- obligația se ia sub semnătură de la fiecare angajat
Agenția Națională
de Administrare Fiscală (ANAF) își obligă proprii angajați să semneze că se
angajează să ceară bon fiscal de fiecare dată când cumpără ceva. Conducerea
ANAF a trimis în toate unitățile din propria structură o circulară prin care
reamintește salariaților „obligația legală și datoria profesională și morală de
a solicita bon fiscal la orice achiziție (în conformitate cu prevederile art.1,
alin. 8 din OUG 28/1999)”.
Cel
puțin în Bacău, angajații ANAF evită să comenteze noul exercițiu la care sunt
supuși, dar, neoficial, și surse din sindicat și unii salariați recunosc că
supravegherea modului în care se emit bonuri fiscale este o datorie profesională.
Conform
noii circulare interne, cazurile comercianților care refuză emiterea bonului
fiscal, identificate și semnalate de chiar de angajații ANAF aflați la cumpărături,
trebuie analizate și investigate cu prioritate. Obligația de a respecta prevederile
legale în vigoare este prevăzută și de Codul de conduită a funcționarilor
publici (Legea nr. 7/2004) și de Regulamentul de Ordine Interioară al ANAF, dar
circulara precizează că prin determinarea emiterii bonului fiscal pentru toate
produsele achiziționate, fiecare angajat al ANAF contribuie la creșterea
gradului de colectare, la combaterea evaziunii fiscale și virarea la bugetul de
stat a fondurilor necesare dezvoltării societății, prin urmare și la îmbunătățirea
prestigiului Agenției și individual al său, în calitate de angajat. „Evitarea
solicitării bonului fiscal, în cazul în care comerciantul refuză să îl emită -
se spune în document -, reprezintă o încălcare a unei obligațiuni legale și
cauzează prejudicii evidente intereselor legale ale ANAF, îi știrbește
prestigiul și contravine misiunii instituționale asumte de a colecta impozite și
taxe”.
Pentru asigurarea înțelegerii și asumării acestei obligații
legale, conducerea ANAF a cerut întocmirea de tabele nominale cu titlul „Mi s-a
comunicat conținutul Circularei nr. 989/014.10.2016 și voi solicita bon fiscal
pentru toate bunurile și serviciile achiziționate, conform prevederilor art. 1
alin. 8 din OUG nr. 29/1999”. Tabelele, completate olograf de toți angajații,
cu numele și semnătura, vor fi verificate și arhivate de conducerea fiecărei
structuri din organizarea ANAF, iar Direcția Regională Iași, în cazul
structurilor din județul Bacău, va elabora un raport scris privind modul de
diseminare a Circularei în structurile subordonate și numărul de angajați care
au semnat tabelele nominale până pe 17
octombrie, ora 12,00.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu