relațiilor cu clienții, a ajuns, în urma unui studiu internațional efectuat în patru țări (România, Bulgaria,
Polonia și Turcia), care sunt factorii care influențează alegerea
instituției financiare în rândul clienților.
Factorul de selecție
Pentru țara noastră, concluzia este că 89% dintre români își aleg băncile în funcție de experiența anterioară de
colaborare. Acest factor extrem de important pentru România este
apreciat doar de 14% dintre clienții băncilor din Turcia. În Polonia
și în Bulgaria, clientul
ajunge să își rezolve problemele financiare în primul rând datorită prețurilor și tarifelor avantajoase
– conform celor 61% și,
respectiv, 73% dintre
respondenți. În Turcia, pentru 66% dintre respondenți, băncile sunt apreciate
pentru rețeaua extinsă de terminale și
bancomate self-service.
Istoricul si stabilitatea băncilor din Bulgaria, precum și a celor
din Polonia, ocupă al
doilea loc ca importanță. Iar în România,
85% dintre clienți preferă să utilizeze serviciile oferite de filialele cu sediul cel mai apropiat de ei, fapt
cu care au fost de acord și 52% dintre
cetățenii turci, dar absolut lipsit de importanță pentru băncile din Bulgaria, unde doar
19% consideră că acest lucru este un avantaj.
Respondenții din toate cele 4 țări apreciază soluționarea nevoilor lor într-un
mod profesionist și calitativ, iar interiorul
și confortul sălilor de așteptare din sediul băncilor influenteaza aceste
aspecte.
În prezent, în condițiile concurenței dure existente pe piață, un serviciu de calitate reprezintă
un avantaj concurențial mai puternic
decât calitatea produsului în sine. Companiile care înțeleg acest lucru și își
dedică toate resursele făcând tot posibilul pentru a lasa clientului o impresie
pozitivă despre experiența de cumpărare își vor crește vânzările și își vor fideliza clienîii.
Personalul reflectă calitatea serviciilor
Angajații companiei sunt responsabili de impresia pe care clientul și-o
creează cu privire la calitatea serviciilor, preferința acestuia pentru o
anumita bancă, disponibilitatea de a-și divulga secretele financiare și de a
reveni, influențând astfel reputația băncii.
La întrebarea ce apreciază cel mai mult clientul în activitatea
personalului băncii, 84% dintre români
și 71% dintre polonezi au menționat cunoașterea produselor, aspect care s-a regăsit pe ultimul loc la
respondenții turci. În Bulgaria,
73% dintre respondenți nu
agreează, în primul rând, pierderea timpului prețios la cozi și pasivitatea personalului.
Ce anume afectează rentabilitatea serviciilor
Încă un aspect important al studiului se referă la problemele cu care se
confruntă consumatorii de produse financiare, aspecte care influențează
loialitatea acestora față de bancă și dorința de a reveni. Astfel, 97% dintre respondenții din România nu agreează cozile și serviciile lente, fapt cu
care sunt de acord 61% dintre turci și
77% dintre polonezi. De asemenea, serviciile băncilor din România au de
suferit din cauza documentației
stufoase necesare achiziționării unui produs, din cauza proceselor
insuficient automatizate.
În Polonia, majoritatea
clienților sunt mulțumiți de servicii și nu se constată probleme deosebite, cu
excepția cozilor –
potrivit celor 55% dintre respondenți.
În Bulgaria, 71% dintre
respondenți sunt deranjați în mare parte de impunerea unor produse suplimentare la produsul de baza
dorit.
În urma aplicării chestionarului, au fost constatate nemulțumiri comune la
toți respondenții, în prestarea serviciilor, precum serviciul prestat diferă de
promisiunile inițiale, renunțarea la
servicii în situații speciale, probleme cu apelurile efectuate către
call-center, programul de lucru incomod al sucursalelor.
La sondaj au participat peste 800 de clienți
ai băncilor din România, Bulgaria, Polonia și Turcia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu