marți, 23 august 2016

Aerostar se extinde în Iași



  • compania are nevoie să se dezvolte și negociază construirea unui hangar pentru reparații la avioane Boeing și Airbus acolo unde a găsit un aeroport pe măsură

Compania Aerostar ar putea construi o unitate de mentenanță pentru avioane din familiile Boeing 737 și Airbus 320 în Iași, unde a găsit, se pare, înțelegere pentru concesionarea unui teren de circa un hectar pentru construirea unui hangar. Negocierile dintre Aerostar și Consiliul Județean Iași au ajuns într-un stadiu avansat, ceea ce se mai așteaptă acum fiind doar o hotărâre în acest sens a Consiliului Județean.

Negocierile de la Iași au fost făcute publice luni, 23 august, de Ziarul de Iași, care inserează două declarații ale președintelui Aerostar, Grigore Filip. A doua zi, președintele companiei băcăuane nu a mai fost disponibil pentru presă pe acest subiect, motivând că era „într-o ședință”. „Hangarul pe care vrem să-l dezvoltăm la Iași – a spus, pentru publicația ieșeană, Grigore Filip - va permite lucrul simultan la trei avioane. Aici, la Bacău, avem două hangare și simțim nevoia să ne extindem cu un al treilea hangar. Având în vedere accesul pe care l-am dobândit la piață, cu siguranță trebuie să ne extindem, iar orientarea noastră a fost să mergem pe altă locație. Aeroportul Iași e un aeroport convenabil din punctul nostru de vedere, nu e departe nici de Bacău, forță de muncă din Iași calificată se poate găsi“.
Hangarul din Iași ar putea fi construit în circa un an – a precizat Grigore Filip. Iar forța de muncă necesară va fi pregătită între timp. Astfel, speranța primelor lucrări în noul hangar ar putea să apară înr-un an-doi.

De ce nu în Bacău?

Pista aeroportului din Iași
Prima întrebare care apare vizavi de hotărârea Aerostar este, evident, de ce compania nu se dezvoltă „la bază”, în Bacău. Domnul Grigore Filip nu a fost disponibil, ieri, pentru a da un răspuns oficial, dar pentru că informații obținute „pe surse” arătau de mai mult timp că Aerostar ar fi negociat inițial concesionarea unui teren în Bacău pentru hangarul de care are nevoie și nu a ajuns la nicio înțelegere cu autoritățile locale, i-am solicitat președintelui Consiliului Județean, Sorin Brașoveanu, o opinie în acest sens.
„Nu e vorba de o astfel de neînțelegere – a spus Sorin Brașoveanu. Aerostar are nevoie acum să-și dezvolte producția și caută cea mai bună variantă. Pentru avioane mari, de tipul Boeing sau Airbus, e  nevoie de un aeroport cu o pistă pe măsură. Or, în Bacău abia acum se lucrează la așa ceva. Aerostar își dorește dezvoltarea în Bacău și o va realiza când vor fi condiții aeroportuare. Ceea ce putem face noi, Consiliul Județean, este să sprijinim pregătirea forței de muncă de care are nevoie compania. Ne gândim la un parteneriat între cele două universități băcăuane, cu Inspectoratul Școlar, respectiv cu Ministerul Educației, pentru următoarele promoții de viitori specialiști în întreprinderea din Bacău.”  

Aerostar se află în topul producătorilor mondiali din aviație





Aerostar este, în prezent, un producător semnificativ pentru industria globală de aviație, în aviația civilă unde nu era până acum. „E greu să zbori cu un avion din familia Airbus 320, fabricat în ultimii 15 ani, care să nu aibă în el ceva făcut la Aerostar – declara, cu puțin timp în urmă, președintele companiei. Livrăm, anual, 6-7 milioane de piese și subansamble de avion. Dintre cele 42 de avioane Airbus din familia 320 livrate lunar, cel puțin 30 au subansamble semnificative de pe aripă fabricate la Bacău”.

Acum trei luni, la Toulouse, capitala Airbus, Aerostar a primit o distincție ca furnizor de piese și subansambluri de structură aeronautică. Practic, dintre cei 3.000 de furnizori întreprinderea din Bacău a avut un punctaj pentru locul al treilea la categoria la care se încadrează (pentru livrarea promptă, calitatea execuției și situația economică a firmei). Iar acum o lună, la Târgul internațional Farnborough a primit distincția de cel mai bun furnizor al anului de subansamble și elemente de structură al firmei GKN, al doilea producător mondial de aviație după fabricantul Spirit de avioane Boeing (pentru livrări la timp, pentru zero defecte, echilibru și stabilitate a firmei).

Aeorstar are o poziție deosebită în domeniul ei și are posibilități de creștere. Plasarea în topul producătorilor îi dă speranțe de angajamente din ce în ce mai mari în această industrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu