Puțini vizitatori la
Târgul de Joburi și Formare profesională - ediția iunie 2016, eveniment care a
avut loc la Centrul de Afaceri și Expoziții „Mircea Cancicov”, din Bacău, timp
de două zile, 24 și 25 iunie, iar firmele participante cred că această prioadă
a anului, în care tocmai s-au închis școlile și au început vacanța și
concediile ar putea fi principalele vinovate. Târgul, organizat de societatea
Centrul de Afaceri și Expozițional (CAEx) Bacău, în parteneriat cu Agenția Județeană
pentru Ocuparea Forței de Muncă și SCC Services România, a oferit peste 2.000
de locuri de muncă - spunea directorul CAEx, Corneliu Pricopie -, dar mulți
vizitatori doar au „prospectat” piața, puțini au venit și cu intenții clare.
Evenimentul s-a adresat persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă sau a unei oportunități de dezvoltare personală și profesională, iar timp de două zile și-a propus să reunească angajatori cu oferte de angajare și oportunități de carieră, centre de formare și instituții organizatoare de cursuri de formare profesională, instituții extrașcolare care furnizează programe și cursuri facultative și instituții de învățământ preșcolar, primar, secundar, postliceal și superior. „Noi avem nevoie și de meseriași în domeniul auto, dar și pentru birouri – mecanici auto, eletricieni, tinichigii, vopsitori, dar și contabili, responsabil de logistică și consultanți în vânzări. Și pentru debutanți și pentru cei cu experiență.” – ne-a spus Bianca Trăistaru, asistent de director pe sectorul HR la Țiriac Auto Bacău
„În prima zi – ne-a declarat, sâmbătă dimineața, Georgiana Spătaru,
specialist în resurse umane în filiala Bacău a companiei Arabesque - fluxul de
vizitatori a fost mai scăzut decât mă așteptam. Nu știu dacă au fost 100 toată
ziua. Noi propunem joburi ca agent de vânzări, șofer, stivuitorist sau
manipulant de mărfuri. La standul nostru au venit 10 -15 solicitanți sau doar
oameni interesați să vadă despre ce este vorba. N-am reușit să adun nume pentru
o bază de date. Au veni și oameni mai în vâstă, dar și din zone mai puțin
dezvoltate. Eu mă așteptam la mai mulți tineri calificați, cu studii superioare
sau în curs de absolvire. Noi putem oferi integrare, în sistem de ucenicie,
pentru cei care încă nu și-au finalizat studiile, angajăm și de pe băncile școlii.
Pe genții de vânzări îi școlarizăm, îi învățăm tot ce trebuie să știe”.
Nu mai puțin de 80 de persoane ar fi vrut să angajeze și BiTES Credit
Management Bacău – un Call Center în limba italiană. „Noi – spunea Mihaela
Grosu, din staff-ul companiei -căutăm persoane care nu au nevoie de experiență în
domeniu. Oferim o perioadă de trainig gratuit timp de două săptămâni,
operatorii fiind plătiți. dar oferim și societăților comercile oportunitatea să
se alăture nouă, să colaborăm și să le venim în ajutor prin servicii de
colectare de date, de formare de baze de date, prin servicii help desk
permanent. Am avut câteva solicitări, în general de la tineri, care ne-au lăsat
CV-uri”.
„Noi reprezentăm
domeniul construcțiilor, care ne așteptăm să aibă o cerere mai mare de locuri
de muncă. Cei care au venit doar s-au interesat, mai puțini am văzut că vor să și
muncească. Tineretul se sperie de munca fizică, iar cei care au experiență caută
mai mult să muncească în străinătate. Am oferit și posturi de conducere, precum
director comercial, contabil șef, dar și pentru muncitori calificați sau
necalificați.”
Iulica
Budău, manager HR la Phoenix Grup Bacău.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu