miercuri, 2 mai 2012

Proiect pentru pregătirea personalului camerelor de comerţ


Echipa de conducere şi personalul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) din Bacău au participat, prin intermediul proiectului "Schemă inovativă de adaptabilitate specifică sistemului cameral românesc", la trei categorii de acţiuni de perfecţionare profesională. Activităţile au avut loc în organizarea CCI Braşov, respectiv CCI Vâlcea, în luna aprilie. Este vorba de cursul "Managementul şi organizarea muncii", destinat echipelor manageriale de la camerele de comerţ şi industrie din întreaga ţară, dar şi de schimburile de experienţă şi bune practici, pe temele “Camerele în relaţiile cu clienţii / terţii”, “Proiecte de finanţare pentru terţi”, “Facilităţi oferite firmelor de natura ajutorului de minimis” şi “Servicii pentru sustenabilitatea financiară a camerelor de comerţ”. De asemenea, a fost organizată Instruirea "Tutoriat în CCI - uri" în vederea formării personalului din camerele de comerţ prin activitatea de tutoriat (training on the job). Acestea au fost organizate după cursul de specializare în ocupaţia de "Consultant cameral", desfăşurat la Slănic Moldova, şi după Schimbul de experienţă şi bune practici, desfăşurat în Bacău, pe temele Reprezentarea şi apărarea intereselor membrilor - funcţia consultativă (organizarea de târguri şi expoziţii; organizarea de cursuri). "Activităţile, care au fost organizate în plen şi pe ateliere - ne-a informat Mihai Tulbure, directorul general al CCI Bacău -, au avut un pronunţat caracter interactiv şi au permis participanţilor să prezinte exemple de bune practici din sistemul cameral şi să pună bazele unor acţiuni comune viitoare între camerele de comerţ şi industrie participante. Vizitele care au avut loc la centrele de afaceri şi expoziţii, dar şi la unităţi reprezentative, au permis cunoaşterea modului de relaţionare cu firmele, modalităţile de rezolvare a problemelor cu care se confruntă agenţii economici în activitatea lor, dar şi în relaţiile cu autorităţile".
Propunerile cuprinse în formularele de "bune practici", "acţiuni comune" şi "chestionare de evaluare", împreună cu cele rezultate în discuţiile dintre conducerile camerelor participante, vor face obiectul unor demersuri (memorii, intervenţii, întâlniri etc.) întreprinse de Sistemul Cameral, în vederea îmbunătăţirii activităţii camerelor.
Proiecteul este finanţat prin POSDRU 2007-2013, cofinanţat din Fondul Social European şi derulat de Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în parteneriat cu CCI Bacău, Braşov, Prahova, Satu Mare şi Vîlcea, Universitatea de Vest Timişoara, Escola Profissional Cristavao Colombo (Portugalia) şi MONDIMPRESA - agenţie a Uniunii Camerelor de Comerţ din Italia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu