joi, 25 septembrie 2014

Agricola a dublat exportul de semipreparate din carne




Exporturile de semipreparate din carne de la Agricola Bacău au crescut semnificativ în primele opt luni ale anului şi au ajuns la 236 de tone, comparativ cu 98 de tone anul trecut, în aceeaşi perioadă. „Creşterea exporturilor la semipreparate şi produse tip ready-meal în 2014 - spuneLucica Benedic, directorul companiei Europrod, societate din Grupul Agricola - a fost parte a strategiei noastre de dezvoltare, în contextul în care începând cu 2010 piaţa internă a semipreparatelor s-a contractat, stabilizându-se ulterior. Din cele 1.251 de tone de produse semipreparate pe care le-am comercializat pană la 31 august (cu 17% mai mult decât anul trecut), 236 de tone am exportat către partenerii noştri externi. Anul acesta am adăugat în portofoliul clienţilor deja existenţi, din Anglia şi Olanda, clienţi de pe pieţele din Franţa şi Danemarca, astfel încât am reuşit să creştem cantităţile exportate cu 140%”
Lucica Benedic
Pentru Europrod, cifra de afaceri corespunzătoare primelor 8 luni se ridică la 18,4 milioane de lei (cu 14% mai mult faţă de primele opt luni din 2013), din care exporturile reprezintă 20%. „Luna septembrie o vom încheia cu vânzări de 165 de tone de semipreparate şi produse ready-meal, din care 35 de tone către partenerii externi. Dorim în continuare să dezvoltăm parteneriatele externe şi acţionăm în acest sens. Cât priveşte piaţa internă, ne confruntăm în continuare cu efectele diminuării puterii de cumpărare resimţite mai acut din 2010 încoace, care induc consumatorilor din România o percepţie uşor diferită a raportului calitate – preţ. Preţul este în continuare un criteriu important în alegerea produselor ready-meal, iar poziţia de top în această categorie nu se menţine uşor. Tocmai de aceea, păstrând calitatea produselor, mizăm pe inovaţie, una dintre cele mai puternice caracteristici ale brandului Agricola şi pe diversitatea gusturilor şi cerinţelor din această piaţă” - a adăugat Lucica Benedic.
Astfel, ca urmare a rezultatelor unor teste de gust, au fost redefinite reţetele pentru Nuggest și Cordon Bleu de Pui Agricola - produse congelate tip ready-meal cărora le-a fost redesenat şi ambalajul (cutie personalizată), fiind îmbogăţite informaţiile nutritive şi sugestiile de pregătire. De asemenea, Şniţelul de pui Agricola ambalat la pungi personalizate de 640 de grame, dedicat operatorilor HoReCa, a fost îmbunătăţit atât în ce priveşte gustul, cât şi din punct de vedere al aspectului exterior, la sugestia clienţilor Europrod. Se află în pregătire o gamă de trei sortimente de produse ready-meal refrigerate (Şniţel, Nuggets, Cordon Bleu de pui) ambalate la tăviţă, cu un gramaj de 200 grame şi un preţ la raft de până la 7 lei, special pentru clienţii noştri din retailul modern. De asemenea, ne gândim şi la o gamă de mixuri de legume cu carne, congelate, gătite deja, care trebuie doar încălzite, ambalate la tăviţe de 300 g, cu un preţ de până la 10 lei la raft.
Europrod îşi propune să ajungă, până la sfârşitul anului 2014, la o creştere de 10% a volumelor vândute, respectiv de 12% a cifrei de afaceri comparativ cu anul trecut.

Un comentariu: