joi, 22 martie 2018

Se dau 15.000 de euro pentru internet gratuit în spațiile publice


Municipalitățile din Uniunea Europeană (UE) se pot înregistra pe portalul on-line WiFi4EU, în scopul obținerii de finanțare pentru instalarea de puncte de acces public și gratuit la internet wireless. Primele cereri de proiecte – ne informează Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est - vor fi lansate la jumătatea lunii mai prin programul WiFi4EU, care oferă bonuri în valoare de 15.000 de euro. Acestea pot fi utilizate de localități pentru a institui puncte de acces Wi-Fi în spații publice, cum ar fi biblioteci, muzee, parcuri sau piețe publice.
După înregistrare pe www.WiFi4EU.eu, primele cereri de finanțare vor putea fi depuse începând cu mijlocul lunii mai 2018. Localitățile înregistrate pot solicita bonuri valorice dintr-un prim lot de 1.000, care vor fi distribuite pe baza principiului „primul sosit, primul servit”. Comisia va anunța cele 1.000 de localități care vor primi finanțare în această primă etapă, asigurându-se un echilibru geografic; fiecare țară participantă va primi cel puțin 15 bonuri valorice.
Beneficiarii pot utiliza bonurile WiFi4EU pentru a achiziționa și instala echipamente Wi-Fi (puncte de acces fără fir) în anumite centre ale vieții publice locale pe care le-au ales în acest sens. Costurile pentru întreținerea rețelei vor fi acoperite de localități. Rețele finanțate prin WiFi4EU vor fi gratuite, fără publicitate și nu vor colecta date cu caracter personal. Finanțarea va fi acordată numai rețelelor care nu se vor suprapune cu oferte gratuite, publice sau private, deja existente și cu o calitate similară în același spațiu public.
În următorii doi ani vor mai exista încă patru oportunități de depunere a cererilor de finanțare WiFi4EU. Până în 2020, din bugetul UE vor fi alocate pentru finanțarea echipamentelor necesare furnizării de servicii Wi-Fi publice gratuite 120 de milioane de euro în aproximativ 8.000 de localități din toate statele membre, precum și din Norvegia și Islanda.

Prin inițiativa WiFi4EU, mii de persoane vor avea acces gratuit la internet în spații publice în întreaga UE. Datorită programului WiFi4EU, comunitățile locale vor putea aduce conectivitatea mai aproape de cetățeni, permițându-le acestora să beneficieze pe deplin de nenumăratele oportunități oferite de digitalizare. Acesta reprezintă un pas concret către realizarea pieței unice digitale.
Mariya Gabriel, comisarul pentru economie și societate digitală al UE 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu