sâmbătă, 30 septembrie 2017

Dedeman și Agricola în Top 50 cele mai valoroase branduri românești în 2017



Brandurile Dedeman și Agricola, ale companiilor cu aceleași nume din Bacău, figurează în topul „Brand Finance România 50”, toul celor mai valoroase 50 de branduri românești în anul 2017, alcătuit ca în fiecare an de firma de evaluare și strategie Brand Finance, care evaluează mii de branduri globale și naționale. Brandul Dedeman ocup locul al treilea în top, după Dacia și eMag, fiind evaluat la o valoare de 206 milioane de euro și cu un rating brand 2017 „AA-”.
Brandul Agricola este plasat pe locul al 42-lea.
Dedeman – arată Raportul alcătuit de Brand Finance -, a excelat în modelul de business mai degrabă tradițional al magazinelor de materiale de construcții și pentru amenajări interioare, dar a valorificat tendințele moderne de amenajare a casei, bricolaj de tip do-it-yourself (DIY) și comerț modern (cash & carry). Cu o valoare de 206 milioane de euro, este în același timp, cel mai valoros brand cu acționariat integral românesc. Brandul a crescut și prin extinderea perseverentă a rețelei naționale, chiar și în timpul crizei economice, depășind competitori internaționali puternici și devenind lider incontestabil de piață”.
Branduri noi ca eMAG, Dedeman, Digi, Bitdefender ori Țiriac, create și dezvoltate de antreprenori în ultimii 28 de ani, ocupă mai mult de jumătate din clasamentul Brand Finance Romania 50, generând o valoare totală de peste 1,5 miliarde de euro.

„Evaluarea brandurilor face vizibila valoarea generata de acestea. Raportul Brand Finance Romania 50 este un prim pas in a intelege mai bine mecanismul prin care brandurile creeaza valoare, si in a folosi aceasta analiza in beneficiul partilor interesate. Europa de Sud-Est devine tot mai importanta in economia globala, iar rolul brandurilor locale creste pe masura – si este momentul ca acestea sa primeasca o atentie sporita.”
David Haigh, CEO Brand Finance