luni, 13 februarie 2012

ORC promite înregistrarea unei firme în numai trei zile

Oficiul Registrului Comerţului Bacău
Înfiinţarea unei firme în Registrul Comerţului are loc, de acum, în numai trei zile - a anunţat, la sfârşitul săptămânii trecute, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC). Aceasta este posibil după ce a fost pus în funcţiune noul sistem informatic integrat realizat în proiectul "Servicii on-line (de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat".

Înregistrarea va parcurge trei etape: înregistrarea cererii de înmatriculare; soluţionarea cererii de înmatriculare; eliberarea documentelor prevăzute de lege.
De asemenea, noul sistem informatic integrat permite agregarea uniformă şi coerentă a datelor ONRC într-un sistem unitar la nivel naţional, fiind create premisele interconectării cu celelalte sisteme de la nivelul Uniunii Europene.
Prin acest proiect, Oficiului Naţional al Registrului Comerţului pune la dispoziţia persoanelor interesate, portalul de servicii online https://portal.onrc.ro. În vederea accesării acestui portal, fiecare utilizator trebuie sa-şi creeze un cont. După crearea contului, utilizatorul poate avea acces gratuit sau contra cost, în funcţie de tipul serviciului, la serviciile de înregistrare online. Manualul de utilizare a sistemului online de înregistrare a cererilor poate fi accesat pe această adresă de internet, unde pot fi consultate ghidurile de completare a formularelor de la  Registrul Comerţului.
ONRC şi ANAF au dispus măsuri pentru simplificarea formalităţilor administrative, astfel încât cererile de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social sunt preluate de oficiile registrului comerţului odată cu cererile de înregistrare având ca obiect înmatriculări / schimbări de sediu social şi vor fi transmise administraţiilor finanţelor publice, alături de actele doveditoare ale dreptului de folosinţă, astfel cum au fost depuse în susţinerea cererilor de înregistrare adresate oficiilor registrului comerţului. Prin urmare, solicitanţii nu se mai adresează administraţiilor finanţelor publice, pentru obţinerea certificatelor pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi a adeverinţelor privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social, acestea urmând a fi obţinute prin intermediul oficiilor registrului comerţului.
În această perioadă, este o creştere semnificativă a numărului de solicitări la Registrul Comerţului, pentru că Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit a anunţat deschiderea sesiunilor pentru depunerea proiectelor de investiţii prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală, Măsura 141 - "Sprijinirea fermelor agricole de semisubzistenţă", iar volumul cererilor de înmatriculare a persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale a crescut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu