Unul dintre cele mai
importante proiecte de construcție așteptate în Bacău, „Varianta de ocolire a
municipiului”, cunoscută drept „Centura rutieră a Bacăului”, are acum patru
oferte, depuse în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Acestea sunt Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – TANCRAD, Asocierea
PHOENIX TRANSBAC – TELOR INVEST – IMPRESA DI COSTRUZIONI ING. E MANTOVANI –
DRUMURI și PODURI GHEORGHENI – SEARCH CORPORATION, Asocierea SPEDITION UMB –
TEHNOSTRADE și Asocierea TEHNIC ASIST – INGSTROYENGINEERING EOOD – HOMSTRADE –
PATSTROY 92 AD – PROIECT CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA.
Conform proiectului, obiectul contractului este proiectarea și execuția
lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care
16,269 km la profil de autostradă. Valoarea estimată a contractului este de
773,65 de milioane de lei (fără TVA), iar durata acestuia este de minim 96 de
luni și include 6 luni perioada de proiectare, 30 de luni perioada de execuție
a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de garanție (care poate crește la 84
de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă prin factorii de
evaluare).
Astfel, Centura Bacău reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte
pentru zona Moldovei, iar prin lansarea acestui obiectiv s-a depășit valoarea
de peste 4 miliarde de euro a proiectelor lansate în SEAP de Compania Națională
de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în 2017.
Centura rutieră a Bacăului este
unul dintre proiectele de modernizare a sistemului național de transport care a
avut o evoluție sinuoasă și în care primii constructori și-au declinat
capacitatea de a realiza lucrările. Acesta a fost compania Eko Insaat VE
Ticaret AS din Turcia. Pe 12 aprilie 2017, CNAIR a transmis antreprenorului
turc înștiințarea de reziliere a contractului, după ce antreprenorul turc a
anunțat oficial că este în imposibilitatea de a susține financiar lucrările. Reușise
să execute doar 2% din lucrări.
Eko Inssat VE Ticaret semnase
contractul de execuţie a lucrărilor pe 1 aprilie 2015, Centura Bacăului urmând
să fie primul tronson realizat în regim de autostradă din Moldova.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu