joi, 13 octombrie 2016

CAEx deschide în forță toamna expozițională băcăuană



  • societatea marchează aniversarea a cinci ani de la intrarea ei pe piața evenimentelor promoționale și a afacerilor


Corneliu Pricope
„Expo Agro Moldova”, care se deschide astăzi, 14 octombrie, în Bacău, este primul mare eveniment promoțional organizat la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” în toamna acestui an. Organizatorii ei marchează, astfel, debutul unui ciclu de cinci evenimente care vor încheia în forță anul expozițional 2016. Pentru prima dată la o reuniune de acest gen a agricultorilor va fi prezent și ministrul Agriculturii, motiv pentru care evenimentul capătă o importanță și mai mare pentru fermieri și pentru cei care au, într-un fel sau altul, legătură cu domeniul agriculturii. Despre importanța acestui eveniment și despre forța cu care CAEx încheie anul expozițional 2016 ne-a vorbit directorul general al instituției, Corneliu Pricope.

Deschidem astăzi, domnule director general, Expo Agro Moldova. La ce ediție a ajuns manifestarea, ce va oferi în această toamnă și cine sunt actorii ei, dar și principalii ei invitați?

Evenimentul este deja la ediția a IV-a și ne-am propus să oferim câteva soluții pentru cei care investesc în agricultură și zootehnie, pentru fermieri și producătorii agricoli. Ne dorim, în același timp, să oferim șansa celor ce au afaceri în agricultură și creșterea animalelor să dialogheze cu instituțiile centrale și județene în domeniu, beneficiind în acest fel de prezența domnului ministru al Agriculturii, Achim Irimescu. Evenimentul este organizat de CAEx în parteneriat cu LAPAR – Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România, Camera Agricolă și Oficiul Bacău al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, precum și cu asociații ale crescătorilor de animale atât din Bacău cât și din alte județe din Moldova. Expoziăia va beneficia și de prezența unor importante firme producătoare și distribuitoare de utilaje agricole și tractoare, de produse agricole și agroalimentare, inputuri etc. Vizitatorii care nu dețin un business în domeniu pot veni la expoziție pentru a cumpăra produse alimentare proaspete și tradițonale și pot face degustări culinare oferite de Asociația Crescătorilor de Ovine din județul Bacău. Cei ce au participat la edițiile anterioare cunosc detalii despre acest gen de eveniment, cu un real succes la public.

Cum arată agenda expozițională a CAEx pentru finalul acestui an? Ce preconizați să înscrieți în agenda pentru anul 2017?

Băcăuanii sunt așteptați să ne viziteze la Expo Militar, ediția a III-a, care va avea loc chiar în week-end - ul următor, la Salonul Auto Regional Moldova (28-30 octombrie), la Expo Vânătoare și Pescuit organizată în parteneriat cu ROMSILVA (11-13 noiembrie), la Expo Food, la Vin EST - Bursa Vinului (9-11 decembrie). Mai sunt și alte surprize pentru luna decembrie. Anul 2017 va debuta cu Expo Nunta de Vis, Expo Turism Vacanța 2017 și cu Expo Ambient Design. Pentru restul perioadei din an rugăm cititorii ziarului să studieze site-ul societății, www.caebacau.ro.

Cinci ani în miezul businessului băcăuan și regional

CAEx a împlinit, în luna mai 2016, cinci ani de la înregistrarea sa oficială, iar în luna septembrie abia încheiată s-au marcat cinci ani de la inaugurare. Este o vârstă încă fragedă pentru o asemenea întreprindere sau o dovadă de maturitate?

Practic, am început activitatea în societate la sfârșitul lunii noiembrie 2011. Cred că suntem în ambele situații. Dacă ne raportăm la ciclul de viață al unei societăți, al unei organizații în general, cu siguranță suntem în faza de creștere, de dezvoltare și de maturizare pe piața economică regională, atât în ceea ce privește perioada de timp menționată, cât și dacă ne raportăm la numărul de evenimente în creștere, domeniile abordate, proiectele pe care le propunem comunităților de afaceri sau altor segmente profesionale. Nu în ultimul rând, există o creștere relevantă, de la an la an, atât ca număr de activități derulate în spațiul obiectivului, cât și în ce privește gradul de apreciere al clienților noștri. Dacă mai punem în balanță și activitatea unor organizații cu atribuții similare sau ceea ce se întâmplă în investiții similare la nivel național, vom observa cu ușurință că multe dintre cele situate în prima categorie se află într-un declin pe domeniul expozițiilor, fără a reuși să contrabalanseze prin alte oferte, iar a doua categorie mentionată include multe obiective asemănătoare, construite în țară, care sunt închise. Cu siguranță, segmental de piață pe care activăm nu este ușor și ai parte de concurență acerbă. Pe acest domeniu de activitate conteaza numele pe care îl construiești, seriozitatea, perseverența și modalitățile prin care te faci cunoscut. Contează disponibilitatea, condițiile și facilitățile pe care le pui la dispoziție clienților pentru ca aceștia să se simtă respectați, să își atingă scopul și să revină la noi cu alte evenimente și acțiuni de promovare.

Cât de pregătit este mediul de afaceri băcăuan pentru etalarea calităților lui prin manifestări promoționale? Cât de pregătit este antreprenoriatul din zona Moldova pentru astfel de manifestări?

Mediul de afaceri băcăuan este bine pregătit în acest domeniu, în special companiile mijlocii și mari. De asemenea, mediul de afaceri are o tendință în creștere de perfecționare în acest domeniu. Însă, în ultimii ani a înregistrat o scădere în ceea ce privește investițiile în promovare, respectiv în alocarea unor bugete pentru marketingul societății în general. Banii mai puțini alocați pentru marketing, pentru promovare, înseamnă și o reducere a calității manifestărilor promoționale și o micșorare a numărului de evenimente pe an. ~mi permit să apreciez că zona de vest a țării, zona București – Ilfov, dar și o bună parte a Dobrogei sunt zone cu o dinamică economică,  socio-profesională și culturală mult mai accentuate decât în Regiunea Nord-Est, în general. Ceea ce trebuie reținut în această lume a vitezei, a luptei pentru câștigarea pieței, a internetului, a comunicării pe Facebook și a networkingului online, în general, este că nimic nu poate înlocui interactivitatea dintre oameni și pentru a finaliza un schimb comercial sau un contract este necesar, totuși, să te întâlnești cu partenerii tăi de afaceri, să „simți” produsul și, nu în ultimul rând, să închei afacerea printr-o strângere de mână nevirtuală. Aș mai putea spune că am remarcat două categorii interesante: firme din alte zone ale țării și Europei interesate să intre pe piața noastră și firme locale la început de drum. Ambele categorii doresc să se promoveze intens, să se facă mai cunoscute.

Cât de vizibil este Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov” în mediul de afaceri băcăuan? Dar în cel regional, în Moldova?

Acest aspect îl puteți aprecia dumneavoastră, în primul rând. Noi putem spune că la „ușa noastră” bat tot mai multe firme din țară pentru a organiza evenimente. De altfel, noi suntem cunoscuți și în Moldova, dar și în Republica Moldova, Translivania, București sau Regiunea Sud-Est a țării. Avem clienți foarte mulțumiți care revin la noi. Cred că Centrul de Afaceri și Expoziții este o poartă de intrare pentru orașul nostru, o carte de vizită pentru imaginea municipiului și a județului, apreciată de oameni de afaceri, profesori, medici, ingineri, economiști etc. deopotrivă. Unele participări naționale și internaționale la evenimentele de aici au fost un bun prilej de promovare și de creștere a vizibilității Centrului, dar și a județului, în general.

Cu ochii spre Occident

Vă măsurați cu alte asemenea instituții din România? Dacă da, pe unde vă situați? Aveți un „model” în țara noastră?

Noi ne-am propus să facem lucruri bune și nu să ne măsurăm forțele prin comparație. Așa cum am început să vă răspund și la o întrebare anterioară, sunt centre de afaceri și expoziții construite în țară care nu sunt administrate, sunt închise și nu servesc scopurilor și obiectivelor pentru care au fost construite. În ce privește activitatea unor organizații cu funcțiuni asemănătoare, aici putem vorbi de o agendă destul de interesantă. Este o provocare pentru mediul de afaceri, în general, să se regrupeze, să aprecieze singur dacă se regăsește ca apartenență la unele dintre aceste organizații. Cred că am reușit să transmitem „mesajul de pace” și de dorință de dezvoltare împreună cu toți jucătorii din piață. Vom persevera în continuare. Dorim să captăm credibilitatea comunităților de afaceri și nu numai, să avem parteneri tot mai mulți la evenimentele organizate sub brandul „CAEx”. Creșterea unor indicatori propuși nu fac decât să ne arate că suntem pe drumul cel bun. Cred că în acest moment Bucureștiul poate oferi modele pentru noi, pentru unele tipuri de evenimente. Noi ne propunem, totuși, modele din afara țării, în special din zona Occidentului.

Care sunt principalele atuuri ale CAEx Bacău în sistemul instituțiilor promoționale?

Facilitățile, dotările și logistica oferite clienților noștri, flexibilitatea și imparțialitatea în relaționarea cu toți cei care ne calcă pragul, precum și universalitatea tipurilor de spații pe care le oferim. Nu am uitat sloganul „clientul nostru, stăpânul nostru” și, în același timp, oferim beneficiarilor consultanță, soluții și uneori chiar parteneriate pentru organizarea unui eveniment. Un alt atu specific CAEx este că putem fi și organizatori de evenimente, dar și gazde pentru firmele care doresc să-și organizeze propriile evenimente, oferind spații spre închiriere. Avem o infrastructură generoasă și bine proporționată, o parcare cuprinzătoare, aspect deloc de neglijat și, nu în ultimul rând, o echipă bine pregătită profesional.

Veriga lipsă în peisajul economic regional și local

Care este rolul CAEx în peisajul economic băcăuan și regional?

Rolul CAEx este acela de verigă lipsă pentru peisajul economic local și regional, dacă ne raportăm la perioada anterioară construirii Centrului de Afaceri și Expoziții, când se simțea lipsa acestei verigi. Este locul ce aparține comunității și pe care aceasta îl poate utiliza. La Centrul de Afaceri și Expoziții s-au creat, până acum, prin firmele care au activat aici, peste 600 de locuri de muncă. Suntem facilitatori pentru dezvoltarea antreprenorială pe orice domeniu de activitate și parteneri permanenți pentru oamenii de afaceri sau pentru alte domenii socio-profesionale.

Cât de primitor este CAEx, această casă a afacerilor din Bacău?

La aceasta întrebare vă pot raspunde chiar societățile care au închiriat spații pentru evenimente de mai multe ori pe an, având astfel statutul de clienți fideli. Ei sunt cei mai buni promotori atât pentru societatea noastră, cât și pentru obiectivul Centrul de Afaceri și Expoziții Bacău. Multifuncționalitatea spațiilor obiectivului și calitatea dotărilor asigură din start premisele pentru o întâlnire de business sau profesională de success.

Afaceri, târguri, expoziții

Ce putem găsi pe coordonata „Afaceri” la CAEx? Ce este și cât de activ este Incubatorul de afaceri al CAEx?

În prezent, vin zilnic la activitatea profesională, la CAEx, peste 450 de angajați, din care majoritatea aparțin unui important investitor, atras în municipiul Bacău și datorită locației. Dacă ne referim la afaceri, aș vrea să precizez doar că, prin evenimentele organizate de noi sau de alte societăți în spațiile administrate de CAEx, s-au deschis mai multe căi pentru dezvoltarea afacerilor, s-au găsit soluții pentru antreprenorii locali. Ne propunem, pentru viitor, să oferim firmelor băcăuane oportunitatea de a se întâlni cu companii din diverse zone ale Europei. Noi putem să asigurăm cadrul și să facilităm accesul la informație sau la schimburi comerciale, dar afacerile le încheie firmele. Incubatorul de Afaceri este adminstrat de ADI Zona Metropolitană Bacău și despre acest lucru vă pot spune mai multe reprezentanții asociației.

Dar pe coordonata „Expoziții” ce oferă CAEx?

Domeniile în care societatea noastră organizează expoziții sunt diverse și acoperă multe din zonele de interes pentru mediul antreprenorial local și regional. Pentru o bună parte din aceste domenii au fost organizate de CAEx expoziții în premieră la Bacău. Este foarte dificil să deschizi piața Moldovei pentru firme din alte zone dezvoltate ale țării, atât timp cât acestea din urmă nu consideră zona noastră suficient de atractivă. Pe anumite domenii economice am cumulat componenta expozițională cu partea de conferințe și consultanță, astfel încât organizarea simultană a acestor două tipuri de activități, în perioada desfășurării evenimentului, să aducă plus valoare pentru omul de afaceri și evenimentul expozițional să fie mai atractiv. Așa cum spuneam, am propus băcăuanilor domenii noi și nu am uitat niciodată să stimulăm economia locală și să promovam produsul „fabricat în Bacău”.

Ce vor băcăuanii de la un centru de afaceri și expoziții

Ce manifestări promoționale au prins apetitul băcăuanilor și care dintre domeniile abordate nu?

Totul depinde de dinamica afacerilor în domeniul de activitate abordat, de resursele umane existente, de nevoile pieței locale. Poți identifica nevoile consumatorilor sau poți constata ce nevoi urmează să aibă consumatorii. Pentru ambele situații trebuie să vii cu soluții. De asemenea, promovarea noutăților într-un anumit domeniu suscită interesul publicului în general. Pentru băcăuani domeniile de interes sunt IT-ul, prelucrările și confecțiile metalice, industria lemnului și a mobilei, construcțiile civile și industriale, mașinile și utilajele agricole, produsele agroalimentare, zootehnia și agricultura, confecțiile, domeniul auto și al vehiculelor de transport marfă, vânătoarea și pescuitul, amenajările interioare, organizarea de evenimente, petrecerea timpului liber și turismul, expozițiile militare și de Securitate publică. Cu siguranță, noi am abordat domeniile care prind la public, sunt căutate și reprezintă un domeniu în trend. Au fost situații când evenimentele noastre au venit poate prea repede pentru piața băcăuană dar, întotdeauna trebuie să fie un început și pentru regiunea noastră.

Ce evenimene organizate la CAEx în primii cinci ani ar putea fi numite memorabile?

Ca organizatori, punem suflet în toate evenimentele noastre și, din acest punct de vedere, pentru noi fiecare eveniment este la fel de important.

Ce vă doriți de la mediul economic băcăuan pentru CAEx?

Îmi doresc ca mediul de afaceri băcăuan să fie un partener de încredere pentru noi și să fie participativ la evenimentele noastre sau la cele organizate aici. Astfel, prin promovare, cunoaștere și informație poți progresa, atât individual cât și ca firmă. În același timp, pot să vă spun ce doresc mediului de afaceri băcăuan. Și anume, să ducă marca „fabricat în Bacău” în toate regiunile țării, dar mai ales să fie recunoscut pe piața europeană și mondială. Dacă acest lucru se va întâmpla, cu siguranță balanța comercială va fi pozitivă, iar firmele noastre se vor putea dezvolta. Le doresc să aibă cât mai multe locuri de muncă bine plătite și să contribuie decisiv la dezvoltarea comunității noastre astfel încât județul Bacău să fie competitiv în comparație cu regiunile dezvoltate ale |României. Avem deja exemple locale în acest sens și, prin urmare, putem mai mult decât atât.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu