Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bacău |
Peste
1.100 de contribuabili băcăuani la bugetul statului au solicitat până acum
facilități fiscale sub forma anulării obligațiilor accesorii permisă de Ordonanța Guvernamentală (OG) nr. 6/2019 – ne-a informat
purtătorul de cuvânt al Administrației Județene a Finanțelor Publice, Andrei
Anghel. Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește celor care înregistrează
obligații fiscale principale restante la 31.12.2018 că pot beneficia de o întreagă
serie de facilități fiscale.
Una dintre facilitățile permise de OG 6/2019 este anularea în totalitate a obligațiilor accesorii. În țară,
până la finele celei de a doua decade a lunii noiembrie au depus
notificări/cereri de anulare a obligațiilor accesorii 38.026 de contribuabili.
Pentru accesarea facilității fiscale „anularea obligațiilor
accesorii”, până la 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condițiile
impuse de lege, respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu
scadențe până la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și
accesorii cu termene de plată între 0.01.2019 și 16.12.2019.
Anularea obligațiilor accesorii nu este condiționată de notificarea
privind intenția de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este
obligatoriu să fie depusă, până la 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens
la organele fiscale competente.
Prin achitarea voluntară a obligațiilor bugetare principale
restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și
accesorii cu termene de plată între 1.01.2019 și 15.12.2019, se pot anula
obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la
31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra
tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru recuperarea
acestor obligații.
Cererea
de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă și fără a fi
necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent, prin serviciul
„Spațiul privat virtual”.
Informații
suplimentare se pot obține utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina
de Internet www.anaf.ro și Serviciul de asistență telefonică a
contribuabililor – Call-center, la nr. 031.403.91.60.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu