Cele patru oferte
depuse pentru unul dintre cele mai
importante proiecte de construcție așteptate în Bacău, „Varianta de ocolire a
municipiului”, cunoscută drept „Centura rutieră a Bacăului”, au intrat în etapa
de calificare conform criteriilor impuse de organizatorul licitației.
Ofertele au fost depuse de Asocierea IC ICTAS Insaat Sanayi VE Ticaret A.S.
– TANCRAD, Asocierea Phoenix TRANSBAC – TELOR Invest – IMPRESA di Construcioni
Ing. e Mantovani – Drumuri și Poduri Gheorgheni (Harghita) – Search Corporation,
Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade și Asocierea Tehnic Asist – Inggstroyengineering
EOOD – Homstrade – Patstroy 92 AD – Proiect Construct Regiunea Transilvania.
Acestea au fost deschise de Compania Națională de Administrare a
Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la jumătatea lunii februarie.
„Ofertele depuse – spune purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu - sunt
în evaluare, iar acum sunt la partea de calificare, procedură care poate dura
până se epuizează toate solicitările de clarificare și de eventuale
contestații. Nu ar trebui să dureze foarte mult această fază, după care ar
trebui să se treacă la evaluarea tehnică, la evaluarea financiară a ofertelor,
apoi să se dea rezultatul. Toate etapele pot avea perioadele lor de
contestații. Prin iunie eu zic că am putea termina cu ele și să avem un
câștigător desemnat”.
Conform proiectului, obiectul contractului este proiectarea și execuția
lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care
16,269 km la profil de autostradă. Valoarea estimată a contractului este de
773,65 de milioane de lei (fără TVA), iar durata acestuia este de minim 96 de
luni și include 6 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție
a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de garanție (care poate crește la 84
de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă prin factorii de evaluare).
Centura rutieră a Bacăului este
unul dintre proiectele de modernizare a sistemului național de transport care a
avut o evoluție sinuoasă și în care primii constructori și-au declinat
capacitatea de a realiza lucrările. Acesta a fost compania Eko Insaat VE
Ticaret AS din Turcia. Pe 12 aprilie 2017, CNAIR a transmis antreprenorului
turc înștiințarea de reziliere a contractului, după ce antreprenorul turc a
anunțat oficial că este în imposibilitate de a susține financiar lucrările. Reușise
să execute doar 2% din lucrări. Eko Inssat VE Ticaret semnase contractul de
execuţie a lucrărilor pe 1 aprilie 2015, Centura Bacăului urmând să fie primul
tronson realizat în regim de autostradă din Moldova.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu