Ați observat, desigur, de ani buni că la final
de an cel mai prezent agent de marketing devine chiar Moș Crăciun. Înainte de
1990, când vorbeam de Moș Gerilă, luna decembrie devenea doar „Luna
cadourilor”, dar acum Moșul apare peste tot, indoor sau outdoor, pe produse, pe
panouri publicitare, în reclamele din ziare, pe net și la televiziune. Moșul
dispune de produse cum nu s-au mai văzut, toate fiind numai bune pentru
cadouri.
Moș Crăciun – spun specialiștii din domeniu –
a devenit cel mai bun agent de vânzări, el însuși un produs de marketing, o
legendă în sine. De 30 de ani, în democrație și libertate, moșul nu mai vine
singur, nu doar cu celebrii lui reni, ci mai ales cu dulcineele crăciunițe. Cum
să nu-i umpli sacul? Ba, una dintre glumițele care foșgăie în acest an pe
WhatsApp ne arată satisfacția unui bărbat care i-a scris lui Moș Crăciun și i-a
împărtășit dorința lui de cadou, iar Moșul chiar i-a citit scrisoarea și i-a
adus o crăciuniță faină. Una personală!
Poate unii au amintiri mai profunde și mai
exacte, însă eu unul mi-l amintesc pe Moș Crăciun agent de marketing de când a venit
cu mașina de la Coca Cola, în celebra reclamă tv. Bună reclamă, cu tot ce-i
trebuie. Mai puțină lume știe însă că astfel de reclame la băutura răcoritoare
recomandată și pe vreme rece au apărut încă din 1920. Pentru că Moșul e moș, nu
cum spun niște fete cântărețe de la noi: „Moșule, ce tânăr ești!”. Dar Moșul a
devenit agent de vânzări dincolo de epoca reclamei Coca Cola. Iar în țara lui
de baștină, Finlanda, aduce camioane de bani din turism.
Moșul a creat și
întreține în toată lumea creștină o adevărată industrie de marketing. Vinde
orice și este, evident, un superbrand, încă neegalat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu