- serviciul online al ANAF este deschis de luni, 15 ianuarie
- termenul depunerii declarației este 31 ianuarie
Administrațiile
financiare, în speță Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), așteaptă
până pe 31 ianuarie, inclusiv, Declarația 600 privind venitul asupra căruia se
datorează contribuția de asigurări sociale (CAS) și încadrarea veniturilor
realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale
de sănătate (CASS). Pentru evitarea cozilor de la ghișee, contribuabilii pot
opta pentru depunerea online a acestei declarații fiscale.
Direcția Generală Regională a
Finanțelor Publice (DGRFP) Iași, de care aparține și Administrația Județeană a
Finanțelor Publice Bacău, ne-a precizat care sunt avantajele utilizării
Serviciului privat virtual (SPV) prin care poate fi transmisă declarația.
Aflăm, astfel, că serviciul este ușor de accesat și nu implică nici un cost, poate fi
accesat de pe orice dispozitiv mobil conectat la internet, este disponibil 24 de ore din 24 și este o alternativă
la comunicarea prin postă sau la ghișeu. Documentele comunicate prin SPV au
aceeași putere juridică precum
cele comunicate prin poștă sau la ghișeu. Din acest motiv, documentele
comunicate prin SPV nu se mai comunică prin alte mijloace. Serviciul permite
primirea electronică a documentelor și actelor administrativ fiscale, nu
necesită deplasarea la organul fiscal sau la oficiul poștal pentru a primi un
act administrativ fiscal, permite vizualizarea obligațiilor de plată și depunerea
electronică a declarațiilor fiscale.
Cum sunt identificați contribuabilii în SPV
Persoanele juridice sau alte entități fără personalitate
juridică se identifică electronic cu certificate calificate, iar persoanele
fizice care au calitatea de reprezentant sau de împuternicit ale unei persoane
fizice, persoane juridice sau altei entități fără personalitate juridică se
identifică electronic cu certificate calificate. Persoanele fizice care desfășoară
activități economice în mod independent ori exercită profesii libere se
identifică electronic cu certificate calificate numai pentru obligațiile
fiscale pentru care, în relația cu Fiscul, se identifică prin CIF sau CUI, după
caz.
În schimb, persoanele fizice care desfășoară activități
economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligațiile
fiscale altele decât cele menționate mai sus, precum și celelalte persoane
fizice se identifică electronic prin certificate calificate sau prin NPOTP (user și parolă).
Pentru a se obține un certificat digital calificat contribuabilul
trebuie să completeze „Cererea de
aderare la SPV”-formular C800, pe siteul ANAF (www.anaf.ro,
secțiunea Servicii online, subsecțiunea Declarații electronice).
Folosirea SPV se face pe aceeași pagină din zona Spațiu privat virtual, din
dreapta sus.
„SPV este un serviciu dedicat persoanelor fizice, direct sau prin
împuternicit
și persoanelor juridice sau
entităților fără personalitate
juridică, prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau
prin împuternicit.”
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu