- spune Cristian-Aurelian Ciubotaru, candidat la funcția de primar al orașului-stațiune Târgu Ocna
Administrator
Public la Primăria orașului stațiune Târgu Ocna, din 2012 până în prezent, Cristian-Aurelian
Ciubotaru este unul dintre cei mai cunoscuți locuitori ai orașului-stațiune.
Mulți dintre concitadinii săi își amintesc și de perioadele în care a fost
economist la una dintre fabricile orașului, dar și funcționar public la
Primărie și șef de birou în această instituție sau economist la Secția Târgu
Ocna a Companiei Regionale de Apă Bacău. Cu o astfel de experiență în
coordonarea treburilor administrative ale orașului, Cristian-Aurelian Ciubotaru
s-a hotărât să candideze la funcția de primar din partea Partidului Social
Democrat (PSD).
Administratorul
public al orașului este, evident, un om foarte cunoscut. Oamenii îi cunosc,
însă, mai ales portretul oficial, dar mulți dintre alegători vor întotdeauna să
știe și mai multe despre candidații pe care ar vrea să-i voteze. Așadar, cine este
omul Cristian-Aurel Ciubotaru?
Sunt
un om în vârstă de 48 de ani, născut și crescut în acest oraș și hotărât să
rămână totdeauna aici. Aici am urmat primii ani de școală, pe care i-am
continuat cu studii liceale la Bacău, în profilul aeronautică și specializare în
electronică. Pentru că după 1989 industria începuse să fie în declin, deși îmi
doream o carieră de inginer mi-am schimbat opțiunea spre o carieră în domeniul
economic. Am urmat cursurile Universității „George Bacovia”, din Bacău, la specializarea
„Contabilitate și informatică de gestiune” și am finalizat examenul de licență la
Facultatea de științe economice a Universității „Al. I. Cuza”, din Iași.
Când
m-am căsătorit, m-am întors acasă, la Târgu Ocna. Am format o familie, soția
este tot economistă și avem două fiice. Prima este în anul al doilea al Facultății
de Electronică și Telecomunicații, la Politehnica București, iar a doua este absolventă de gimnaziu, cu o medie de top.
Ce
ați câștigat din experiența de funcționar public la Târgu Ocna și cum vedeți
acum principalele probleme care mai trebuie rezolvate în acest oraș?
În
anul 2001 am început să lucrez în administrație la Primărie, ca funcționar
public, unde m-am specializat în resurse umane. Permanent m-am dezvoltat și am
învățat că cel mai important este spiritul de echipă, de comunicare, de implicare
în viața socială, de a încerca totdeauna să lămurești pe cineva aflat în
căutarea unor răspunsuri sau soluții. Am descoperit că viziunea este foarte
importantă, că Primăria este un organism în continuă schimbare și adaptare la
nevoile oamenilor, că orice decizie sau atitudine trebuie să vină în sprijinul
cetățeanului, a agenților economici și instituțiilor. Am înțeles că trebuie
găsite totdeauna soluții legale, dar
care să și satisfacă nevoile celor care ni se adresează.
Am
fost implicat în toate proiectele de dezvoltare ale orașului, gestionate în
această perioadă de administrația locală. Aceasta m-a mobilizat și mai mult, am
încercat să fiu profesionist, mai determinat, mai riguros.
Astfel
de ambiții și convingeri v-au adus din nou la școală.
Pentru
a înțelege și mai bine sistemul și a găsi soluții la problemele administrative
am urmat cursurile de Master în specializarea Guvernare modernă și dezvoltare locală, în Școala Națională de Studii Politice și Administrative
București, dar și la Universitatea „George Bacovia”, la specializarea „Gestiunea resurselor în administrația
publică”. În acea perioadă, foarte multe proiecte au prins rădăcini, am
coordonat și am avut atribuții în toate domeniile de relaționare a unei primării:
urbanism, tehnic, investiții, asistență socială, politici fiscale, de taxe și
impozite locale.
În
2010 am urmat și absolvit studiile postuniversitare în specializarea „Managementul carierei în asistența socială”, la Universitatea „George Bacovia”.
V-ați
reîntors la Primărie, cu forțe noi.
Dar
și în noi încercări pe care ni le-a pus viața în față. Cea mai mare încercare
prin care am trecut a fost în anul 2005, când datorită fenomenelor puternice
meteorologice orașul Targu Ocna a fost inundat și a suferit pagube materiale
enorme. Echipa de conducere de atunci, alături de colegii funcționari și de toți
locuitorii, ne-am mobilizat spre a înlătura efectele și a relua viața în condiții
normale. Au fost atunci două luni de foc, cu puține ore dormite.
În
perioada 2008-2011 am reluat activitatea de funcționar public, ca șef de birou,
și am coordonat Biroul de resurse umane, salarizare, managementul calității și
tehnologia informației, un departament interesant, implicat în organizarea și
gestionarea curentă a funcțiilor publice. În lucrul cu colegii și pentru colegi
am pus dăruire, empatie, respect și am contribuit în dezvoltarea carierei
profesionale a multora.
Din
2012 sunt administrator public și am vrut să arăt ce reprezintă această funcție
și care sunt prerogativele ei.
Ce
obiective principale aveți în programul de viitor primar al orașului Târgu
Ocna?
Știu și pot să continui proiectele începute! Știu și
pot să dezvolt noi proiecte! Sunt proiecte frumoase, în care am pus suflet și care
cu siguranță vor schimba fața orașului, vor crește gradul de confort al tuturor
locuitorilor și sunt convins că direcția pe care se dezvoltă orașul – oraș stațiune turistică balneoclimatică -
va face ca Târgu Ocna să fie un punct important pe harta turistică și balneară
a României. Dar sunt convins că întotdeauna este loc și de mai mult și de mai
bine. De aceea, am în vedere că orașul are nevoie și de o nouă abordare, de o
deschidere către proiecte inovative, bazate pe noile tehnologii, pe conceptul
de oraș inteligent, pe dezvoltarea unor aplicații care să contribuie la un grad
de confort și satisfacție a locuitorilor și a turiștilor care aleg vacanța în
Târgu Ocna.
Viziunea mea despre conducerea destinelor
acestei comunități, este prezentată pe 4 direcții principale: 1. Satisfacerea
nevoilor de bază pentru cei care dețin proprietăți în oraș, 2. Creșterea stării
de confort și de siguranță în spațiul citadin, 3. Satisfacție, relaxare și
protejarea mediului, 4. Turismul – motor de dezvoltare locală și
regională.
Cum
trebuie să fie, domnule Ciubotaru, un primar de oraș ?
Un
om bine pregătit, cu o experiență economică sau administrativă și, cel mai
important, cu calități și spirit de echipă, cu abilități manageriale.
Un
primar trebuie să știe să pună în valoare expertiza aparatului de lucru al
primăriei. Să fie deschis la tot ce înseamnă nou și SMART în evoluția firească
a comunității. Să fie un comunicator excelent, un liant între aparatul
Primăriei, Consiliul Local și organismele sau diversele entități private sau de
stat a căror experiență și proiecte de succes pot fi aduse și implementate și
în comunitatea pe care o reprezintă. Primarul, ca și mecanismul de funcționare
a primăriei, trebuie să-și canalizeze efortul pentru creșterea gradului de
confort citadin, pentru asigurarea permanentă a utilităților publice spre
satisfacția comunității.
Eu,
o atenție deosebită doresc să o îndrept către mediul antreprenorial din zonă,
cel care este motorul economiei, generatorul de plusvaloare, creatorul de
locuri de muncă. Aleg să urmez exemple de bune practici ale altor comunități,
cu facilități care pot fi acordate antreprenorilor.
Știu
să coordonez echipe de oameni, să fac echipă cu specialiștii, tehnicienii,
colaboratorii, astfel încât toate proiectele să fie finalizate, iar altele pe
care le întrevăd să le inițiez. Sunt determinat, sunt hotărât!
De
aceea, cred cu tărie, că alături de oamenii de bună credință, corecți, morali,
adevărați cetățeni ai comunității si împreună cu echipa PSD putem reuși.
Vreau
să duc o politică deschisă, a dialogului cu toate părțile interesate, și
consider critica constructivă drept o oportunitate pentru mine.
Sunt mândru că sunt târgocnean și pornesc la
noua provocare cu Credință și Încredere!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu