sâmbătă, 26 februarie 2011

Dacă UE ridică restricţia la carnea de porc: Agricola iese la export cu Salam de Sibiu

Angelica Bobouţanu Şmil:
Investim doua milioane de lei
pentru  Salamul de Sibiu
  • Grupul Agricola a depăşit 42% cotă de piaţă la acest produs, în România

Compania Agricola Bacău ar putea ieşi, în acest an, la export cu produsul "Salam de Sibiu", dacă Uniunea Europeană va ridica restricţia impusă la carnea de porc - a anunţat Angelica Bobouţanu Şmil, directorul societăţii Salbac, care face parte din Grupul Agricola. Salamul de Sibiu Agricola a atins, în perioada decembrie 2010 - ianuarie 2011, o cotă de piaţă de 42,1% din punct de vedere valoric (39% în volum) în total segment Salam de Sibiu comercializat în România (potrivit MEMRB Romania - companie care furnizează informaţii despre vînzările de retail pentru diverse categorii de produse de consum). "În luna decembrie - spune Angelica Bobouţanu Şmil -, am vîndut o cantitate record de Salam de Sibiu pentru noi. În anul 2010, Salbac a înregistrat o creştere totală de 27% a volumelor de mezeluri şi specialităţi vîndute şi de 31% în valoare. Consider că este o performanţă a echipei noastre de la Salbac şi e de ajuns să dau cîteva exemple: Salamul de Sibiu este lider de piaţă în segmentul său şi continuă să crească uşor (mai ales în condiţiile în care piaţa a scăzut anul trecut), Crenvurştii Agricola au înregistrat creşteri ale vînzărilor de 49% în volum (de 6 - 7 ori mai mult decît ritmul pieţei), iar Salamurile fierte afumate au înregistrat creşteri de 15% (dublu faţă de piaţă) şi am lansat cu succes şi Cârnaţii Sticks".
Grupa salamurilor crude uscate de la Agricola au avut cele mai mai creşteri în 2010, respectiv plus 47% în volum, pe o piaţă care a scăzut cu cîteva procente. Agricola deţinea, anul trecut, o cotă de piaţă valorică de 11,7% în categoria "produse crude uscate".
Sortimentul cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola, a avut, în 2010, o evoluţie crescătoare, de la luna la lună, şi a ajuns pe poziţia de lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România (poziţie adjudecată în iunie 2009), cu o cotă de piaţă valorică de 42%, detaşat faţă de ceilalţi producători. "Pentru anul 2011, ne-am planificat creşteri ale vînzărilor de 18%. Ne vom focusa în continuare pe Salamul de Sibiu şi grupa de crenvurşti şi vom lansa cîteva mezeluri crude uscate noi pentru HoReCa şi vitrinele asistate. Avem în vedere şi cîteva investiţii absolut necesare, de aproximativ două milioane de lei, pentru un proiect de extindere cu încă trei tunele de afumare, pentru Salamul de Sibiu. De asemenea, intenţionăm să extindem cît mai mult, pe verticală, implementarea sistemului de management al performanţei, deoarece sistemul de motivare a angajaţilor îşi arată deja roadele" - a precizat directorul Salbac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu