Liiviu Moraru, Aurelian Marin, Alexandru Nănescu și Dumitru Nănescu |
Noul președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România
(ANAT), Aurelian Marin, s-a întâlnit, miercuri seara (17 iunie), în Bacău, cu
reprezentanții agențiilor de turism din județele Bacău, Neamț și Vaslui.
Evenimentul, la care au participat și Alexandru Victor Nănescu, prim-vicepreședintele
filialei Nord-Est a ANAT, și Liviu Moraru, secretarul general al Asociației, a
avut loc cu ușile închise, dar a fost precedat de o conferință de presă.
Aceasta – a precizat Aurelian Marin – a fost una dintre întâlnirile
informale, denumite “Networking ANAT”, prilejul prezentării eforturilor
depuse de asociație pentru membrii săi și pentru agențiile de turism din
România, în general, o dezbatere a temelor de interes pentru această industrie,
de rezolvare a problemelor ei, cu destule provocări și neclarități în
interpretarea și aplicarea lor (provocate de Codul Fiscal, de TVA, de Polița de
insolvență etc.).
Aurelian Marin a remarcat apariția
de noi firme de turism în zona Moldovei, multe conduse de oameni cu vârste sub
30 de ani, un schimb benefic de generații, dar și un anume soi de apatie în
modul oamenilor de relaționa. „~n plus – a precizat președintele ANAT – am
constatat că agenții de turism nu cunosc unele lucruri care țin de legislația
din domeniu, de activitatea curentă, dar nici nu au curajul să întrebe despre
ele. Astfel, i-am încurajat să intre în zona de comunicare mai curajos, pentru
că ANAT are răspunsuri la toate problemele și face foarte multe pentru membrii
ei. La nivel de legislație, de informație și de tot ce ține de o agenție de
turism ca aceasta să funcționize foarte bine, ANAT are o cheie. Oamenii trebuie
să aibă mai multă încredere în ei, mai ales că Moldova este o zonă foarte
puternuică din punct de vedere turistic.”
Moldova are multe agenții de
turism locale, dar și ale unor branduri naționale mari, care concurează
puternic agențiile locale. Soluția – spun agenții de tusim – este nu împotrivirea,
ci apropierea dintre astfel de agenții, colaborarea cu turoperatorii, din care
să fie realizată plus-valoare.
La conferința de presă au
participat și Dumitru Năneascu, directorul general al Agenției Inter-Tour Bacău,
și Dumitru Bontaș, unul dintre fondatorii Universității „George Bacovia”, care
au vorbit, între altele, și despre nevoia imperioasă de ghizi profersioniști în
zona Moldovei, vorbitori de limbi străine, în ideea dezvoltării tot mai
puternice a turismului de incoming, prin care tot mai mulți turiști străini vor
veni la noi. Universitatea Bacovia și ANAT tocmai pregătesc, de altfel, în
parteneriat, lansarea din toamnă a unui curs universitar de formare a specialiștilor
în domeniul turismului.
Săptămâna viitoare, ANAT și agențiile de turism membre
vor derula tradiționalul info trip anual, o călătorie de documentare pe
Litoral, la care au fost invitați și doi ziariști băcăuani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu