miercuri, 9 septembrie 2020

„Dedeman” între primele 18 branduri românești


Brandul „Dedeman” s-a clasat pe locul al 18-lea în BrandRo - Top 50 branduri românești, realizat și în acest an de Unlock Market Research, prezentat de revista „Biz”. Este singurul brand băcăuan prezent în acest top. Brandul Dedeman a rămas pe același loc în top, comparativ cu ediția de anul trecut a acestuia.

„Biz” analizează De 11 ani cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală.  Într-un an special, așa cum este acesta, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor.
BrandRo măsoară puterea mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de consumatori, fără a lua calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 600 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populației între 18 și 55 de ani.
Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reușește să-și mențină poziția în top, indiferent de fluctuațiile socioeconomice specifice ultimilor ani.
„Schimbările pe care le-am trăit în acest an – au apreciat organizatorii - au afectat și raportarea la mărci, în special la cele românești. Primele semne se văd chiar la nivel de importanță a diferitelor categorii în viețile consumatorilor: produsele de igienă se plasează pe locul 1 în orice coș de cumpărături, comerțul online devine tot mai căutat și pare că orice produs «de casă» capătă o importanță pe care nu o avea până acum. Dar schimbările nu sunt doar la nivel funcțional, sunt și în atitudinea față de branduri. Au fost foarte apreciate mărcile care s-au implicat social, care au încercat să ajute și care au luat măsuri de responsabilizare, cele care i-au făcut pe oameni să aibă încredere în ei. Totodată, a existat o reîntoarcere către produsele locale și micii producători, în special în zona de alimentație.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu