- unitatea administrativ teritorială (UAT) nu mai poate plăti salariile lor în noile condiții legislative
Primăria Slănic Moldova |
Primăria orașului
Slănic Moldova a notificat instituțiile statului cu privire la reorganizarea
organigramei pe care o are, în urma măsurilor legislative luate de Guvern în
acest an, cu aplicare de începutul anului viitor. Practic – ne-a informat
primarul Gheorghe Baciu -, șapte dintre salariați vor fi concediați, pentru a
echilibra costurile cu forța de muncă. Vor fi vacantate toate cele trei posturi
de polițiști locali, un post la Casa de Cultură, un port al unui consilier al
primarului, altul al unui șef de birou și unul al unui consilier superior.
Măsura se va aplica efectiv în funcție de data la care Primăria va primi
avizarea ei. „Noi – a precizat Gheorghe Baciu - avem 62 de posturi în organigramă, până acum
ocupate 43, iar de acum ocupate vor fi 34. Din 34 de angajați, 10 se ocupă de
alte activități (cinci la Pompieri, trei la evidența populației, unul la Casa
de Cultură și unul la Bibliotecă). Mai rămân 24 de oameni cu tot cu conducerea
primăriei, al căror volum de muncă va crește prin plecarea celorlalți. O bună
parte dintre problemele de care trebuie să ne ocupăm sunt create de stațiunea
Slănic Moldova, pentru crearea de condiții pentru turiști și vizitatori.
ANAF ne-a anunțat deja că la anul vom primi mai puțin cu aproximativ
600.000 de lei față de acest an”.
Primarul orașului ne-a explicat că face aceste concedieri pentru ca măcar
salariile celor care rămân pe posturi să rămână la același nivel. „Dacă doar reduceam
salariile tuturor – a precizat Gheorghe Baciu - riscam să rămânem fără oameni,
iar la Slănic nu găsești oameni ca în localitățile mai mari și mai «dotate» cu plătitori de
impozite și taxe, precum Oneștiul, Târgu Ocna, Moinești sau Comănești, unde sunt
și câteva întreprinderi cu mii sau sute de salariați. Deja avem angajați din
Onești sau Comănești, dar sunt navetiști și nu e ușor”.
UAT Slănic Moldova a luat de la Prefectură at numărul de posturi din
organigramă. Dar legislația acum nu prea mai corespunde cu realitatea – a
opinat primarul din Slănic: „Probabil acum, după noile măsuri legislative
luate, se va umbla și la acordul dintre Legea funcționarului public și Legea
salarizării. Funcționarul public este protejat acum de lege, dar obligația
ordonatorului principal de credite este să dea salarii conform cu
posibilitățile UAT”.
„Așteptăm un ajutor
de la Consiliul Județean, de care depinde, de fapt, foarte mult dezvoltarea
Slănicului Moldovei, în sensul în care echilibrarea bugetelor, distribuirea
sumelor, dacă nu țin cont de specificul acestei stațiuni, ea nu va avea
perspectivă de dezvoltare. În orașul Slănic sunt doar 328 de angajați (la o
populație de 5.132 de locuitori la 1 iulie 2017, după domiciliul acestora), iar
cotele defalcate din impozitele pe venituri, pe TVA, pe profit sunt foarte mici
față de necesarul localității.
În acest an noi am
făcut o monitorizare atentă a posibilităților locale, am analizat toate
costurile și veniturile, iar concluzia este că nu avem de unde să ne
autofinanțăm”.
Gheorghe
Baciu, primarul orașului Slănic Moldova
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu