Florin Popovici |
Liderul pieței imobiliare băcăuane, care a sărbătorit
ieri, 7 septembrie, 16 ani de la înființare, își continuă expansiunea la nivel
național și va deveni, din această toamnă, prin rebrenduirea mărcii, APOLLONS –
o comunitate de profesioniști cu o cultură organizațională aliniată la
standardele europene ale pieței imobiliare. În aceste zile, Apollons a reluat
cu asalt extinderea rețelei naționale și locale de parteneri, prin punerea în
aplicare a conceptului propriu de „Franciză Imobiliară Personală”. Grupul de
firme Apollons, membru al unor asociații profesionale care respectă Codurile de
Practică la cel mai înalt nivel de etică, se ocupă de vânzări, cumpărări și
închirieri de proprietăți imobiliare, dar și de administrarea sau de evaluarea
imobilelor (cu autorizare ANEVAR), compania având sedii în Bacău, București și
Ploiești și parteneri în Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Constanța, Focșani, Baia
Mare și Timișoara.
Despre evoluția și perspectivele grupului am stat de
vorbă cu fondatorul acestuia, Florin Popovici.
Care este, domnule Florin Popovici, semnificația literei
„s” care va apărea în numele Apollon?
Lumea este în permanentă schimbare iar noi suntem
flexibili si ne adaptăm. Chiar acum, când sărbătorim 16 ani de activitate
Apollon, rebranduim toate componentele grupului nostru, care se va numi
APOLLONS. Litera „s” de la finalul numelui, în limba engleză semnifică pluralul
și este adăugată tot în ideea de multiplicare a business-ului, concept la care
lucrăm din 2014 și prin care ne deschidem și mai mult spre comunitate. Se spune
că cine nu-și cunoaște trecutul nu are viitor și, în acest sens, ne monitorizăm
în permanență activitatea pentru a ști care sunt momentele cheie în evoluția
afacerii, pentru a aplica, în punctul de inflexiune pe curba acestei evoluții, măsurile
necesare să scalăm afacerea, să o multiplicăm prin cooptarea de noi Afiliați
sau Parteneri.
Așadar, cum arată Grupul Apollons acum, în 2017?
Dacă anul trecut vorbeam de misiunea noastră de a „democratiza
imobiliarele”, adică educația imobiliară să fie accesibilă oricui este
interesat pentru a putea furniza servicii de calitate, prin crearea de
evenimente, cursuri, conferințe, iată că în acest an ne completăm misiunea cu încă
un scop, acela de a forma o comunitate imobiliară cu aceleași valori, credințe,
comportamente. Am trecut de perioada de pubertate în care te descoperi pe tine
însuți și ne aflăm în plin adolescentism când simțim că avem aripișsi putem
zbura... Ne îndreptăm spre maturitate cu pași repezi. Suntem la nivelul de a
scala afacerea. Știm la ce ar trebui să ne așteptăm chiar dacă piața este
imprevizibilă.
Un nou concept de lucru promovați și dumneavoastră chiar
acum. L-ați numit „Franciză imobiliară personală”. Ce este?
Franciza Personală nu este o rețea de afaceri prin
franciză, nu cumperi franciza ca în ofertele altor companii mari cum ar fi Mc
Donald’s, de exemplu, sau Remax în breasla noastră și plătești redevențe
lunare. Este o rețea de persoane afiliate Apollons. Acești parteneri, care sunt
cunoscuți pe piața locală dar care nu sunt mulțumiți de veniturile pe care le
au sau vor să-și crească afacerea, își păstrează denumirea firmei proprii, dar
vor adăuga greutate și credibilitate numelui lor prin utilizarea unei embleme
certificate „Afiliat Apollons” sau „Partener Apollons”. Această titulatură le
va conferi atât dreptul de a utiliza marca, sigla și brandul Apollons, cât și
dreptul de a beneficia de resursele și beneficiile pachetului de servicii
inclus.
În imobiliare se simte o conștientizare a modului de
lucru? Nu și-a pus amprenta pe aceasta modul în care am trăit în ultimii 27 de
ani, adică într-o democrație rău înțeleasă?
Se simte. Mai ales la nivel național. Tinerii care vin în
acest domeniu trebuie educați într-un nou spirit. Ei trebuie să gândească așa
cum gândesc cei care au fost la muncă în străinătate și au văzut alt mod de a
gândi realitatea, de unde se întorc cu o mentalitate nouă acasă. Ar trebui să
învățăm din ceea ce fac la noi multinaționalele, pe care de obicei nu le vedem
cu ochi buni. Dar acestea sunt foarte bine organizate, beneficiază de educație,
au un set de proceduri pe care le respectă și aceasta este rețeta succesului,
iar eventualele breșe dacă apar nici nu se simt, sistemul funcționează în
continuare. La noi lucrurile încă sunt la început, chiar după 27 de ani noi
suntem încă pioneri în aplicarea unor astfel de metode, în acest gen de
mentalitate. Important e să comunicăm între noi, să împărtășim astfel de
concepte, pentru a le cunoaște și ceilalți, să ne educăm. În România, de
exemplu, dacă ar activa cam 100.000 de agenți imobiliari, conform principiului
lui Ghandi, ar fi necesar ca doar 300 de agenți să gândească la fel, să lucreze
la fel și atunci toți ceilalți ne-am da după ei. Când se schimbă mentalitatea
se schimbă și lucrurile, începând de la bază. Dacă-ți schimbi mentalitatea îți
schimbi valorile, apoi îți schimbi comportamentul, urci încă o treaptă, intri
într-un alt mediu...
Practic și în acest domeniu e nevoie de școală, iar în
Bacău, în imobiliare, bazele unei astfel de școli au fost puse chiar de
Compania Apollons.
Am făcut o școală propriu-zisă, un ONG, Asociația „Centrul
de Evaluare, Consultanță și Afaceri”, denumită generic „Academia Apollon” care
face parte din grupul de firme Apollons. La ultima întâlnire cu cei dornici să
învețe, în primăvară, am avut sala plină. Noi trebuie să ne creăm mediul în
care vrem să ne mișcăm. E adevărat că unii dintre participanți nu respectă cele
învățate. Dar asta nu înseamnă că e imposibil să formezi o comunitate cu aceeași
mentalitate. Evident, ai nevoie de oameni, de caractere, de educație.
Sunt regiuni geografice în care mentalitatea, conștiința
profesională din imobiliare se simt mai bine?
Ardealul, de exemplu, este mult înaintea zonei Moldova.
Ca dovadă, modul de lucru cu reprezentare exclusivă a clientului vânzător sau
cumpărător se practică mult mai bine în Baia Mare, Arad, Cluj-Napoca, Sibiu, Alba
Iulia, Timișoara și chiar și în București. Îmbucurător este și pentru compania
noastră că a crescut cam cu 33% numărul de reprezentări exclusive în acest an
față de anul trecut. La noi în Bacău sunt agenți cărora le e teamă sau jenă,
din păcate, să spună că sunt agenți imobiliari sau lucrează la o agenție
imobiliară sau că lucrează pe contracte, că valoarea comisionului este de nu știu
cât... și preferă să fie totul într-o ceață densă.
Dacă domeniul ar fi reglementat legal, alta ar fi
situația.
Și portalurile imobiliare, pe net, ar arăta altfel. Nu ar
exista aceeași oferta la șase agenții cu cinci prețuri diferite și cu șapte
descrieri care mai de care... La noi nici lumea nu e educată în acest sens. Nu-și
dă seama ce înseamnă să lucrezi doar cu un agent care să te reprezinte și pe
care să-l poți trage la răspundere dacă nu-și face treaba cum se cuvine. De
aceea, eu aș vrea să-i invit pe proprietarii de imobile la un eveniment dedicat
special lor, pentru ca ei să știe ce înseamnă să vinzi o proprietate, ce bani
se cheltuie, ce eforturi se fac, cât costă promovarea sau cum se face o analiză
de piață pentru a estima valoarea proprietății, cât timp se alocă pentru asta.
Perspectiva Apollons este bună?
Compania APOLLONS în 16 ani
➢
2001 - înființarea Agenției imobiliare APOLLON, cu sediul central în BACĂU;
➢
2002 - în premieră, Apollon creează un nou departament în cadrul agenției:
Evaluare Proprietăți Imobiliare - Florin Popovici fiind membru ANEVAR;
➢
2003 - Apollon devine membru fondator al Asociației UNAI – Uniunea Națională
a Agențiilor Imobiliare, Filiala Bacău,
Florin POPOVICI fiind ales președintele Asociației;
➢
2005 - deschidere punct de lucru APOLLON în Ploiești ; Florin Popovici este
ales prim-vicepreședinte al Consiliului Superior UNAI România;
➢
2007 - înființarea ONG-ului "Centrul de Evaluare, Consultanță și
Afaceri"- denumita generic Academia Apollon, unica asociație din țară care
organizează Cursuri de Calificare în profesia de Agent Imobiliar, de pe băncile
Academiei absolvind până în prezent 252 de agenți imobiliari;
➢
2008 - deschidere punct de lucru APOLLON București ;
➢
2009 - înregistrarea brandului APOLLON la OSIM, nr. 104026 / 08.05.2009;
➢
2011 - deschidere punct de lucru la Cluj – Napoca ;
➢
2012 - reorganizarea si dezvoltarea activității companiei prin crearea de noi
departamente de lucru: Departamentul Juridic, Creditare, Departamentul
Coordonator-Tranzacții și Call-Center; Departament de vanzari pe nise si pe
zone
➢
2014 - lansarea Francizei Imobiliare Personale Apollon la nivel național;
➢
2015 - lansarea unui nou eveniment educațional și de dezvoltare personală, „Serile
de Imobiliare Apollon” – sub marca Education&You - eveniment ajuns la ediția
a-XV-a, care a avut loc în Bacau, București și Ploiești;
➢
2016 - Apollon a scos pe piață, cu ocazia aniversării a 15 ani de la înființare,
prima ediție a revistei-magazin de imobiliare „AREA”; Premiul pentru „Investiție
continuă în Profesionalism” a fost câștigat de Academia APOLLON, la prima
ediție a evenimentului organizat de Clubul Profesioniștilor în Imobiliare – CPI
Ediția Națională. Ca organizație nonguvernamentală, parte a grupului Apollon,
Academia Apollon a devenit cunoscută cel mai bine pentru rolul pe care l-a
jucat ca pionier în educația Agentului Imobiliar.
2017 - în luna martie Apollon a fost nominalizată din nou
pentru Premiul „Investiție continuă în Profesionalism”, alături de alte 5
companii din țară, premiul cel mare fiind câștigat de REMAX; Rebranduirea
mărcii Apollon în APOLLONS; Mutarea noului sediu din București, în Piața
Romană.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu