- societatea marchează aniversarea a cinci ani de la intrarea ei pe piața evenimentelor promoționale și a afacerilor
Corneliu Pricope |
„Expo
Agro Moldova”, care se deschide astăzi, 14 octombrie, în Bacău, este primul mare
eveniment promoțional organizat la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea
Cancicov” în toamna acestui an. Organizatorii ei marchează, astfel, debutul
unui ciclu de cinci evenimente care vor încheia în forță anul expozițional
2016. Pentru prima dată la o reuniune de acest gen a agricultorilor va fi
prezent și ministrul Agriculturii, motiv pentru care evenimentul capătă o
importanță și mai mare pentru fermieri și pentru cei care au, într-un fel sau
altul, legătură cu domeniul agriculturii. Despre importanța acestui eveniment și
despre forța cu care CAEx încheie anul expozițional 2016 ne-a vorbit directorul
general al instituției, Corneliu Pricope.
Deschidem
astăzi, domnule director general, Expo Agro Moldova. La ce ediție a ajuns
manifestarea, ce va oferi în această toamnă și cine sunt actorii ei, dar și
principalii ei invitați?
Evenimentul este deja la ediția a IV-a și
ne-am propus să oferim câteva soluții pentru cei care investesc în agricultură și
zootehnie, pentru fermieri și producătorii agricoli. Ne dorim, în același timp,
să oferim șansa celor ce au afaceri în agricultură și creșterea animalelor să
dialogheze cu instituțiile centrale și județene în domeniu, beneficiind în
acest fel de prezența domnului ministru al Agriculturii, Achim Irimescu.
Evenimentul este organizat de CAEx în parteneriat cu LAPAR – Liga Asociațiilor
Producătorilor Agricoli din România, Camera Agricolă și Oficiul Bacău al Agenției
de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, precum și cu asociații ale crescătorilor
de animale atât din Bacău cât și din alte județe din Moldova. Expoziăia va
beneficia și de prezența unor importante firme producătoare și distribuitoare
de utilaje agricole și tractoare, de produse agricole și agroalimentare,
inputuri etc. Vizitatorii care nu dețin un business în domeniu pot veni la
expoziție pentru a cumpăra produse alimentare proaspete și tradițonale și pot
face degustări culinare oferite de Asociația Crescătorilor de Ovine din județul
Bacău. Cei ce au participat la edițiile anterioare cunosc detalii despre acest
gen de eveniment, cu un real succes la public.
Cum
arată agenda expozițională a CAEx pentru finalul acestui an? Ce preconizați să
înscrieți în agenda pentru anul 2017?
Băcăuanii sunt așteptați să ne viziteze la
Expo Militar, ediția a III-a, care va avea loc chiar în week-end - ul următor,
la Salonul Auto Regional Moldova (28-30 octombrie), la Expo Vânătoare și
Pescuit organizată în parteneriat cu ROMSILVA (11-13 noiembrie), la Expo Food,
la Vin EST - Bursa Vinului (9-11 decembrie). Mai sunt și alte surprize pentru
luna decembrie. Anul 2017 va debuta cu Expo Nunta de Vis, Expo Turism Vacanța
2017 și cu Expo Ambient Design. Pentru restul perioadei din an rugăm cititorii
ziarului să studieze site-ul societății, www.caebacau.ro.
Cinci ani în miezul businessului băcăuan și regional
CAEx
a împlinit, în luna mai 2016, cinci ani de la înregistrarea sa oficială, iar în
luna septembrie abia încheiată s-au marcat cinci ani de la inaugurare. Este o
vârstă încă fragedă pentru o asemenea întreprindere sau o dovadă de maturitate?
Practic, am început activitatea în societate
la sfârșitul lunii noiembrie 2011. Cred că suntem în ambele situații. Dacă ne
raportăm la ciclul de viață al unei societăți, al unei organizații în general,
cu siguranță suntem în faza de creștere, de dezvoltare și de maturizare pe piața
economică regională, atât în ceea ce privește perioada de timp menționată, cât și
dacă ne raportăm la numărul de evenimente în creștere, domeniile abordate,
proiectele pe care le propunem comunităților de afaceri sau altor segmente
profesionale. Nu în ultimul rând, există o creștere relevantă, de la an la an,
atât ca număr de activități derulate în spațiul obiectivului, cât și în ce
privește gradul de apreciere al clienților noștri. Dacă mai punem în balanță și
activitatea unor organizații cu atribuții similare sau ceea ce se întâmplă în
investiții similare la nivel național, vom observa cu ușurință că multe dintre
cele situate în prima categorie se află într-un declin pe domeniul expozițiilor,
fără a reuși să contrabalanseze prin alte oferte, iar a doua categorie mentionată
include multe obiective asemănătoare, construite în țară, care sunt închise. Cu
siguranță, segmental de piață pe care activăm nu este ușor și ai parte de
concurență acerbă. Pe acest domeniu de activitate conteaza numele pe care îl
construiești, seriozitatea, perseverența și modalitățile prin care te faci
cunoscut. Contează disponibilitatea, condițiile și facilitățile pe care le pui
la dispoziție clienților pentru ca aceștia să se simtă respectați, să își atingă
scopul și să revină la noi cu alte evenimente și acțiuni de promovare.
Cât
de pregătit este mediul de afaceri băcăuan pentru etalarea calităților lui prin
manifestări promoționale? Cât de pregătit este antreprenoriatul din zona
Moldova pentru astfel de manifestări?
Mediul de afaceri băcăuan este bine pregătit
în acest domeniu, în special companiile mijlocii și mari. De asemenea, mediul
de afaceri are o tendință în creștere de perfecționare în acest domeniu. Însă,
în ultimii ani a înregistrat o scădere în ceea ce privește investițiile în promovare,
respectiv în alocarea unor bugete pentru marketingul societății în general.
Banii mai puțini alocați pentru marketing, pentru promovare, înseamnă și o
reducere a calității manifestărilor promoționale și o micșorare a numărului de
evenimente pe an. ~mi permit să apreciez că zona de vest a țării, zona București
– Ilfov, dar și o bună parte a Dobrogei sunt zone cu o dinamică economică, socio-profesională și culturală mult mai
accentuate decât în Regiunea Nord-Est, în general. Ceea ce trebuie reținut în
această lume a vitezei, a luptei pentru câștigarea pieței, a internetului, a
comunicării pe Facebook și a networkingului online, în general, este că nimic
nu poate înlocui interactivitatea dintre oameni și pentru a finaliza un schimb
comercial sau un contract este necesar, totuși, să te întâlnești cu partenerii
tăi de afaceri, să „simți” produsul și, nu în ultimul rând, să închei afacerea
printr-o strângere de mână nevirtuală. Aș mai putea spune că am remarcat două
categorii interesante: firme din alte zone ale țării și Europei interesate să intre
pe piața noastră și firme locale la început de drum. Ambele categorii doresc să
se promoveze intens, să se facă mai cunoscute.
Cât
de vizibil este Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” în mediul de
afaceri băcăuan? Dar în cel regional, în Moldova?
Acest aspect îl puteți aprecia
dumneavoastră, în primul rând. Noi putem spune că la „ușa noastră” bat tot mai
multe firme din țară pentru a organiza evenimente. De altfel, noi suntem
cunoscuți și în Moldova, dar și în Republica Moldova, Translivania, București
sau Regiunea Sud-Est a țării. Avem clienți foarte mulțumiți care revin la noi.
Cred că Centrul de Afaceri și Expoziții este o poartă de intrare pentru orașul
nostru, o carte de vizită pentru imaginea municipiului și a județului,
apreciată de oameni de afaceri, profesori, medici, ingineri, economiști etc.
deopotrivă. Unele participări naționale și internaționale la evenimentele de
aici au fost un bun prilej de promovare și de creștere a vizibilității Centrului,
dar și a județului, în general.
Cu ochii spre Occident
Vă
măsurați cu alte asemenea instituții din România? Dacă da, pe unde vă situați?
Aveți un „model” în țara noastră?
Noi ne-am propus să facem lucruri bune și
nu să ne măsurăm forțele prin comparație. Așa cum am început să vă răspund și
la o întrebare anterioară, sunt centre de afaceri și expoziții construite în țară
care nu sunt administrate, sunt închise și nu servesc scopurilor și
obiectivelor pentru care au fost construite. În ce privește activitatea unor
organizații cu funcțiuni asemănătoare, aici putem vorbi de o agendă destul de
interesantă. Este o provocare pentru mediul de afaceri, în general, să se
regrupeze, să aprecieze singur dacă se regăsește ca apartenență la unele dintre
aceste organizații. Cred că am reușit să transmitem „mesajul de pace” și de
dorință de dezvoltare împreună cu toți jucătorii din piață. Vom persevera în
continuare. Dorim să captăm credibilitatea comunităților de afaceri și nu
numai, să avem parteneri tot mai mulți la evenimentele organizate sub brandul „CAEx”.
Creșterea unor indicatori propuși nu fac decât să ne arate că suntem pe drumul
cel bun. Cred că în acest moment Bucureștiul poate oferi modele pentru noi,
pentru unele tipuri de evenimente. Noi ne propunem, totuși, modele din afara
țării, în special din zona Occidentului.
Care
sunt principalele atuuri ale CAEx Bacău în sistemul instituțiilor promoționale?
Facilitățile, dotările și logistica
oferite clienților noștri, flexibilitatea și imparțialitatea în relaționarea cu
toți cei care ne calcă pragul, precum și universalitatea tipurilor de spații pe
care le oferim. Nu am uitat sloganul „clientul nostru, stăpânul nostru” și, în
același timp, oferim beneficiarilor consultanță, soluții și uneori chiar
parteneriate pentru organizarea unui eveniment. Un alt atu specific CAEx este că
putem fi și organizatori de evenimente, dar și gazde pentru firmele care doresc
să-și organizeze propriile evenimente, oferind spații spre închiriere. Avem o
infrastructură generoasă și bine proporționată, o parcare cuprinzătoare, aspect
deloc de neglijat și, nu în ultimul rând, o echipă bine pregătită profesional.
Veriga lipsă în peisajul economic regional și local
Care
este rolul CAEx în peisajul economic băcăuan și regional?
Rolul CAEx este acela de verigă lipsă
pentru peisajul economic local și regional, dacă ne raportăm la perioada
anterioară construirii Centrului de Afaceri și Expoziții, când se simțea lipsa
acestei verigi. Este locul ce aparține comunității și pe care aceasta îl poate
utiliza. La Centrul de Afaceri și Expoziții s-au creat, până acum, prin firmele
care au activat aici, peste 600 de locuri de muncă. Suntem facilitatori pentru
dezvoltarea antreprenorială pe orice domeniu de activitate și parteneri
permanenți pentru oamenii de afaceri sau pentru alte domenii
socio-profesionale.
Cât
de primitor este CAEx, această casă a afacerilor din Bacău?
La aceasta întrebare vă pot raspunde chiar
societățile care au închiriat spații pentru evenimente de mai multe ori pe an,
având astfel statutul de clienți fideli. Ei sunt cei mai buni promotori atât
pentru societatea noastră, cât și pentru obiectivul Centrul de Afaceri și
Expoziții Bacău. Multifuncționalitatea spațiilor obiectivului și calitatea dotărilor
asigură din start premisele pentru o întâlnire de business sau profesională de
success.
Afaceri, târguri, expoziții
Ce
putem găsi pe coordonata „Afaceri” la CAEx? Ce este și cât de activ este
Incubatorul de afaceri al CAEx?
În prezent, vin zilnic la activitatea
profesională, la CAEx, peste 450 de angajați, din care majoritatea aparțin unui
important investitor, atras în municipiul Bacău și datorită locației. Dacă ne
referim la afaceri, aș vrea să precizez doar că, prin evenimentele organizate
de noi sau de alte societăți în spațiile administrate de CAEx, s-au deschis mai
multe căi pentru dezvoltarea afacerilor, s-au găsit soluții pentru
antreprenorii locali. Ne propunem, pentru viitor, să oferim firmelor băcăuane
oportunitatea de a se întâlni cu companii din diverse zone ale Europei. Noi
putem să asigurăm cadrul și să facilităm accesul la informație sau la schimburi
comerciale, dar afacerile le încheie firmele. Incubatorul de Afaceri este
adminstrat de ADI Zona Metropolitană Bacău și despre acest lucru vă pot spune
mai multe reprezentanții asociației.
Dar
pe coordonata „Expoziții” ce oferă CAEx?
Domeniile în care societatea noastră
organizează expoziții sunt diverse și acoperă multe din zonele de interes
pentru mediul antreprenorial local și regional. Pentru o bună parte din aceste
domenii au fost organizate de CAEx expoziții în premieră la Bacău. Este foarte
dificil să deschizi piața Moldovei pentru firme din alte zone dezvoltate ale țării,
atât timp cât acestea din urmă nu consideră zona noastră suficient de atractivă.
Pe anumite domenii economice am cumulat componenta expozițională cu partea de
conferințe și consultanță, astfel încât organizarea simultană a acestor două
tipuri de activități, în perioada desfășurării evenimentului, să aducă plus
valoare pentru omul de afaceri și evenimentul expozițional să fie mai atractiv.
Așa cum spuneam, am propus băcăuanilor domenii noi și nu am uitat niciodată să
stimulăm economia locală și să promovam produsul „fabricat în Bacău”.
Ce vor băcăuanii de la un centru de afaceri și expoziții
Ce
manifestări promoționale au prins apetitul băcăuanilor și care dintre domeniile
abordate nu?
Totul depinde de dinamica afacerilor în
domeniul de activitate abordat, de resursele umane existente, de nevoile pieței
locale. Poți identifica nevoile consumatorilor sau poți constata ce nevoi
urmează să aibă consumatorii. Pentru ambele situații trebuie să vii cu soluții.
De asemenea, promovarea noutăților într-un anumit domeniu suscită interesul
publicului în general. Pentru băcăuani domeniile de interes sunt IT-ul,
prelucrările și confecțiile metalice, industria lemnului și a mobilei, construcțiile
civile și industriale, mașinile și utilajele agricole, produsele agroalimentare,
zootehnia și agricultura, confecțiile, domeniul auto și al vehiculelor de
transport marfă, vânătoarea și pescuitul, amenajările interioare, organizarea
de evenimente, petrecerea timpului liber și turismul, expozițiile militare și
de Securitate publică. Cu siguranță, noi am abordat domeniile care prind la
public, sunt căutate și reprezintă un domeniu în trend. Au fost situații când
evenimentele noastre au venit poate prea repede pentru piața băcăuană dar,
întotdeauna trebuie să fie un început și pentru regiunea noastră.
Ce
evenimene organizate la CAEx în primii cinci ani ar putea fi numite memorabile?
Ca organizatori, punem suflet în toate
evenimentele noastre și, din acest punct de vedere, pentru noi fiecare
eveniment este la fel de important.
Ce
vă doriți de la mediul economic băcăuan pentru CAEx?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu