·
locatarii bănuiesc
că apa ar veni din lacul Insulei de Agrement, deși nivelul apei a scăzut în lac
Subsolurile unor
blocuri de locuințe din cartierul vecin cu societatea Subex (fabrica șuruburi)
din Bacău sunt în continuare inundate. Fenomenul persistă de circa trei
săptămâni, iar locatarii din zonă cred că apa vine printr-o infiltrație în sol
apărută după lucrările de decolmatare a lacului de Agrement din apropiere. De
la 1 septembrie albia lacului a început să fie umplută din nou cu apă. Lacul de
Agrement se află în grija Administrației Bazinale de Apă (ABA) Siret, cu sediul
în Bacău, care a scăzut deja nivelul apei cu 50 cm.
„Lucrările de la Insula de Agrement sunt de vină –
crede în continuare unul dintre locatari, Constantin Badea. Alături de blocul
nostru este săpată fundația unei noi construcții. Groapa este și ea inundată,
însă constructorii folosesc pompe care scot mereu apa, iar ei lucrează în
continuare la fundație. Eu cred că la Insulă s-a săpat mai jos decât trebuia,
la decolmatare, și nu trebuia”.
Situația este în continuare monitorizată de ABA
Siret – spune purtătoarea de cuvânt a companiei, Georgiana Cernat. Chiar
locatarii spun că duminica trecută a mai trecut cineva pe la ei și a intrat în subsolurile
inundate. Cei de la ABA Siret spun că infiltrația ar putea fi și din pânza
freatică, dar compania continuă să scadă nivelul de apă în lac. „Operațiunea
aceasta – a precizat Georgiana Cernat – durează un anume timp. Nici lacul nu
a fost umplut imediat, ci treptat, în
circa două săptămâni. Acum nivelul apei a scăzut cu 50 cm, dar continuă
scăderea. Și monitorizăm situația, până ne lămurim și noi ce se întâmplă”.
Blocurile inundate și alte construcții din zonă au
fost ridicate, practic, în fosta albie a Bistriței, iar apă în subsoluri ar
putea veni și de acolo – după unele opinii. Unii locuitori din cartier își
aminteau situații similare apărute încă de acum 10-15 ani. „Și pe șantierul
viitorului magazin Cora – spunea unul dintre ei -, când au fost făcute săpături
pentru fundație și subsol, a apărut apa”.
ABA
Siret a transmis că, pentru a veni în sprijinul populației, în instituție
funcționează non-stop un dispecerat. Persoanele care doresc să sesizeze
probleme sau să solicite informații o pot face la numărul de telefon
0234-515466 sau la e-mail dispecer@das.rowater.ro.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu