Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agbricola
Bacău au totalizat în volum,
în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent
(41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri
a prețului mediu. Cifra de afaceri este
de aproximativ
401,324 de milioane de lei, față de 387
milioane lei în 2016.
Grupul
de firme Agricola a înregistrat în 2017 o cifră totală de afaceri de 683,183 de
milioane de lei, cu 5,31% mai mare decât în anul precedent, în condițiile în
care în cursul anului 2016 a făcut exit din business-urile GA-Nutriție Animală
și Suinprod. Toate celelalte companii ale grupului au avut creșteri în 2017.
La
categoria mezeluri
(salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac), cifra
de afaceri a fost de 124,843 mil. lei, cu 2,55% mai mare decât în 2016 (creșterea
reală ar fi de 10,51% dacă se iau în calcul, începând cu iunie 2016, efectele
aplicării Legii 321, prin care off-urile de vânzări se exclud din cifra de
afaceri începând cu acea dată). Afirmația este susținută prin rezultatele -
pentru al noulea an consecutiv – obținute de salamurile crud-uscate Agricola,
care au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de 9,13%,
respectiv o creștere de 6% în volume. De
asemenea, anul trecut au crescut
vânzările valorice ale preparatelor fiert-afumate cu 20,5%, respectiv 15% în
volum.
„Ne consolidăm
poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate – spune
președintele Grupului, Grigoere Horoi.
Brandul Agricola este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe
piața internă.”
Europrod,
compania care comercializează semipreparate
şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2017, faţă de anul
precedent, vânzări mai mari cu cu
aproape 21%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 15%.
„Creștem sistematic această categorie,
motiv pentru care anul acesta vom face o investiție ce depășește 4 milioane de euro
într-o nouă linie de producție” - a precizat președintele Agricola.
La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 21% a cifrei de
afaceri în 2017 (69,405 mil. de ouă vândute). „Am lansat, în toamna anului 2017, singurele
două sortimente de ouă îmbogățite pe cale naturală cu luteină, respectiv cu Omega
3 și antioxidanți din România, sortimente numite sugestiv Ouă Ochioase și Ouă
Inimoase. Cele două produse au succes și noi credem că au deschis deja o nouă
nișă în piața ouălor” – a mai spus
Grigore Horoi.
„Performanţa
economică a companiei a fost în anul 2017 rezultatul unei execuții bune în
operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit)
și a produselor cu valoare adăugată mai mare, iar menținerea prețurilor
principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său. Toate
acestea au condus la o ușoară apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările
de carne de pui au crescut așadar și ca volume, dar în special prin creșterea
ponderii produselor cu valoare adăugată mare, susținute de un brand
puternic și campanii de promovare inspirate.”
Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu