Contractul pentru Varianta
rutieră de ocolive a municipiului Bacău (Centura rutieră) a fost semnat, sâmbătă,
22 decembrie, la Centrul de Afaceri și Expoziții. Pe document și-au pus semnăturile
directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii
Rutiere, Narcis Neaga, și reprezentantul Asocierii Spedition UMB – Tehnostrade Bacău,
constructorul centurii rutiere. Contractul
are o valoare de peste 668 de milioane de lei (echivalentul a 142 de milioane
Euro), fără TVA.
La
eveniment au fost prezenți ministrul Transporturilor, Lucian Șova, senatorul Dragoș
Benea, primarul Cosmin Necula, subprefectul Valentin Ivancea și parlamentari de
Bacău.
Varianta
de ocolire a municipiului Bacău va avea o lungime de 30,8 km, din care 16,269
km vor fi construiți la profil de autostradă, iar finanțarea va fi asigurată
din fonduri europene. Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade, firme sub administrarea omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu, va proiecta și va construi această Varianta în termen de 36 de luni, din care 6 luni sunt alocate proiectării, iar 30 de luni execuției lucrărilor. Antreprenorul va oferi, de asemenea, o garanție a lucrărilor de 7 ani.
Pe unde va trece
Varianta de ocolire a Bacăului
Varianta
de ocolire va traversa lunca dintre râurile Siret și Bistrița și zonele
administrativ teritoriale ale comunelor Luizi, Călugăra, Sărata, Nicolae
Bălcescu, Letea Veche, Săuceşti, Iteşti şi Hemeiuş.
Pe
traseu vor fi construite 12 poduri și pasaje, precum și un nod rutier la
intersecţia cu DN 2F, care va asigura atât accesul spre și dinspre autostradă,
cât și legătura cu Centrul municipiului Bacău.
Lucrarea
este amplasată la sud, la est şi la nord de Bacău şi presupune realizarea unui
sector comun cu traseul Autostrăzii Moldova, a unor conexiuni cu DN 2 la sud și
la nord de municipiu și a unor conexiuni cu DN 15 și cu DN 11, la vest.
Varianta
ocolitoare va facilita legăturile între localităţile aflate în vecinătatea Bacăului,
inclusiv pe DN2F, DN 2G, DJ 119 şi DJ 207F.
Prin construcția acestei Variante
de ocolire se dorește în special devierea traficului greu în afara zonei
urbane, ceea ce va duce la fluidizarea traficului din zonă, reducerea
degradării arterelor existente în municipiu, reducerea semnificativa a poluării
și creșterea gradului de siguranţă rutieră.
„Băcăuanii
au de acum un nou motiv de bucurie, iar eu trebuie să le adresez mulțumiri
colegilor parlamentari și ministrului Lucian Șova împreună cu care am reușit să
facem acest proiect posibil. Noi toți avem o foaie de parcurs pe care trebuie
să o respectăm, iar până acum am atins, chiar dacă uneori cu întârziere,
obiectivele stabilite.”
Dragoș Benea, senator de Bacău
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu