Anii în care ambalajele superbe ale unor
produse occidentale ne luau ochii au trecut cam de mult. Și producătorii de la
noi au înțeles că ambalajul face comerțul.
Dar calitatea produsului ambalat atât de
frumos cum e?
Tot cu ani buni în urmă beam și mâncam fără
noimă cam tot ce cumpăram. Erau, desigur, și atunci precepte nutriționiste,
medicale, însă fără o asemenea cultură (sau mai degrabă educație) cine le lua
în seamă? Acum lucrurile parcă s-au mai schimbat și „cântărim” mai mult ceea ce
băgăm în gură. Cine se mai gândea că fructele și legumele românești vor ajunge
preferatele românilor, după invazia produselor similare din Occident, frumoase,
grase, dar parcă umflate cu pompa?
Deziluzia mare a apărut mai ales când s-a
constatat că una mănâncă occidentalul și alta îngurgităm noi. Adică aceeași
categorie de produse la noi ajung în ambalaje la fel de ochioase, la fel
etichetate, dar altfel preparate.
Zilele
acestea, aflăm de la Protecția Consumatorilor, după ce 128 de produse fabricate
în țările Uniunii Europene tocmi au fost verificate și la noi și la ei, s-a
constatat că numai 79 erau la fel. Iar din cele 79 aproape un sfert erau
diferite în compoziție și proporția de ingrediente, dar și la declarația
nutrițională.
Deci, acum
supoziția e o știre oficială!
Iar
inspectorii dau 12 exemple de astfel de produse, între care celebrele ciocolata
Milka, iaurtul Danone Activia Nature, baza de mâncare Knorr Cub de pasăre,
sucul Fanta și cafeaua Nestle 3 în 1.
Interesant
(sau, de fapt, obișnuit) este că unele produse sunt fabricate în România sub
mărcile celebre mondiale menționate.
Păi, să ne mai mirăm?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu