- Programul oferă, prin joc, sprijin pentru creșterea competențelor sociale, emoționale și de comunicare eficientă la elevi
Cursanții băcăuani, alături de organizatori și de trainerul Claudia Rosin (jos) |
Lions Club „Sf. Gheorghe”,
din Bacău, a organizat primul seminar introductiv din Programul Lions Quest,
intitulat „Cum să devin adult”. Seminarul, la care au participat peste 20 de cadre
didactice din mai multe licee și școli generale băcăuane, a avut o durată de 16
ore și acoperă 25/28 de ore de conținut și metodologie a Programului Lions
Quest – Life Skills. La finalizarea seminarului au participat președintele în
exercițiu al Lions Club „Sf. Gheorghe”, Ovidiu Bîrgu, președintele ales al
clubului pentru mandatul 2015 – 2016, Ioan Catană, past-guvernatorul
Districtului 124 România al Lions Clubs International, Ionel Lupu, Ion Balcan,
directorul Colegiului Național Tehnic „Dumitru Mangeron”, gazda acestui
seminar, și invitați de la Lions Club Moldova Bacău. Trainerul Claudia Rosin
ne-a oferit, cu acest prilej, câteva amănunte despre Programul Lions Quest,
aplicat pentru prima oară în Bacău.
Programul Lions Quest este o
noutate pentru băcăuani, poate și pentru majoritatea românilor. Ce este acesta,
ce își propune să facă?
Lions Quest este un program de dezvoltare și de responsabilizare a
tinerilor și copiilor, structurat pe grupe de vârstă, care oferă sprijin pentru
creșterea competențelor sociale, emoționale și de comunicare eficientă. El
presupune implicarea profesorilor în transmiterea aptitudinilor sociale către
elevi, în scopul reducerii problemelor de comportament și a îmbunătățirii
rezultatelor școlare. Este un proiect implementat în peste 90 de țări, numai de
cluburile Lions. Cursul este finanțat de cluburile Lions, care l-au și adus în
România, și în funcție de solicitări se aplică în diverse locații. În acest an,
deja au fost traininguri la Câmpulung, la Miercurea Ciuc, la Ploiești, la
Suceava, la Cluj-Napoca, la Oradea și Timișoara, iar în această săptămână voi
merge la Bistrița-Năsăud.
Este un program prin care
trec, mai întâi, profesorii.
Cursul Lions Quest îi ajută pe profesori să dezvolte abilități sociale și
emoționale la elevii lor. Este o abordare total diferită, interactivă, în care
profesorii au ocazia să experimenteze pe propria piele ce ar trebui să se întâmple
în clasele lor. Este un curs foarte bine structurat, dar care dă impresia de
libertate, ceea ce ar trebui să se întâmple și în școlile obișnuite, în clasă,
cu elevii. Este o muncă pe care grupul nu o simte. Ei au impresia că ne jucăm,
că râdem, că au libertatea de decizie, dar de fapt, subtil, sunt conduși spre
obiectivele pe care noi le stabilim foarte bine de la început. Lucrăm pe
grupuri de 15 – 24 de persoane și, în general, cum s-a dovedit și la Bacău,
chiar dacă a fost pentru prima dată și chiar dacă la început cursanții au fost
reticenți, s-au bucurat de atmosferă și au ajuns la concluzia că merită ca
această picătură de educație să fie implementată în școlile din care vin.
Căror categorii de profesori
le este adresată metoda?
Se adresează mai ales profesorilor din ciclul gimnazial. Pe această metodă
se poate lucra cu elevi care au cel puțin zece ani. Se poate aplica metoda și în
clasele I – IV, dar acolo învățătorii în general activează grupurile, care sunt
și mai omogene. Dar, dacă punem cărămida bine în clasele V – VIII, treaba
colegilor din licee ar fi mult mai ușoară. Astfel, cursul nostru este cu
aplicabilitate integrală în activitatea didactică obișnuită.
Sunteți, deocamdată,
singurul treiner în acest program din România. S-a ajuns greu la această
creditare?
După șapte ani de pregătiri și de încercări am reușit să avem un trainer
acreditat internațional în România, care sunt eu. Am fost supervizată de
senior-trainerul meu din Olanda. Eu sunt acreditată pentru acest curs din mai
anul trecut. Suntem mai mulți care am pornit pe acest drum, iar eu am fost
primul trainer acreditat. Mă bucur, desigur, foarte mult pentru aceasta, pentru
că eu cred enorm în acest program. Este un program care poate să facă diferența.
Este foarte important să facem ca elevii noștri să cappete personalitate
echilibrată, să poată face diferența nu neapărat între bine și rău, ci mai ales
între dezirabil și indezirabil și să creionăm personalități care să-și asume răspunderea
faptelor lor.
Poate fi comparată această
metodă, acest curs, cu altele?
Eu îmi doresc să nu compar cursul acesta cu nimic și, așa cum au spus și
cursanții de la Bacău, nu suportă comparație. Aici lucrăm efectiv, nu scriem,
nu predăm teorie, este clar un curs cu aplicabilitate practică.
Este o metodă originală?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu